Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun 120Y -81 "postinjakeluun"

Aloittaja soulseek, marraskuu 06, 2011, 01:04:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

soulseek

Heippaa!

Ajattelin huudella foorumin suuntaan että jos joku sattuisi tietään hieman enemmän tapauksesta tai löytyisi enemmän tämän yksilön historia kiinostaa näin nyt kun ajatellaan että laitetaanko museoon vai ruvetaanko rakentaan pienesti piristettyä sunnuntai autoa.
Onko tullut oikealta puolelta ajettavia vastaan kenelläkään?
ainoot tiedot tästä nyt on tullut että ilmeisesti thaimaasta olisi haettu auto. oikealta puolelta ajettava ja ei ole ajan hammas kyllä syönyt loppuun toisin kun vertaa muita 120y:tä jotka ovat tulleet vastaan täällä pohjolassa.

Ja ei syytä huoleen tämä pidetään alkuperäisenä (Täytyi lopettaa röökin vetäminen auton kotiin tulon jälkeen)

mutta hieman potkua kiinostais kaivaa esiin. No mutta hei kuvat:




OH2KV

#1
Rekisterikilvestä päätellen, on ainakin kauan, jossei koko ikäänsä ollut suomessa. A- alkuiset rekkarit on pääkaupunkiseudulle, Helsinkiin rekisteröityjä. 1986 mentiin jo B-sarjassa. Joutuu vähän hatusta vetäisemään, mutta kilven perusteella vuodesta 82-83 tuo on ollut suomessa?  Olisiko oikeasti postiauto??
http://kilvet.com/Kilvet1922-2000.rtf
Puskureita ja maalivirheitä lukuunottamatta ihan hieno. Vaasan seudulle museoimaan.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Gorgane

Heh, piti yhden tutun ostaa tämä pois, mutta oli liian hidas.  ;D

Hieno laite kyllä. Maaliviat nyt korjaa ja kannattaakin korjata hyvin, niin tulee siisti ja pysyy siistinä. Sääli, kun ei näemmä ole samaa sarjaa kaikki vanteet. Puskureista päätellen on voinutkin olla postiautona tai sitten jollain vanhemmalla henkilöllä, jolla sattunut jo vähän mokailuja...

Jos itselle samanlainen tulisi, niin heti ekana purkaisin kyllä sisustan mäkeen... Saisi katsottua lattioiden todellisen kunnon ja pestyä matot ja penkit.

soulseek

Mielenkiintonen kommentti. En ole tullut itsekkään ajatelleeksi. Mutta eikö olisi näin sitten että peilit olisi ihan normaalissa paikassa niin kun euroautossa jos olisi ollut alunperin kokonaan suomessa?  :-?

Mutta tämä voisi selittää juuri postin jakeluun että kun puhallinta on yritetty virittää isommilla putkilla. Onneksi on vakioputket. koska se on tuntunut ottaan selkään. >:(

Tässä just värivirheet hieman pistävät mieleen että joutuu viemään ammattimaalarille maalattavaksi. Pelottaa hieman tuo museokatsastukseen lähteminen että kuinka pilkun viilaamiseksi menee. tutulta uppos monta tonnia Porscheen

soulseek

LainaaHeh, piti yhden tutun ostaa tämä pois, mutta oli liian hidas.  ;D

Hieno laite kyllä. Maaliviat nyt korjaa ja kannattaakin korjata hyvin, niin tulee siisti ja pysyy siistinä. Sääli, kun ei näemmä ole samaa sarjaa kaikki vanteet. Puskureista päätellen on voinutkin olla postiautona tai sitten jollain vanhemmalla henkilöllä, jolla sattunut jo vähän mokailuja...

Jos itselle samanlainen tulisi, niin heti ekana purkaisin kyllä sisustan mäkeen... Saisi katsottua lattioiden todellisen kunnon ja pestyä matot ja penkit.


