Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

N15 Almera takajarrupalojen vaihto

Aloittaja Almera, marraskuu 14, 2011, 21:28:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Almera

Onnistuuko tuo palojen vaihtaminen ilman niitä uusia asennussarjan osia ?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Almera


Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Almera

#4
No ei se kyllä ole, 1.6l si malli. Empäs muuten ollu huomannu tuota ollenkaan, että siinä mainitaa nuin  ;D. Eipä taida motonetissä olla sopivia paloja tuohon.

Almera 98->00 taakse jos ABS (105mmx47mm)
GTi Taakse

Käviskö sit kuitenkin toho si malliin kans.

Alppu

LainaaNo ei se kyllä ole, 1.6l si malli. Empäs muuten ollu huomannu tuota ollenkaan, että siinä mainitaa nuin  ;D. Eipä taida motonetissä olla sopivia paloja tuohon.

Almera 98->00 taakse jos ABS (105mmx47mm)
GTi Taakse

Käviskö sit kuitenkin toho si malliin kans.


Onko facelift vai ei?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Almera

Pistit pahan ;D. Vuosimalli on 99, eli kyllähän se taitaa olla.

Alppu

#7
Takajarrupalat Almera+ABS      22-1574      Almera 95->98 taakse jos ABS (100mmx40mm/ei GTi) [1995 - 1998]      16.50 €
     Takajarrupalat MaximQX/AlmeGTi      22-1570      Almera 98->00 taakse jos ABS (105mmx47mm) [1998 - 2000]


Saattaa muuten olla nuo GTi palat. Toisin sanoen kahdesta palavaihtoehdosta ne suuremmat mitä mulle paikallisesta varaosaliikkeestä tarjottiin. Kattele vanhoista vähän mittoja tai ota tiskille malliksi mukaan.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Almera

Näin täytyy tehdä. Vielä vaivaan senverta, että eihän tuo mikään älytön homma ole ?

Alppu

#9
Ei ole älyttömän työläs.

Jarrupalojen liukupinnat kannattaa puhdistaa huolella ja tarkistaa että palat liikkuvat takeltelematta. Mun piti vähän viilata Boschin palojen korvia.  :D Liukuihin tms. voi sipaista vähän kuparitahnaa.

Liukutappeihin uudet rasvat ja kattoo ettei ole kumeissa mitään murtumia tms.

Jarrumännät menevät kiertämällä sisälle. Ei tarvitse erillistä työkalua jos on rälläkän "semmonen" kaksihampainen laikankiristin, se sopii myös.

Ja jarrunesteet samalla vaihtoon.

Ulkomuistista kirjottelen, saattaa olla että jotain unohtuikin.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#10
Uusien jarrupalojen taakse liimailin ohuen bitumimaton kitinänvaimentimiksi, mutta en tiedä onko se lainkaan tarpeellista, varaosaliikkeestä sellasta vaan ehdottivat.

Siellä takana oli joku alkuperäinen peltisysteemi, joka oli ruostunut ihan haperoksi, voin laittaa kuvan jos jostain löydän.

Klikkaa kuvaa.





Tuosta näkee palojen tiedot jos joku sattuu tarvitsemaan.






Kuvat näkyvät ainakin tällä hetkellä itselleni ihan liian suurina, aijaa sekoilee jotain...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Väärin ja monta asiaa...
Ensinnäkin EI kuparitahnaa liukuihin, on kuin hiomatahnaa. Ja jos autossa on ABSit niin kaikki metalliset tahnat pidettävä kaukana. Metallivapaa eli keraaminen tahna tai sitten esim CRCeen jarrurasva. Sama kelpaa myös palojen laitoihin jos niissä jotain haluaa käyttää.
Ennen palojen tuhoamista putsaa aina satulan vastinpinnat kirkkaalle metallille saakka. Sinne kun kertyy suolasta ja palapölystä sellaista kivettymää, joka ei ihan helpolla irtoa.
Mäntää pitää sekä painaa että kiertää. Nimenomaan molempia yhtäaikaa.
Asennussarja: jos palojen ympärillä on nykytyyliin naurettavan ohuita pellin kaistaleita, niin sarja on pakko uusia palojen kanssa. Ne kliisut kun ruostuvat ponnettomiksi turhankin nopsaan, ja sitten syytellään paloja.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Alppu

LainaaVäärin ja monta asiaa...

Kiitoksia korjauksista.  :)

Itse kiillottelin palojen vastinpinnat, mutta palat eivät silti menneet "heittämällä" Ei hätää, varovasti pikkasen viilasin välillä sovitellen. :)

Itse en tarvinnut uutta asennussarjaa, vanhat tuli kuntoon puhdistamalla, toki varmasti tapauskohtaista.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.