Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Laturi oikuttelee

Aloittaja Alppu, marraskuu 11, 2012, 22:52:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Laturi on nyt pitänyt noin 200km ajan enemmän tai vähemmän ujeltavaa ääntä.

Tänään ajettuani noin 3 kilometriä, autosta noustessani haisi palaneen käry.

Kun muutaman tunnin jälkeen piti jatkaa matkaa, syttyi akkuvalo heti startin jälkeen.

No ajettuani n. 5km, mittasin latausjännitteen, jonka mukaan ei latausta tapahdu tyhjäkäynnillä lainkaan
ja kierroksillakin jotain 13V... ja jos laittaa sähkölaitteet päälle, niin ei näytänne lataavan kierroksillakaan.

Lisäksi laturi lämpeni tämän 5km lenkin jälkeen siten, että kun sylkäsi siihen laturin ulkokuoreen, kiehahti se lähes
heti kuivaksi, eli kuumana käy.

Johdot tarkistin laturin päästä ja näyttäisivät olevan ok. Myös akkukengät ovat kunnolla kiinni.

Mikähän on vialla? Viisainta/helpointa ostaa uusi vaihtolaite? Johan tämä edellinen kesti sen 50tkm...  ::)



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#1
Tarkistelin johtoja ja en löytänyt mitään erikoista, jonkun mokkulan piuhan sain poikki (ja poistin sen mokkulan) laturin kyljestä, jonka siirsin tähän laturiin alkuperäisestä, lienee joku tasaaja tms.?

No, ei muutosta, ei lataa ja kuumenee huomattavasti.
Ujeltaa ja sisältä kuuluu ääniä aivan kuin kipinöintiä?

Voiko nämä laturit mennä jotenkin oikosulkuun tai jotain...



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Cedricisti

Ei sillä auta ajaa enää yhtään pidempään, sisukaluja vaihtoon, regulaattori / diodisilta, vai olisiko käämityksen suojalakko puhki ja vuotaa maihin  ::)

Alppu

#3
Vaihdoin toisen käytetyn tilalle. Nyt ei lämpene enää niin paljoa.
Tyhjäkäynnillä lataa 13,6V, mutta jos laittaa sähkölaitteet päälle, niin ei lataa enää ollenkaan..
jos taas nostaa kierrokset 1500rpm, niin lataa taas, mutta maks. latausjännite on jotain 13,7-13,8V...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

LainaaVaihdoin toisen käytetyn tilalle. Nyt ei lämpene enää niin paljoa.
Tyhjäkäynnillä lataa 13,6V, mutta jos laittaa sähkölaitteet päälle, niin ei lataa enää ollenkaan..
jos taas nostaa kierrokset 1500rpm, niin lataa taas, mutta maks. latausjännite on jotain 13,7-13,8V...
Luistaako hihna?
P10 GA16DS

Alppu

#5
Lainaa
Luistaako hihna?


En tiedä tuleeko hihnasta, mutta kuuluu vähän sellainen ujeltava ääni tämänkin laturin kanssa.. mutta ei niin paha kuin edeltäjän kanssa ja ääni seuraa kierroksia ainakin sinne 2000rpm, kunnes katoaa muun melun alle.

Eikö luistava hihna jo savuaisi... ?
Muuten tuli tuossa testailtua n. 50km verran eli toimii jotenkin.

Mikä on hihnan oikea kireys? Mittalaitetta minulla ei siihen kireyden mittaamiseen ole.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa


En tiedä tuleeko hihnasta, mutta kuuluu vähän sellainen ujeltava ääni tämänkin laturin kanssa.. ja seuraa kierroksia ainakin sinne 2000rpm, kunnes ääni katoaa muun melun alle.

Eikö luistava hihna jo savuaisi... ?
Tuli kuitenkin tuossa testailtua n. 50km verran.

Mikä on hihnan oikea kireys? Mittalaitetta minulla ei siihen kireyden mittaamiseen ole.

joku 10mm pitää painua pisimmän kohan puolesta välistä lievällä voimalla.
P10 GA16DS

Alppu

#7
Lainaa
joku 10mm pitää painua pisimmän kohan puolesta välistä lievällä voimalla.

Hmm.. saattaa painua 20mm kun painaa voimakkaammin.
Hihnan saa myös lievää voimaa käyttäen kierrettyä keskeltä 180 astetta.

Hihna on suhteellisen uusi, enkä havainnut siinä olevan murtumia.



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Hmm.. saattaa painua 20mm kun painaa voimakkaammin.
Hihnan saa myös lievää voimaa käyttäen taitettua keskeltä 180 astetta.



Kärsii kiristää jonnin verran mutta ei mitenkäään älyttömän tiukalle kannata laittaa..
P10 GA16DS

Alppu

Lainaa
Kärsii kiristää jonnin verran mutta ei mitenkäään älyttömän tiukalle kannata laittaa..

Ok, voihan sitä yrittää.

Tavallisesti olen kiristelly vain sen verran että näyttää riittävän, säästää laakereita tai jotain?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Ok, voihan sitä yrittää.

Tavallisesti olen kiristelly vain sen verran että näyttää riittävän, säästää laakereita tai jotain?

Nooh tuossa koneessahan GA16DE? ei oo pelkoa että rasittais vesipumppua ku pyörii ohjaustehostimen hihnalla. Mut laturin laakeriahan se voi rasittaakin.
P10 GA16DS

Alppu



GA14DE. Mut kuulostaa tuo ehkä vähän hiljenneen, vaikka vieläkin kevyesti pumppaamalla kaasua voi vähän ujellusta kuulla.
Jospa se siitä ja jos ei, niin palaillaan asiaan.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Paljonko latausjännitteen pitäisi olla tyhjäkäynnillä?
Tai ainakin vähintään?
Tämä käytetty laturi ei näytä myöskään enää lataavan tyhjäkäynnillä...  ::)
Ei kai se hihnakaan niin paljoa voi luistaa, ainakin laturi pyörii...
Huomenna kiristän vähän hihnaa, mut varmaan menee vaihtoon, tehdaskunnostettua tilalle.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Mitenkäs laturin maadoitus tms., voiko siinä olla vikaa?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Jaahas!

Jatketaan tutkimuksia. :)

- Kylmänä lataa ajovalot päällä 1500rpm ja ~14,1 V.

- Kuumana ajovalot päällä 850rpm EI LATAA
- Kuumana ajovalot päällä 1500rpm ja ~13,4 V.
- Kuumana ajovalot päällä 2000rpm ja ~ 13,6 V.

- Kuumana ajovalot päällä, puhallin 3/4 nopeudella, penkinlämmittimet ja takalasin lämmitin päällä.

- 850rpm  --> EI LATAA
- 2000rpm --> EI LATAA
- 3000rpm --> EI LATAA


:P


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Tehdaskunnostettu laitettu paikalleen ja näyttäisi toimivan.
Tyhjäkäynnilla kuumana ajovalot päällä antaa 14,35V ja
vollottava äänikin hävisi. :)



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.