Tuota tuossa autossa oli tosiaan vääntöä. Tuon sisustan kanssa täytyy kyllä miettiä kun on niin järjettömän hyvässä kunnossa. Talliin nyt saadaan vaan tilaan niin pikkuhiljaa katsotaan mitä on syönyt.

Ongelmia on nyt että alkuperäistä radioo ei ole ja puhallin on kyllä tuhottu.
Koska eikö alunperin näihin ei tullut radioita se oli aina lisävarusteena?

cedricfan

#5
Jos radio oli kiinni jo maahantuotaessa joutui siitä maksamaan autoveron. Siksi se asennettin yleensä vasta myytäessä ;)

Ja kurkkasin UK-kerhon sivuja: siellä RHD-autoissa peili on ollut ovipeili, ei tuollainen "lokasuojamalli". Viittaisi siis Euroopan ulkopuolelle peilitys ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

soulseek

LainaaJos radio oli kiinni jo maahantuotaessa joutui siitä maksamaan autoveron. Siksi se asennettin yleensä vasta myytäessä ;)
::) No selvittää oikein hyvin. Tämä on kyllä siitä kumma audio asennuksista että etuovissa on kaijutinpaikat missään datsunissa ei ole tullut niitä vastaan. ja tarkastettu on että suht alkuperäisiltä näyttää!

BA

Mitä jos Trafista pyytää selvityksen auton omistajista?
Selviäisi heti onko ollut postilaitoksen kalustoa.

Jos ei, niin sitten selvittämään onko ensimmäisistä omistajista elossa kukaantai osaako perikunta kertoa jotain.

soulseek

LainaaMitä jos Trafista pyytää selvityksen auton omistajista?
Selviäisi heti onko ollut postilaitoksen kalustoa.

Jos ei, niin sitten selvittämään onko ensimmäisistä omistajista elossa kukaantai osaako perikunta kertoa jotain.

Ilmeisesti minulla on edellisestä omistajasta tietoa tuli jotain paperia auton mukana. koska tältä henkilöltä jolta auton ostin puhui tästä thaimaasta mutta tota vahvistaisi kyllä enemmän että olisi voinut olla oikeastikkin postinjakelussa.  :o

ismi

komeet on vanteet edessä :) harmi kun eriparia ovatten.
tatsuni ommun ratsuni

ILVES-Joe

Puskurit ovat samat kuin Suomeen tuoduissa wagoneissa, Amerikan malleissa on myös kromipuskurit ja niissä on iskarit kiinnityksessä mutta vilkun/parkin reikiä ei ole.
Peilit viittaa erittäin vahvasti auringon nousun suunnalle, minulla on noita B310:ssä olleita pitkiä peilejä ja ovat erilaisia.
Laita kuvia sisustuksesta ja ovipahveista, ovatko erilaiset kuin Suomimalleissa
Merkit, listat yms. ovat samanlaiset kuin meilläpäin. Onko ajovalon kehyksessä kromireunus?

Mulla on yksi 14" sarja samanlaisia vanteita kuin nuo edessä ovat, valmistajaa en muista. (ei myynnissä...)

Onko takavanteet kromatut pellivanteet?

Hieno hankinta.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

soulseek

LainaaPuskurit ovat samat kuin Suomeen tuoduissa wagoneissa, Amerikan malleissa on myös kromipuskurit ja niissä on iskarit kiinnityksessä mutta vilkun/parkin reikiä ei ole.
Peilit viittaa erittäin vahvasti auringon nousun suunnalle, minulla on noita B310:ssä olleita pitkiä peilejä ja ovat erilaisia.
Laita kuvia sisustuksesta ja ovipahveista, ovatko erilaiset kuin Suomimalleissa
Merkit, listat yms. ovat samanlaiset kuin meilläpäin. Onko ajovalon kehyksessä kromireunus?

Mulla on yksi 14" sarja samanlaisia vanteita kuin nuo edessä ovat, valmistajaa en muista. (ei myynnissä...)

Onko takavanteet kromatut pellivanteet?

Hieno hankinta.

