Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran -97 keskuslukko reistaa..

Aloittaja mjurva, tammikuu 31, 2012, 18:35:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mjurva

Elikkäs tässä eilen menin autolle ja yritin avata ovet kaukosäätimellä. Valot vilkkuvat ja kuuluu aukaisu naksahdus, mutta heti perään kuuluu lukitus naksahdus ja ovet ei aukea... Noh avasin ovet avaimella ja sitten taas sama ongelma kun yritän lukita ovia. Lukitus ääni ja heti perään auki naksahdus. Ovet pysyvät auki.
Onko kellää käryä mistä vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan?

Jylppy

Saattaa olla vähän ne vivustot/ovimoottorit siellä kohmeessa ja jumittaa. Sama ilmiö tapahtuu muistaakseni, kun yrität kaukosäätimellä ovia lukkoon kuskin oven ollessa auki. Kun ovi on auki, sitä ei saa lukkoon -> keskuslukitus yrittää kyllä, mutta "avaa" sen samantien.

Eli, kun keskuslukituksen moottorille tulee liikaa vastusta, niin se avaa/sulkee lukot heti perään.

Ymmärsiköhän joku..?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

mjurva

ymmärsin toki. eli ei muuta kun kelien lämpenemistä odottelemaan, vai voiko sille jotain (halpaa) tehdä?

Jylppy

Ovipahvit irti ja lukko-/aseöljyä vivuston niveliin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissan-man

LainaaOvipahvit irti ja lukko-/aseöljyä vivuston niveliin.
-95 primerassa jumittaa joko apukuskin tai takaovi, samanlai tekee tosin ei oo kaukosäätimellä toimiva, Menee kuitenkin lukkoon kun pitää avainta lukkoasennossa vähän aikaa.
P10 GA16DS

pasimysiini

Mulla oma Almera -98 kaukokeskuslukolla on tänäkin talvena jumitellut kun on ollut täällä etelässäkin enempi pakkasta. Yleensä ollut kuskin puolimmainen takaovi, mikä ei avaudu.

Jostain olen lukenut, että tämän mallisarjan almeeroissa voi jopa ruostua nuo lukkokoneistot ellei huolla = puhdista ja öljyä niitä, joten ainakin itse ajattelin käyttää ensi kesänä yhden viikonlopun ovien lukkojen huoltamiseen.