Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny - oikea pitkä valo ei toimi

Aloittaja Yufina, joulukuu 27, 2011, 16:15:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Yufina

Eli Sunny 92 oikea pitkä valo ei toimi ja lamppu on vaihdettu ja mittarilla kokeiltu, että kaikki pitäis olla ok. Myös päivänvaloreleen korjasin, jolla sain vasemman ajovalon kuntoon, mutta sillä ei tietääkseni ole vaikutusta pitkän toimintaan?

Täällä oli myös yksi samanlainen ketju, jossa selvisi että vika olisi viiksessä. Sen enempää siinä ei ollut. Mutta voiko se tosiaan vaikutta ettei toinen pitkä pala, mutta toinen toimii ok?

E.P.

Mitä ja miten totesit mittarilla, että kaikki on "ok"? Tuleeko jännitettä siis polttimon liittimeen asti?

Mulla on Micrassa toisen valon liitin hiukan sulanut jossain vaiheessa. Ilmeisesti liitin ollut hapettunut, taikka kosketus muuten on ollut huono. Myös maadoituspuoli on hyvä tarkastaa, ettei liikaa vastusta.
Micra 1.0 Avec vm.1999

Yufina

No siis että lamppuun tulee virtaa. Onkos tuolle pitkälle jotain relettä, mitä voisi tarkistaa?

cedricfan

Kyllä polttimolla virta onkin vaikka vika olisi viiksessä, koska valot on ns miinusohjattu = sillä maapuolella ohjataan onko lyhyet/pitkät ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

ismi

kokeileppas vaihtaa polttimo jonset vielä oo vaihtanu. itellä kävi kun emäntä valitti et ei toimaa. no tallilta siihen hätään romehin jonku polttimon ja katoin et joo, on langat ehjät.
no iskin paikalleen ja ei mitää. hetken olin jotta :o
no annoin kuitenki avarin siihen umpioon ja katos,valkeus tuli.
eli se polttimo oli "palanu" vaikka näytti ehjälle.
tatsuni ommun ratsuni

js876

Jos se liitin siellä on vähän vanhahko, itse sunnysta joudun silloin tällöin painamaan siittä liittimestä joka otta siihen lamppuun kiinni.

Alppu

Lainaakokeileppas vaihtaa polttimo jonset vielä oo vaihtanu. itellä kävi kun emäntä valitti et ei toimaa. no tallilta siihen hätään romehin jonku polttimon ja katoin et joo, on langat ehjät.
no iskin paikalleen ja ei mitää. hetken olin jotta :o
no annoin kuitenki avarin siihen umpioon ja katos,valkeus tuli.
eli se polttimo oli "palanu" vaikka näytti ehjälle.

Niin, koita vaihtaa se sieltä toiselta puolelta jossa toimii.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

seppo

120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Yufina

Vika löyty. Otettiin sitten toisesta lampusta piuha toiseen. Johan syttyi valo :D

BA

Eli vika ei löytynyt mutta teitte niinsanotusti ranetuksen että valot sai toimimaan lain vaatimalla tavalla.

Jos sunnyssä on molemmille etuvaloille oma sulakkeena, ja nyt molemmat on saman takana, niin onnea siinä vaiheessa kun tulee täydellinen pimeys vaikka pitkille vaihtaessa...