Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sunny '91 vaihteensiirtäjä?

Aloittaja tthn, toukokuu 13, 2012, 07:48:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tthn

Moro!
Saisko apua: Vaihdekepistä hävisi se 1-2 linjaan vetävä jousi. Nyt on "rempan" tuntuinen ja asettuu 3-4 linjaan ja aiheuttaa mm sen että neloselle vedettäessä meinaa mennä pakkilinjalle ja rusahtaa. Vas oike linjalla vapaalla ei siis ole mitään tuntoa.
Onko toi jousi (?) kepin linkeissä lattian alla vai v-laatikon sisällä?
Onko itse korjattavissa?
Kiitos!

chery

Jos nyt asian ymmärsin oikein niin se jousi on sielä vaihteensiirtäjässä kepin alapuolella. Omasta oli jousi poikki ja korjaus siten että väänsin vaan jousen pään uudestaan mutkalle ja laitoin kiinni.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

tthn

Varmaan sama vika. Teen saman.
Kuinka pääsit korjaamaan? Sisältä hytistä vai auton alta?

AkiH

Alapuolelta kätevin. Pakoputken päältä voi joutua ottamaan lämpösuojapeltejä pois.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83