Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

p10 primerassa kytkin veltto ja ei vaihteita ole

Aloittaja pimeämies, lokakuu 12, 2011, 13:47:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pimeämies

onko mennyt 1.6 primerasta laatikko oli kuulema 100km/h jysähtänyt vaihe pois ja kytkin ihan veltto ei ees vaihteet rusaha paikalleen. taitaa helpeiten selvitä laatikon vaiholla?

E.P.

Entäs löytyykö vaihteet silloin kun moottori on sammuksissa? Sillä vaan, että jos voima ei välity kytkinpolkimelta kytkimen irroitusvivulle, niin koneen käydessä ei silloin saa vaihteita päälle, koska kytkin ei irroita. Velton polkimen perusteella en ainakaan itse arvaisi vielä lähteä vaihteistoa vaihtamaan, tai edes syyttämään. Jos kytkin on vaijerivälitteinen, niin oisko vaijeri poikki?
Micra 1.0 Avec vm.1999

pimeämies

LainaaEntäs löytyykö vaihteet silloin kun moottori on sammuksissa? Sillä vaan, että jos voima ei välity kytkinpolkimelta kytkimen irroitusvivulle, niin koneen käydessä ei silloin saa vaihteita päälle, koska kytkin ei irroita. Velton polkimen perusteella en ainakaan itse arvaisi vielä lähteä vaihteistoa vaihtamaan, tai edes syyttämään. Jos kytkin on vaijerivälitteinen, niin oisko vaijeri poikki?
ei pitäs olla vaijjeri poikki täytyy vel tarkistaa ei ees vaihteet rusaha vaikka kytkin ylhäällä ja kone käynis. ai niin kytkin oli jo ajaessa luistanut pitää irroittaa loota ja kahtoa misssä kunnos kytkin on.

E.P.

#3
Kytkimeltä tuo minun mielestä kuulostaa edelleen. Nyt pitäisi vaan tietää, että kytkeytyykö ne vaihteet päälle vaihdekepistä.

Jos kytkeytyy auton käydessä, mutta ei rusahda, eikä auto liiku, niin levy on niin ohut ettei ota kiinni. Joko kulunut todella loppuun, tai sitten levystä on irronnut kitkapinnat. Kitkapintojen irtoamista olen ollut itse todistamassa kaksi kertaa. Vaihteet siis toimivat normaalin tuntuisesti, mutta auto ei liiku.

Jos keppi ei liiku normaalisti, eikä vaihteet mene päälle auton käydessä, on tilanne se, että kytkin ei irroita. Pitää olla sydämetön mies, jos saa vaihteen rusautettua päälle ilman kytkintä, koneen käydessä. Älä yritä kovin montaa kertaa, koska vaihteiston synkronointirenkaat eivät kepin väkisin vääntelystä tykkää. Sen sijaan auton ollessa sammuksissa vaihteiden pitäisi löytyä, joskin hiukan vaikeasti.
Micra 1.0 Avec vm.1999

pimeämies

#4
LainaaKytkimeltä tuo minun mielestä kuulostaa edelleen. Nyt pitäisi vaan tietää, että kytkeytyykö ne vaihteet päälle vaihdekepistä.

Jos kytkeytyy auton käydessä, mutta ei rusahda, eikä auto liiku, niin levy on niin ohut ettei ota kiinni. Joko kulunut todella loppuun, tai sitten levystä on irronnut kitkapinnat. Kitkapintojen irtoamista olen ollut itse todistamassa kaksi kertaa. Vaihteet siis toimivat normaalin tuntuisesti, mutta auto ei liiku.

Jos keppi ei liiku normaalisti, eikä vaihteet mene päälle auton käydessä, on tilanne se, että kytkin ei irroita. Pitää olla sydämetön mies, jos saa vaihteen rusautettua päälle ilman kytkintä, koneen käydessä. Älä yritä kovin montaa kertaa, koska vaihteiston synkronointirenkaat eivät kepin väkisin vääntelystä tykkää. Sen sijaan auton ollessa sammuksissa vaihteiden pitäisi löytyä, joskin hiukan vaikeasti.
juu siis kytkimen vaiholla saapi kuntoon kiitoksia tiedosta :D

jip59

Kovin kuulostaa tutulta oireelta että kytkinlevystä on pinnat irronneet. Vaikka kytkin tuntuu jalkaan normaalilta ja vaihteet tuntuvat menevän päälle ilman että kytkinpolkimeen sattuu ilman rusahdusta, ainoastaan pakin kanssa sattaa tuntua pieni rusahdus.
Useampikin kokemus vastaavasta tilanteesta on eri merkkien kanssa ja joka kerta on kysymyksessä ollut kytkinlevyn pintojen irtoaminen.
Halvimmillaan pelkää kytkinlevyn vaihto auttaa mutta itse en uskaltaisi jättää myös paineasetelman ja painelaakerin vaihtoa tekemättä.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

pimeämies

LainaaKovin kuulostaa tutulta oireelta että kytkinlevystä on pinnat irronneet. Vaikka kytkin tuntuu jalkaan normaalilta ja vaihteet tuntuvat menevän päälle ilman että kytkinpolkimeen sattuu ilman rusahdusta, ainoastaan pakin kanssa sattaa tuntua pieni rusahdus.
Useampikin kokemus vastaavasta tilanteesta on eri merkkien kanssa ja joka kerta on kysymyksessä ollut kytkinlevyn pintojen irtoaminen.
Halvimmillaan pelkää kytkinlevyn vaihto auttaa mutta itse en uskaltaisi jättää myös paineasetelman ja painelaakerin vaihtoa tekemättä.
niin sieltä oli hävinnyt asetelman puolelelta se kitka pinta pitää se paketti vaihtaa (levy asetelma ja painelaaketi)

E.P.

Joissain autoissa on vauhtipyörän keskellä, kampiakselissa ns. silmälaakeri. Se on laakeri, joka tulee kytkinakselia moottorin päästä. Joku sen paremmin tietää, että onko semmoista Primerassa. Jos on, niin se kannattaa myös vaihtaa samalla.
Micra 1.0 Avec vm.1999

proxdatsun


pimeämies

LainaaJoissain autoissa on vauhtipyörän keskellä, kampiakselissa ns. silmälaakeri. Se on laakeri, joka tulee kytkinakselia moottorin päästä. Joku sen paremmin tietää, että onko semmoista Primerassa. Jos on, niin se kannattaa myös vaihtaa samalla.
tarkoitat samaa mitä mie joka painaa sen asetelman väkäset alas kun painaa kytkintä

Tero-75

LainaaJoissain autoissa on vauhtipyörän keskellä, kampiakselissa ns. silmälaakeri. Se on laakeri, joka tulee kytkinakselia moottorin päästä. Joku sen paremmin tietää, että onko semmoista Primerassa. Jos on, niin se kannattaa myös vaihtaa samalla.

Lainaa
tarkoitat samaa mitä mie joka painaa sen asetelman väkäset alas kun painaa kytkintä

Ei vaan kuten E.P selvästi kirjoitti, silmälaakeri on kytkinakselin tukilaakeri joka tulee vauhtipyörän keskelle, kytkinakselin moottorin puoleiseen päähän. Ja tätä ei siis kaikista autoista löydy.
Paineasetelman väkäsiä painava painelaakeri taas on aivan eri osa. Tämä taas löytyy tietääkseni käytännössä kaikista autoista.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76