Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

primera 1.8 p12 vm 2003 ja moottorin vikavalo?

Aloittaja mukman, toukokuu 23, 2012, 22:50:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mukman

A malfunction may have occurred in the engine control system. Altought there is a remote chance of immediate breakdown, avoid driving at hight speed and go to a nissan dealer for the system to be checked ad soon as possible.

Tälläsen tekstin antaa. Onko kokemusta mistä vois johtua? Eilen vaihdoin vanhan paskan 50ah akun uuden 68ah, voiko olla jotai tekemistä asian kanssa? Niin ja cd soitin ei toimi, mikä tässä muiden ominaisuuksien lisäks vissiin aika tavallista....

mcgangsta

Kannattanee lukea vikakoodit, että tiedät mistä se johtuu.

Pelkkä valon syttyminen ja ajotietokoneen kettuilu ei kerro mitään. Oletko huomannut mitään erikoista auton käytöksessä ennen/jälkeen vikavalon? Nykimistä, bensan juopottelua tms?

Vikavalon saat pois ilman lukijaakin ja voit seurata syttyykö uudelleen:

1) Käännä virta-avain ON -asentoon, niin että vikavalot ja muut härpäkkeet on päällä

2) Odota 3 sekuntia

3) Paina kaasupojin pohjaan ja nosta ylös viisi kertaa viiden sekunin sisällä.

4) Odota 7 sekuntia

5) Paina kaasupoljin pohjaan ja pidä pohjassa 10sekuntia, niin kauan, että moottorin vikavalo alkaa vilkkua.

6) Vilkkumisesta voit lukea vikakoodin. Jos tuo ei kiinnosta, anna vilkkua n. 10sek ja paina poljin uudelleen pohjaan ja pidä pohjassa 10-20sek ja nosta jalka polkimelta. Virrat pois ja käynnistä.


Suosittelen kuitenkin esim. Honkkarista sellasta peruslukijaa, taisi maksaa 49e ja ainakin omassa rimpulassa lukee koodit ihan nätisti.

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

parila

Minulla on myös ongelmia vikailmoituksen kanssa kun en tiedä missä on vika.
Kokeilin antamasi ohjeen mukaan lukea vikakoodia mutta ainakaan minun autossani tällä ohjeella en saanut sitä selville. Vika valo ei alkanut vilkkua.
Näytössä näkyi koko ajan vain tavanomaiset lämpötila- ja puhallinnopeuskuvakkeet.
Jos hankin sellaisen vikakoodin peruslukijan niin mihin liittimeen se kytketään?

mcgangsta

Tuo ohjeen noudattaminen on hyvinkin tarkkaa sekuntipeliä. Sekunti pielessä ja homma ei toimi :)

Honkkarista ostin itse sellaisen, olikohan se 49euron peruslukijan, joka lukee vikakoodit ja poistaa ne tarvittaessa.

Liitetään OBD2 -liittimeen, joka löytyy ratin vasemmalta puolelta, suhteellisen alhaalla, mutta ei ehkä ihan niin alhaalla kuin konepellin avausvipu. Helppo paikantaa mutta jos haluat katsekontaktin siihen niin sitten ehkä joudut ulkopuolelta kurkkimaan :)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Tukkeuma

Terve! Meillä on sama primera ja sama vikavalo kuin ketjun aloittajalla, joten lainaan tätä ketjua. Eilen vikavalo syttyi kun ajettiin kovassa -27 pakkasessa. Auto alkoi yhtäkkiä kuluttaa yli 12 litraa sadalla maantieajossa ja tuntuu hieman tukkoiselta. Mistä kannattaisi lähteä katsomaan vikaa? polttoaineen suodatin jäässä?

cedricfan

No eikös jäätynyt suodatin (tai bensalinja) vähentäisi bensan tuloa ::)
Katosiko moottorista öljyä?
Palautuiko auto ennalleen ja jos niin minkä jälkeen?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Tukkeuma

#6
Moottoriöljyn taso oli normaali. Auto ei palautunut ainakaan eilen ennalleen kun sammutin huoltoaseman pihassa 10 minuutiksi ja jatkoin sitten ajoa. Tänään en ole vielä käynyt kokeilemassa kun pakkasta on edelleen -28 :( Niin ja autoon tankattiin eilen täysi tankki 95E10 bensaa, mutta senhän pitäisi kyllä käydä tuohon autoon.

Tukkeuma

Itse itselleni vastaten: Vika selvisi tuttavan tietokoneella käyttämällä ja takimmainen lambda-anturi on sökönä...

Alppu

LainaaItse itselleni vastaten: Vika selvisi tuttavan tietokoneella käyttämällä ja takimmainen lambda-anturi on sökönä...


Eikös taaempi lambda ole täysin passiivinen?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

Lähinnä vain valvoo että tekeekö katalysaattori tehtävänsä. Ei ohjaa moottoria mitenkään normaalisti. Jos katalysaattorin puhdistuskyky heikkenee niin antaa siitä vikakoodia. Eli joko katti rikki, tai seokset pahasti metsässä. Ja kun on tuon mallin moottorista kyse niin heti tulee mieleen jakoketjumurheet, öljynsyönti, jne... :-X

Auto tosin voi mennä ihan vaan vikatilaankin jos tuo valvova lambda hajoaa/menee oikoseen, mikä selittäisi puutumisen, jne. Halvempi vaihtoehto.

Tukkeuma

Kaveri nyppäsi sen taaemman lambdan johdon kokonaan irti ja auton kulutus palautui normaaliksi, joten kyllä se vika siellä on. Tuosta auton puutumisesta en olekaan enää jälkikäteen niin varma, meillä oli auto täynnä porukkaa ja tavaraa joten taisi johtua se tehottomuuden tunne ihan vaan kuormasta.

Jyrki77

Noista vikakoodeista kysyisin, että kuinka/miten niitä luetaan? Pitääkö ostaa se lukulaite vai kuinka ?

Jyrki77

Ja vielä, jos tuollaisen laitteen ostaa saako sillä moottorivalon sammumaan?
- Kiitos -

espi

On myös näitä sitten:

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skannerit/3178-obd-elm327-vikakoodinlukija-bluetooth.html

Tuossa yksi malli, näitä on niin usb-kaapelilla ja bluetooth. Molemmat toimii esim. älypuhelinten kanssa tai sitten esim läppärin, tabletin, jne...
Androidille softaksi esim. ilmainen Torque. Lukee/nollaa ecun vikakoodit ja voi seurata livedataa...