Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Re: Nissan Sunny 1.6 sedan -93 ei starttaa - vieläkä

Aloittaja cedricfan, maaliskuu 23, 2012, 15:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

Eli nyt loppuu virta kesken, olisikohan startin vaihdossa jäänyt vaikka akunkenkä löysälle ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

eetu

Löysä/huono johtoliitos tai akku sökö.   tarkista moottorin ja korin välinen maadoitus johto alkuun ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

OH2KV

Ei niihin solenoidin muttereiden alle mitään miinusta tule, miinus tulee vain runkoja pitkin. Herätteeseen tulee ohuestä johdosta plussaa, paksu plussa tulee akulta solenoidin mutterin alle, ja toiseen, startin sisään menevään johtimeen kytkeytyy tuo akun plussa solenoidin vetäessä.

Valot sammuu siksi, kun startti yrittää ottaa paljon virtaa tyhjästä akusta.

Jos heräte on irti, ei solenoidi vedä, eikä sitä isoa virtaa enää startti ota.

Prikoilla ei niin väliä ole, jousialuslevy jos on niin se ulommaiseksi.

Akku sulla on sökö tai tyhjentynyt.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Datsuuna

LainaaKyllä mulla nyt on miinuskaapeli kiinni siinä strattia lähempänä olevassa kohdassa. Mihis ihmeeseen sen pitäis oikeen sitten mennä?? Siinä on sellainen rinkula, et johonki pulttiin se on kyllä kiinni laitettava.. Ja kyllä mie koko aika oon ollu siinä uskossa, et siitä mie alunperin sen irrotinkin. Tai ainakin oon luullut, että se tulee sieltä miinuksesta...
Pitänee sitten yrittää sitä akkua elvytellä, jos se olisikin siitä kiinni. Vähän kyllä alkoi epäilyttämään tuo miinuskaapeliasiakin, ettö oonko laittanu ne piuhat jotenki väärin. :o

Eli kytket nyt startatessa akun oikosulkuun  :o  maa eli miinuskaapeli kytketään moottorin/startin runkoon eli ei solenoidiin ! Paksu + johto menee akusta solenoidille ja toisesta solenoidin navasta startille lyhyellä välijohdolla, joka tulee startin sisältä. Jos asia on vaikea ymmärtää katso toisesta samanlaisesta autosta se kytkentä. Maakaapeli kytketään startin kiinnityspultin alle.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tero-75

LainaaKyllä mulla nyt on miinuskaapeli kiinni siinä strattia lähempänä olevassa kohdassa. Mihis ihmeeseen sen pitäis oikeen sitten mennä?? Siinä on sellainen rinkula, et johonki pulttiin se on kyllä kiinni laitettava.. Ja kyllä mie koko aika oon ollu siinä uskossa, et siitä mie alunperin sen irrotinkin. Tai ainakin oon luullut, että se tulee sieltä miinuksesta...
Pitänee sitten yrittää sitä akkua elvytellä, jos se olisikin siitä kiinni. Vähän kyllä alkoi epäilyttämään tuo miinuskaapeliasiakin, ettö oonko laittanu ne piuhat jotenki väärin. :o
Miinuskaapeli tulee startin jomman kumman kiinnityspultin alle.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76