Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Heti huollon jälkeen ESP-valo syttyi

Aloittaja primera06, joulukuu 29, 2012, 13:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primera06

Primera -06:n hammastankopainajainen jatkuu...

Aiemmin tapahtui siis niin, että hammastanko sanoi sopimuksen irti. Vaihdatin ensin Motonetin hammastangon, joka olikin jo valmiiksi vuotava. Seuraavaksi vaihdatin alkuperäisosan, joka toistaiseksi toimii, mutta heti kun hain auton huollosta, syttyi ESP OFF -valo (tai huomasin sen 500 m ajon jälkeen). Kilometrin ajon jälkeen soitin korjaamolle ja kerroin asiasta sekä varasin uuden ajan.

Eivät saaneet siellä vaihdon suorittaneella korjaamolla luetuksi sitä vikakoodia ja kehottivat viemään Autokeskukseen luettavaksi. Menin Autokeskuksen ns. pikahuoltoon ja koodi oli "ST ANG SEN C1158" eli steerin angle sensor. Sanoivat, että ei anna tehdä streering angle -opetusta ja tutkittava paremmalla ajalla. Tod. näk. ei mitään fyysistä vikaa kuulemma. Varasin 7.1. ajan autosähköpuolelle.

Minusta tämä vaikuttaa ilmiselvästi siltä, että valo syttyi hammastangon vaihdon seurauksena ja minun oikeuskäsitykseni mukaan vaihdon tehnyt firma on vastuussa auton saattamisesta kuntoon ja heidän kuuluu maksaa tästä kertyneet kulut, elleivät itse pysty ongelmaa korjaamaan. Vai mitä olette mieltä? Nyt siellä ei ollut sellaista henkilöä joulun tienoilla paikalla, joka osaa sanoa juuta tai jaata. Jos olisin tiennyt, että tämä tulee olemaan tämän luokan painajainen, olisin vaihdattanut osan Autokeskuksessa heti alkuunsa...

doope

Onko ratti suorassa kun renkaat on suorassa. rellussa ainakin piti joskus säätää raidetangoista kohdalleen että ratti oli suorassa.muuten heitti esp virhettä.

primera06

Kiitos vinkistä! Sitäkin olen tuossa katsonut, että minusta ratti on aavistuksen vasemmalle kallellaan (1-2 cm), kun ajaa tiellä suoraan. Ei sitä kyllä parkissa ollessa huomaa renkaiden ja ratin asentoa vertaamalla. Siitä asentajalle mainitsin ja hän kävi koeajamassakin, mutta ei huomannut poikkeamaa.

Mutta kyllä v###uttaa, jos eivät suosiolla korvaa AK:lle maksamiani huoltohommia.

primera06

Nyt lähti ESP-vikavalokin Primerasta, kun Autokeskus konffasi uudelleen tuon ratin asentoanturin. Hammastangon vaihdon tehnyt huoltokin lupasi hyvittää nuo Autokeskukselta tulleet kulut, joten nyt näyttää tilanne kohtuullisen seesteiseltä. Auton toimimista ei kannata kuitenkaan yhtään juhlia, sillä välittömästi sen jälkeen siihen iskee kaikki maailmanlopun viat  ;)