Kiitoksia! tää on kyllä niin unelma .Mutta siis musta sisusta muuten aivan perus sisusta. jotain veiveissä huomasin eroa. plus juuri tuo radion paikka hieman ihmetyttää että ei ole sitä että vakio paikassa on lista kiinni koelaudassa että et voi vaihtaa 1din mankkaa siihen tuhoomatta koelautaa.(3:ssa 140y:ssä nyt ollut)  mutta tässä siinä on ihan normaali 1din paikka yhtäkkiä.

Kehyksissä on kromireunus ja se on nyt juuri että niissä on hieman halkeamia että pitäisi vaihtaa ehjempään mutta ei nyt ole tullut vastaan kromireunaisia. puskurit pelastuu onneksi peltisepällä vielä.

Nappaan kuvat huomenna hieman tarkemmin!

Flame

Voin vilasta AKE:n tiedot sulle töissä huomenna kun tunnarit on jumissa tältä illalta.. menin lykkimään väärää tunnaria kolme kertaa putkeen kun ei ikinä muista tunnaria kun niin harvoin tarttee.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Flame

#13
5.5.1983-26.08.2005 omistajana -24 syntynyt nainen. Tämän jälkeen kuolinpesä, jonka jälkeen -25 syntynyt herra omistanut aikana 25.7.2006-10.11.2006, jonka jälkeen jälleen kuolinpesä omistanut eli kaksi ensimmäistä omistajaa Suomessa ovat heti luvuista pois.

Välissä omistajana ollut -55 syntynyt mies, joka myynyt auton 31.08.2007 vuonna -30 syntyneelle miehelle. 21.10.2007 auto siirtynyt taas kuolinpesälle ja siitä ilmeisesti pojanpojalle. Muutamia päiviä ollut nimissä väliomistuksessa pojalla ja sen jälkeen mennyt -52 vuonna syntyneelle isälle. Tämän jälkeen omistajana ollut -85 syntynyt hemmo, jolta ilmeisesti ostit auton.

Spekulaatiota kaikki tyystin, mutta lienee joku maahanmuuttoauto kun noin vanha nainen sen on omistanut ensimmäisenä Suomessa. Maahantuonnista ei kuitenkaan ole merkintöjä AKE:n rekisterissä ollenkaan.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Pastori

Harvinaisen mystinen ykä, tekee mieli rueta remppaamaan omaa Yrdeä kuntoon ku kattelee noita kuvia
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

soulseek

Lainaa5.5.1983-26.08.2005 omistajana -24 syntynyt nainen. Tämän jälkeen kuolinpesä, jonka jälkeen -25 syntynyt herra omistanut aikana 25.7.2006-10.11.2006, jonka jälkeen jälleen kuolinpesä omistanut eli kaksi ensimmäistä omistajaa Suomessa ovat heti luvuista pois.

Välissä omistajana ollut -55 syntynyt mies, joka myynyt auton 31.08.2007 vuonna -30 syntyneelle miehelle. 21.10.2007 auto siirtynyt taas kuolinpesälle ja siitä ilmeisesti pojanpojalle. Muutamia päiviä ollut nimissä väliomistuksessa pojalla ja sen jälkeen mennyt -52 vuonna syntyneelle isälle. Tämän jälkeen omistajana ollut -85 syntynyt hemmo, jolta ilmeisesti ostit auton.

Spekulaatiota kaikki tyystin, mutta lienee joku maahanmuuttoauto kun noin vanha nainen sen on omistanut ensimmäisenä Suomessa. Maahantuonnista ei kuitenkaan ole merkintöjä AKE:n rekisterissä ollenkaan.


