Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P11-144 outo "vinkuminen" ja vesiongelma

Aloittaja Japi, lokakuu 13, 2011, 08:40:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japi

Onko muilla ilmennyt sellaista ongelmaa omassa primerassaan, kun nopeus on luokkaa vähän yli 80 ja 110km/h alkaa ärsyttävä vinkuminen/ulina takapuolelta.

Itse olen veikkaillut takaovien tiivisteitä, mutta onko jokin tyyppivika mikä heti sopisi tähän..?
Ääni kuullostaa juuri sellaiselta että tuuli pääsee tiivisteen väliin ja siitä kantautuu kabiiniin ärsyttävä vinkuminen

Seuraava ongelma koskee täälläkin puhuttuun veden tuloon apukuskinpuolen jalkatilaan. Olen yrittänyt tiivistemassalla yrittänyt tiivistää jokaikisen reijän mistä vesi voisi tulla sisälle, mutta rankemman sateen jälkeen aina on lätäkkö alla..

Mistä hitosta se vesi oikein pääsee tarkalleen tulemaan?   :(
Harrastelija.

[b]jutanipaja.com[/b]

Jylppy

Lainaa
Seuraava ongelma koskee täälläkin puhuttuun veden tuloon apukuskinpuolen jalkatilaan. Olen yrittänyt tiivistemassalla yrittänyt tiivistää jokaikisen reijän mistä vesi voisi tulla sisälle, mutta rankemman sateen jälkeen aina on lätäkkö alla..

Mistä hitosta se vesi oikein pääsee tarkalleen tulemaan?   :(

Tuollakin jotain aiheesta:

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=5978.0
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Japi

Juuri lueskellu tuolta tuota asiaa.. pitääpä tutustua vielä syvemmin :)

Kenelläkään mitään ideaa tuohon vinkumiseen tai onko tullut kyseistä ongelmaa vastaan?
Harrastelija.

[b]jutanipaja.com[/b]

Nissannisti

Itse en osaa kovin kummoisia ehdotuksia tuohon vinkumiseen ehkä antaa kun ei ole mikään autonasentajatausta, mutta jotenkin kuulostais heti sille, että jostain tiivisteen välistä tulee ilmaa ja sitten alkaa tuulenvastuksesta viheltämään. Onko sulla tullu sitä vettä myös konttiin eli kun nappaa maton ylös niin sinne varapyörän alle tms? Vai pelkästään tuohon apukuskin paikalle?
Kaikki paitsi kunnon tyypit nissanilla on turhaa

Sunny N14 -94 1.6 LXi, Primera P11 -99 1.6 comfort sedan

Japi

LainaaItse en osaa kovin kummoisia ehdotuksia tuohon vinkumiseen ehkä antaa kun ei ole mikään autonasentajatausta, mutta jotenkin kuulostais heti sille, että jostain tiivisteen välistä tulee ilmaa ja sitten alkaa tuulenvastuksesta viheltämään. Onko sulla tullu sitä vettä myös konttiin eli kun nappaa maton ylös niin sinne varapyörän alle tms? Vai pelkästään tuohon apukuskin paikalle?

Ei ole tullu muualle kuin juuri tuohon apukuskin paikalle.
Sen verran tutkin ja purin että pääsee jotenkin tulemaan puhalluskanavaa pitkin missä on tuuletinmoottori kun se on ollut kosteana (ruoste ja vesivalumajälkiä vähän)..  :-?
Harrastelija.

[b]jutanipaja.com[/b]

kurttu

Kannattaa varmaan irrottaa pyyhkijät ja se muovipeite niiden alta. Sitten pääset putsailemaan lehtiä ym roskaa koteloista ja poistorei'istä.

Normaalisti sinne tuulilasin alapuolelle pääsevät vedet valuvat sivuille pois lokareiden suuntaan. Jos vesi ei pääse sinne, se menee esim. ilmanottokanavaan.

Ota myös vesiletkulla ja tikulla lokareiden takaa koteloista kakat pois. Siis ne kotelot mitkä näkyy kun avaa etuoven. Ne on aina täynnä hiekkaa ym ja pelti alkaa happanemaan ympäriltä. 

C 110 ratsuni

Konepellin sarananjuuresta menee viemäri roiskeläpän taakse,jos se on tukossa niin varmasti tulee vesi sisään ilmakanavia pitkin.Jotain pitkää ohutta miel muovi tikkua tökkii ja nuohoaa röörit auki ja vettä perään huuhteluksi,samalla oven alasaranan takaa lokasuojan alaosaan vettä letkulla reilusti niin pitkään että ei tule enää moskaa,kestää jonniaikaa pitempää ehjänä.
primera 2,0 sport -00