Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

nissan cherry n12 käsijarrun säätö?!?!:(

Aloittaja mikcutin, tammikuu 31, 2013, 19:39:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikcutin

TERVE! elikkäs laitoin uudet jarrukengät taakse.. käsijarru oli hyvä ennen vaihtoa, jarrurummun sisällä on tappi mikä levittää paloja kun sitä kierretään auki, mutta se tappi piti kiertää aivan kiinni että jarrurummun sai paikoilleen! ja nyt käsijarru on aivan löysä... mikä neuvoksi? olisi vähän kiire saada käsijarru kuntoon:) KIITOKSIA KAIKILLE JO ETUKÄTEEN!!

Terv,- mikcutin
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Tero-75

Jarrukilvessä on (alunperin) kumitulpan peittämä kolo josta pääset takakautta pienellä ruuvimeisselillä tms työkalulla säätämään sitä samaista tappia taas auki päin.
Parhaan tuloksen saat kun nostan koko perän esim pukeille, ja vähän kerrallaan kierrät molemmin puolin tappia auki kunnes käsijarru alkaa ottamaan kiinni toisella tai kolmannella naksulla. Tässä huomaat myös jos jompi kumpi puoli ottaa kiinni heikommin kuin toinen.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikcutin

kiitos paljon! häätyykö takajarru ilmata uudestaan silloin? kun ilmattin jarrun sillonkun laitettiin uudet kengät (tappi kiinni) ?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Tero-75

Ei tarvitse ilmata, eikä olisi tarvinnut ilmata kenkienkään vaihdon yhteydessä. Jarrut pitää ilmata vain jos joutuu irrottamaan jarrusylinterit.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikcutin

noh.. niin siinä kävi sillon että jarrusylinterit piti irrottaa kun olivat melkosen jumissa ja sisältä täynnä ''paskaa''.. ois vissiin pappavainaalle joskus pitäny vinkata että vaihappa jarrunesteet ;D noh.. putsaamalla tuli kuin uudet :) semmonen 4-5 naksautusta ja lukkoon on varmaankin aivan hyvä...
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!