Oikeasti kiitos!! tosi mystinen tapaus muutta olen iki kiitollinen infosta!  :)





Mutta tässä kun sisätiloja ihastelee niin huomaa kyllä että voi hitsi on sisätilat kunnossa. se on aina kun oven aukasee niin tulee melkein uuden auton tuoksu esiin :)

Tää nyt sitten tulee oleen Datsun kesäkuntoon 2012 talveksi tallin uumeniin. ajattelin tässä tämän Datsunin seikkailuista kertoa aina kun tapahtuu jotain isompaa. ehdotuksia otetaan aina vastaan ja sitten jos tosiaan tähän löytyy jollain jotain varaosia sun muuta Datsun krääsää mikä sopis teemaan niin ilmotusta vain. kysymys kuuluukin noi merkit joutuu nyt sitten poistaa kun auto lähtee maalaukseen niin noin rapeina ne ei voi olla. mutta mistäs löytäisi näitä merkkejä? ebay:t huuto:netit,nettivaraosat kateltu läpi. onko muilla tullut parempia ratkaisuja?

mikko1200

Toi on ilmeisesti GL-malli? Tuliko tuota faceliftattua GL:nä Suomeen muuten kuin isommilla koneilla? Konehuone viittaisi johonkin lämpimämpään maahan. Ilmanputsarinkotelo on erilainen eikä siihen saa imuilman esilämmitystä. Jäähdyttäjässä on kotelo ropellin ympärillä tehostamassa jäähdytystä pienissä nopeuksissa. Toisaalta, konehuoneessa on aivan liian vähän roinaa että kyseessä olisi JDM-malli. Merkit viittaa myös vientimalliin (nokassa "D" ei "S" jne). Veikkaisin jotain Kauko-idän kehittyvää maata alkuperäiseksi ostopaikaksi.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

BA

Kun selvästi on kiinnostusta noinkin erikoisempaan malliin, suosittelen lämpimästi jäsenyyttä yhdistykseemme... Hyötyä on varmasti. :)

Ja tämä foorumikin aukeaa ihan eri tavalla. Nyt kun liittyy saa ensi vuodenkin kaupan päälle.

C 110 ratsuni

Ei muuta kun tavoitteeksi museointi.Kerhon jäsenenä museointi tarkastus onnistuu mukavammin.
primera 2,0 sport -00

Alppu

Lainaa

Ilmeisesti minulla on edellisestä omistajasta tietoa tuli jotain paperia auton mukana. koska tältä henkilöltä jolta auton ostin puhui tästä thaimaasta mutta tota vahvistaisi kyllä enemmän että olisi voinut olla oikeastikkin postinjakelussa.  :o


Kuva jostain thai forumilta?

http://www.thaiscooter.com/forums/showthread.php?t=402152
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mortica

#20
Jos oikealta ajettavia B310ejä olisi oikesti käytetty postinjakeluautoina niin luulisi että niitä olisi putkahdellut esille enemmänkin. Joku yksityinen on tietenkin voinut Hesaria tms. jaella oikealta ajettavalla.

Joku on varmaan tuonut ko. auton muuttoautona aikanaan Suomeen. Näitä yllättäviä "muuttoautoja" tulee esille aina välillä ja ovat kiinnostavia, ja myös säilyttämisen arvoisia, sinänsä kun varustelutasot ym. vaihtelee maittain. Tännehän on tulleet melkeinpä järjestään pelkät "neekeriversiot" malleista.
B11, 410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

OH2KV

LainaaEi muuta kun tavoitteeksi museointi.Kerhon jäsenenä museointi tarkastus onnistuu mukavammin.

Ja tais  melkoisen summan saada alennusta museotarkastuksestakin?? 60€  luokkaa näytti olevan alennus kerhon jäsenille. Ja osiakin on jäsenenä löytynyt helpommin, joten kolmas puolto jäsenyydelle.

Liittymislomake löytyy: http://www.ncf.fi/ncf/liity
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

mortica

#22
Lainaa

Ja tais  melkoisen summan saada alennusta museotarkastuksestakin?? 60€  luokkaa näytti olevan alennus kerhon jäsenille. Ja osiakin on jäsenenä löytynyt helpommin, joten kolmas puolto jäsenyydelle.

