Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

ca18det+e85??

Aloittaja henkka11, tammikuu 19, 2012, 22:34:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

henkka11

Mitä pitää tehdä että voi käyttää e85 ca18det koneessa??
Kaikki apu ja neuvot ovat tervetulleita!!! :)

OH2KV

Tarkoitatko RE85:sta?
http://www.re85.fi/

Auton ikä ja mallikin auttaisivat.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

mikan

Todennäköisesti isompaa suutinta, mutta miksi haluat käyttää etanolia?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

120ZZZ

polttoainetta koneen pitää saada noin 1.5kertaa enempi vs esim. V-Power.Sitten voi ajaa ilman välijäähdytintä.
RE85 ei nakuta niin helposti ja ei tartte käyttää polttoaineen jäänestoa.
Ja plussana noin euro/litrahinta.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

take

#4
Lainaa
RE85 ei nakuta niin helposti
Ennen kaikkea tämä. Voi lisätä painetta. ;)

datsunpower

Millaisia tehoja tässä on tarkoitus hakea?

Suuttimia ei ole pakko suurentaa jos ei haeta kovin suuria tehoja (vakio suuttimet riittävät 98:lla yleensä lähemmäs 300hv). Moottorinohjauksen säätö ja mahdollinen polttoaineen paineen nosto.
Letkuista/putkista/muista en osaa sanoa. DNSF:n puolella on muistaakseni ollut jotain asiaa näistä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

Lainaa
RE85 ei nakuta niin helposti

Paitsi sitten kun nakuttaa, niin sitä on vaikeampi havaita?
Jostain sellaista luin, liekö mitään perää?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mikan

Jaa-jaa. Jos 98:lla suuttimet riittää 300 heppaa, niin etanolilla irtoaa vähemmän heppoja, koska sitä tarvitaan enemmän.
Jos taas ahtopaineita on tarkoitus nostaa, pitäis perehtyä ruiskun karttoihin, eli miten niissä on huomioitu "ylipaineet" vai onko?
Lambda-anturi ja seosmittari olis tässäkin kova sana...

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

datsunpower

LainaaJaa-jaa. Jos 98:lla suuttimet riittää 300 heppaa, niin etanolilla irtoaa vähemmän heppoja, koska sitä tarvitaan enemmän.
Jos taas ahtopaineita on tarkoitus nostaa, pitäis perehtyä ruiskun karttoihin, eli miten niissä on huomioitu "ylipaineet" vai onko?
Lambda-anturi ja seosmittari olis tässäkin kova sana...

t. Mika
Niin siis tottakai nuo 370cc ovat niin pienet, että etanolilla niillä on pakko jäädä reilusti pienempiin tehoihin.
Lastua on pakko sorkkia jo tässä vaiheessa vaikka tehoa ei oltaisikaan nostamassa, muutetaan sinne mm. tarvittavat lisät suuttimien aukioloaikoihin.

ECCS ei tiedä ahtopaineesta yhtään mitään. Vain moottoriin menevän ilmamassan määrä ratkaisee. Kartoissa on jonkin verran turvamarginaalia ilmamassan määrän nousuun, mutta sitä on oltava myös mm. sen takia kun ilmamassa vaihtelee vallitsevan sään mukaan.
Mutta säädössähän nämä ja monet muut asiat korjataan nimenomaan ko. kokoonpanon vaatimiksi.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

x-1

Ota rohkeasti yhteyttä sportti-autoon kyröön, kaverilla paljon tietoa. Säätänyt useamman auton E85:lle.

mikan

Kiva olis kuulla, mitä henkka11 tavoittelee etanolin käytöllä?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mikan

Vai että tehoa. No ihan pelkällä etanolilla sitä ei kyllä synny. Eli paljon muutakin pitää tehdä. Heti alkuun tulee mieleen, että T25 rajoittaa tuotollaan varmasti sellaisiin lukemiin joihin bensallakin pääsisi.
Edelleen voisi lähtötietoja olla pikkasen enemmän, jotta voitais jatkaa paremmin virtuaalivirittämistä.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Alppu

LainaaVai että tehoa.
t. Mika

Mistä minä tiedän, siksi laitoinkin kysymysmerkin. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

Ja alkaa olla kohta turhaa spekuloidakaan, keskustelun aloittaja on ollut viimeksi kirjautuneena viestin kirjoitettuaan.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.