Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P12 2005 etuiskarin suojakumi

Aloittaja parila, lokakuu 23, 2012, 17:04:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

parila

Autoni on Nissan Primera P12 1,8 vm.-05. Sen etujousituksen/iskunvaimentimen suojakumipalje on murtunut useammaksi renkaaksi. Näyttää Nissanin laatu huonontuneen siten P11 version jlkeen.
Tilapäisesti olen paikannut sen kietomalla ilmastointiteippiä murtuneen kohdan ympärille.
Saako kumipalkeen itse vaihdettua, ottaen huomioon, että minulla ei ole mitään erikoistyökaluja kuten esim. jousen puristinta? Miten suuri työ se kaiken kaikkiaan on?
Kannattaako se vaihdattaa korjaamossa nyt vai onko se parempi vaihdattaa vasta sitten kun on tarve uusia "iskari" tai sen jousi?

Jylppy

Eipä se muita "erikoistyökaluja" tarvi, kun ne jousipuristimet. Tolppa kokonaan irti (yläpäästä 3 mutteria, alapäästä 2 pulttia). Sitten jousi kasaan ja yksi mutteri iskarin päästä irti - sitten sen suojakumin saakin jo vaihdettua.

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2005_4/type_6/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/

Kannattaa se vaihtaa heti - jos se suojakumi on riekaleina, niin ei sulla kauaa mene kun iskari on vaihtokunnossa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

parila

Annoit niin selkeän ohjeen vaihtotyöstä, että en epäröi ryhtyä toimeen. Ja vaivauduit liittämään mukaan myös  valmiin linkin korjauskuvaston oikealle sivulle.
Kiitos tiedosta.