Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

p12 sisävalo ongelma

Aloittaja nojoo, tammikuu 05, 2011, 23:32:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nojoo

osaisko joku sanoo missä vika ku primeran -05 sisävalo ei sammu vaikka auton käynnistää tai laittaa ovet lukkoon

Lerssinen

-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

make83

#2
LainaaSe on ON asennossa  ;D
kävi kans itsellä mielessä tuo, joten aloittajan kannattaa tarkastaa kattopaneelista se kytkimen asento...

nojoo

#3
Valokatkaisin on kyllä oikeassa asennossa.

Primerassahan syttyy sisävalo ja virtalukon "rinkula" kun auton ovet avataan lukosta tai jokin ovi avataan. Sitten niiden pitäisi sammua, kun auto käynnistetään tai ovet laitetaan takaisin lukkoon.

Mutta nyt ongelma on sellainen, että sisävalot ja virtalukon valorinkula ei sammu, vaikka auton laittaa käyntiin tai ovet lukitaan. Eli valot palavat niin kauan, kun akussa riittää virtaa.

Ovien katkaisijoissa, jotka siis tunnistavat onko ovi auki, ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä jos jonkun oven avaa syttyy mittaristossa valo, joka varoittaa siitä, että jokin ovi on auki. Ja kun kaikki ovet ovat kiinni niin mittaristossa kyseinen valo ei pala, Joten ovien kytkimissä silloin on tuskin mitään vikaa.

Joskushan valot sammuvat pienellä viiveellä, joten onko mahdollista, että siellä olisi jokin rele/vastaava, joka olisi mennyt rikki, ja missähän päin autoa tälläinen rele voisi sijaita?

Merkkiliikkeeseen ei millään viittisi viedä, kun tulee kuitenkin 700e lasku ja diagnoosina, "ei osaa sanoa"  ;D.

nojoo

#4
LainaaValokatkaisin on kyllä oikeassa asennossa.

Primerassahan syttyy sisävalo ja virtalukon "rinkula" kun auton ovet avataan lukosta tai jokin ovi avataan. Sitten niiden pitäisi sammua, kun auto käynnistetään tai ovet laitetaan takaisin lukkoon.

Mutta nyt ongelma on sellainen, että sisävalot ja virtalukon valorinkula ei sammu, vaikka auton laittaa käyntiin tai ovet lukitaan. Eli valot palavat niin kauan, kun akussa riittää virtaa.

Ovien katkaisijoissa, jotka siis tunnistavat onko ovi auki, ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä jos jonkun oven avaa syttyy mittaristossa valo, joka varoittaa siitä, että jokin ovi on auki. Ja kun kaikki ovet ovat kiinni niin mittaristossa kyseinen valo ei pala, Joten ovien kytkimissä silloin on tuskin mitään vikaa.

Joskushan valot sammuvat pienellä viiveellä, joten onko mahdollista, että siellä olisi jokin rele/vastaava, joka olisi mennyt rikki, ja missähän päin autoa tälläinen rele voisi sijaita?

Merkkiliikkeeseen ei millään viittisi viedä, kun tulee kuitenkin 700e lasku ja diagnoosina, "ei osaa sanoa"  ;D.

Hei.

Pakko nostella tätä topiccia, kun tuo kyseinen ongelma ei ole vieläkään ratkennut ja ajattelin, että olisko muilla ollut jo samaa ongelmaa.

Tällä hetkellä tarttisin teidän apua, siinä, että jos joku p12 primeran omistaja viitsisi irroittaa autostaan tuon etusisävalon ja kuvata sen aukinaisena molemmin puolin. Näkyväkin puoli siis niin, että on polttimot näkyvät ja laittaisi nuo kuvat sitten vaikka tänne foorumille. Arvostaisin tuota suuresti niin pääsisi vähän ongelmaa taas ratkomaan.

Kiitoksia jo etukäteen.