Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P 12 vilkku päällä nykii..

Aloittaja juusela, heinäkuu 15, 2010, 09:27:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juusela

Moro! Olen uusi (primera)Nissanisti. "Sorruin"  :-X -04 malliseen 1.6l Primera sportdeckkiin. 123tkm ajettu. Auto tekee sellaista toisinaan että kun esim moottoritiellä lähtee ohittamaan ja laittaa vilkun päälle, niin alkaa hervoton nykiminen. :-/ Miten voi vilkku vaikuttaa tähän. Onko kellään vastaavaa kokemusta?

BA

Noissahan on takavalojen maadoitusvikaa, joka aiheuttaa sähköhäiriöitä ja vikoja koko autoon.
Haulla pitäisi löytyä aiheesta lisääkin.

EL5

Sama ilmio oli itsella aikanaan toisen merkkisessa, oli latauksessa vika, vilkku vei viimeiset virrat eika ruisku toiminut.
Se on tosiaan sitten oma lukunsa etta minka takia siella ei toisinaan virta riita jos vika on siina..

jip59

Koita nyt kuitenkin lähteä ohitukseen ilman vilkkua että saat varmuuden johtuuko vika vilkusta vai kaasun polkemisesta.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

juusela

Vilkusta johtuu. Takavalot irroitin ja sumuttelin öljyä lampunkantoihin ja liittimeen.
Nyt ei ollut nykimistä koeajo lenkillä enää.

Takavalot ovatkin "kylmällä" puolella, toisin kuin almera n16:sta, johon pääsee suoraan peräkontista lamppuja vaihtelemaan..

aamuna87

Primera 1.8 2004. Alkoi nykiä ja monitoiminäyttö vilkkumaan vilkun tahtiin ja jarrua painaessa.

Takavalojen liittimiin suihkaus ceeärceetä ja avot taas toimii!

;)

Jakz

Mulla Primera teki sellasta että välillä takasumuvalo välkkyi vilkun kanssa samaan aikaan tai paloi muuten vaan kokoajan, sen aikana autosta katosi varmaan 40hepoa ja nykiä nytkytti. CRC - the friend of us all  :D
Nissan Primera 2000, SR20DE

ikilika

Onkos näissä vedetty takavalojen maadoitus johtonippua myöten konehuoneeseen asti? Jos on niin kannattaa laittaa uudet lyhyet maapiuhat, maadoittaa jonkun pultin tms alle suoraan sieltä takavalon liittimeltä.
Nissan pick-up -89, td25 2wd

Mikuuuh

Hei mulla nyt Sama ongelma ton mun primeran kanssa. Vilkkupäällä nykii motarilla kiihdyttäessä, ja saattaa sen jälkee koko auto hiipuu niin että ei rekoi kaasupolkimeen ollenkaan..antaa kulkea vaan tasaista vauhtia eteenpäin.. sit ku jos rämppää sitä vilkkuu ni nyki vähän lisää ja lähtee taas kiihtymään.. Voisko tos vika olla jossain niin takavalojen maadotuksissa? voiko sinne siis ihan vaan ruiskutella CRC-5-56 ainetta. joka tuoteselostuksen mukaan ois tohon sopivaa ainetta.. ja toinen juttu it ni välil tuntuu et toi primera 1.8 ei enää oikee kiihtys niinku pitäs. :S

Jakz

Putsaile niitä liittimiä ja muita pintoja siellä takavaloissa ja itse suihkuttelin CRC:tä niihin. Ei oo enää nykiny sen jälkeen. Pitäis vielä kerran avata umpiot kun joskus käynnistyksessä syttyy takasumareiden merkkivalo, sammuu kun painaa jarrua eikä syty enää.
Nissan Primera 2000, SR20DE

Mikuuuh

must vähän tuntuu et tos on jotain muutaku kyl,, ku nyt siis tosiaan toi rakkine ei kiihdy oikee kunnol.. kyll sillä ennen pääs ja kovaa ja äkkii, mut nt niinku ihan ku tehot ois hävinny johonki.. frendi tsekkas tulpat ja sano et onks aika vaihtamispisteen näköset. eli no kokeillaan niillä ensiks...

Mikuuuh

ja ku tosiaan se ei nyi enää sen vilkun kans, et kaik toimii mut ei vaan kiihdy