Liittymislomake löytyy: http://www.ncf.fi/ncf/liity

Hakemus tuli jo klo 17:19  ;).
B11, 410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

OH2KV

Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

cedricfan

#24
LainaaJos oikealta ajettavia B310ejä olisi oikesti käytetty postinjakeluautoina niin luulisi että niitä olisi putkahdellut esille enemmänkin. Joku yksityinen on tietenkin voinut Hesaria tms. jaella oikealta ajettavalla.
Aika harvoin kuitenkaan Postin RHD-kalustosta poikkeavalla. Noiden RHD-mallien kilvitys kun on ollut aina hankalaa uusina, tarjonta automaahantuojilla minimaalista ja jälleenmyyntiarvo surkea. Olihan mm ex-peejiin rouvalla ko käytössä LHD-malleja, eikä RHD.
Postin jakoautot (ei siis sen liikeyrityksen autot, vaan autot joilla jaetaan postia) myös tunnistaa helposti: oven saranat ja/tai ikkunahissi on kuskin puolella finaalissa jo hyvin aikaisin. Samoin manukan kytkin menee vaihtoon erittäin varhain ja pikkuvaihteiden synkat loppuu alta aikayksikön ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AkiH

Onko Itella-autoja jossain välissä ollut mainittavammin manuaaleina?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Taisi olla automaatti juuri vasta tulollaan postiautoihin tuolloin, eli ei lainkaan ihme jos olisi myös manuaaleja vielä ollut.

Mitäköhän käyttivät henkilöautona vuonna 1981, en kyllä osaa sanoa. Pakuina oli ainakin Sherpaa ja Transporteria. Hämärä mielikuvani on että Sherpassa oli automaatti, Volsussa ei. Tuo siksi, että Postin vanhassa Volsussa ei ollut mitään kiehtovaa, Sherpassa sentään vaihteiston tyyppi. Ja 80-luvun lopussa sitten paljon Corollaa, nimen omaan automaattina.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Timppa

#27
postin käytössä ollut tuohon aikaan ladoja ja lähinnä edustuskäytössä(ei "työ"käytössä) ;D
henkilöautoina käytössä myöhemmin juurikin corollaa.
just työkaveria haastattelin aiheesta ::)

ja toisekseen jos tuo olisi ollut postin käytössä niin sisustasta ei olisi enään mitään jäljellä ja ulkokuorikin todennäköisesti olisi kuhmuinen...
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Gorgane

Hyundai Ponya myi joku pitkään Satakunnan Kansassa lehti-ilmoituksella lehdenjakoon, kun oli automaatti ja ohjaus oikealla. Itsellä hämärä muistikuva lapsuudesta, että nämä olisivat olleet ihan virallista kalustoa?

Ainakin Porissa näkee vielä useinkin vanhoja postin Corolloja. E110 korimallin kaksiovinen kori ja automaatti. Ovat yleensä todella klommoisia ja loppuunajaetun oloisia.

soulseek

Lainaa

Ja tais  melkoisen summan saada alennusta museotarkastuksestakin?? 60€  luokkaa näytti olevan alennus kerhon jäsenille. Ja osiakin on jäsenenä löytynyt helpommin, joten kolmas puolto jäsenyydelle.

Liittymislomake löytyy: http://www.ncf.fi/ncf/liity

Liitymineen  jäseneksi tottakai! täytyi hieman katsoa hieman että miten otetaan vastaan foorumilla  :-[
Pienessä unelmissa liimata kerhotarra kylkeen ajokauden alkaessa kun on uudet maalit päällä ja pellit suorassa.

Kyllä toi postinjakelu menee kyllä  koska synkka pienillä vaihteilla toimii. laatikkossa kaikki on hereillä (Toimii paremmin melkeen kun käyttiksessä) ja katsoin ikkunan myös ei se nyt ole kyllä mitään jälkee että olisi pahasti käytetty. puhumattakaan kilometreistä kun puhutaan alle 200tuhannen km autosta. (tietysti jos ei jotain pientä lehteä/yksityinen postinjakelian harrastaja)  ;D kai niitäkin on