Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera Tinoa ostamassa(ehkä)

Aloittaja Nissan Aurinkoinen, tammikuu 20, 2011, 18:55:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissan Aurinkoinen

Huomen aamuna olisi tarkoitus mennä kokeilemaan 2003 1.8l Tinoa.Mitäs kannattaa katsoa jotain lukenut että voi oljyä syödä paljon mutta sitän ei ole mahdollista nähdä. liikkeestä ostamassa 6kk lupaavat käyttöturvaa.Autolla on ajettu 114000km ja tarkoitus olisi päästä sinne 300tkm niin.haittaakos tuo öljyn kulutus mitenkään muuten sitten lisäilee vain minä kyllä voin lisäillä ei haittaa minua mitenkään.Toki voihan liikkeelle mennä aina vinkumaan jos hirmu syöppö on.Toivottavasti joku ymmärtää tästä jotain oli äidinkielentunnilla muut hommat mielessä.

StanLaurel

Kyllähän toi öljyn lisäilykin alkaa ajanmittaan ottaa päähän jos sitä joutuu lisäämään puolesta-litraan tuhannella kilometrillä, joutuu olemaan pelti auki vähän väliä ja lompakkokin laihtuu tossa hommassa.
Kannatta kysellä sieltä liikkeestä miten ne suhtautuu öljyn kulutukseen niin eipä ainakaan tule yllätyksenä myöhemmin. Noilla ajokilometri tavoitteilla kun öljyä saattaa mennä pelkkiin lisäilyihin tynnyrillinen...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Tero-75

Tuon 1.8 koneen öljynkulutus on ollut sitä luokkaa että koneita on takuuna rempattu. Syynä öljynkulutukseen on suunnitteluvirhe, jonka seurauksena 4-sylinteri menee kieroksi kun kytkinkaavelin pultit kiristetään .
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Nissan Aurinkoinen

Pitääkin tarkkaan huoltokirja katsella onko mahdollisesti korjattu. paljonhan noita 1.8 almeroita ja primeroita liikkuu ei kai kaikki voi oljysyöppöjä olla.hs tyyppivika tilaston mukaan vm.2004 olisi öljynkulutusta,tiiä tuosta sitten.Muita suurempia yllätyksiä noissa ei vissiin sitten ole.Jotenkin tuo tino vaan tuntuisi hinta/laatu suhteeltaan hyvältä vaihtoehdolta tilojensa ja varusteiden puolesta .usko nissaneihin kuitenkin vielä vankka 150tkm sunnylla ajaneena voi kyllä sen sanoa mutta tainneet ajat muuttua autoteollisuudessakin.

Nissan Aurinkoinen

No niin nyt on pihassa tino oikein mukavan tuntuinen peli ja minusta tuo on nätin näköinen auto :) :).Taispa olla ensimmäinen auto minkä kanssa piti miettiä miten toimii lämmityslaitteet ynnä muut ajotietokoneet komean näköinen on ei voi muuta sanoa ainakin 92 sunnyn ja 87 corollan jälkeen.onkos tuossa tietokonehärdellissä mitään ongelmia esiintynyt ainakaan googlehaulla en löytänyt tuota ei juuri itte korjailla jos ongelmia tulee.

Jonivaan

Mulla on -02 primera 1.8 ja pelkäsin samaa "öljynlisäyshärdelliä" ku ostin.Oon ajanu sillä nyt joku 40tkm eikä öljynvaihtovälillä (10tkm)oo tarvinu tippaakaan lisätä.Täytyy koputtaa puuta ::)
ton mun ajon aikana ainoot remontit on alapallot ja jarrulevyt,eli hullun tuuriako?Kuitenkin hyvä peli on ollu...
Qashqai, Kadett b, Almera, Super s

ja_ke

LainaaMulla on -02 primera 1.8 ja pelkäsin samaa "öljynlisäyshärdelliä" ku ostin.Oon ajanu sillä nyt joku 40tkm eikä öljynvaihtovälillä (10tkm)oo tarvinu tippaakaan lisätä.Täytyy koputtaa puuta ::)
ton mun ajon aikana ainoot remontit on alapallot ja jarrulevyt,eli hullun tuuriako?Kuitenkin hyvä peli on ollu...

Se öljynsyöntihäikkä on -03-05 vuotisissa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Nissan Aurinkoinen

Eikäs nuo moottorit ole aivan samat koneet 02 ja 03-05 vuosimalleissa.Ei ole ainakaan vielä esiintynyt öljynkulutusta eikä mitään muutakaan vikaa en ooo kyllä ajanut kuin 300km.Kattelin ohjekirjasta öljytilavuus 2.7l tuntuu aika pieneltä määrältä.

ja_ke

LainaaEikäs nuo moottorit ole aivan samat koneet 02 ja 03-05 vuosimalleissa.Ei ole ainakaan vielä esiintynyt öljynkulutusta eikä mitään muutakaan vikaa en ooo kyllä ajanut kuin 300km.Kattelin ohjekirjasta öljytilavuus 2.7l tuntuu aika pieneltä määrältä.

Joo sama kone on jo vuodesta -00 lähtien käytössä, mutta olisiko valmistumaa muuttunut tjtn. Jokatapauksessa 03-05 vuotisissa esiinty öljynsyöntiä, joka johtuu siitä nelossylinterin(?) soikeudesta.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Nissan Aurinkoinen

Nytten tinoillut n.1000km oljyä ei ole syönyt on tullunna tarkisteltua useaan otteeseen.Muutenkaan autosta en ole mitään sanottavaa löytänyt piitääkin seuraavassa huollossa vaihdella vaihteistoöljyt lueskellut että laatikoita hajoillut on.

Nissan Aurinkoinen

No niin 4300km takana ja öljytikussa ei minkäännäköistä liikettä ole ollut havaittavissa kai se uskottava ei syö oljyä.Yksi ärsyttävä piirre tullut havaittua tuo kytkin ottaa aikas ylhäältä voikos sitä säätä jotenkin. itse tosiaan en pahemmin tuolla autolla ajele ehkä kerran viikkoon mutta  nyt ainakin voisi sanoa että ihan tyytyväisiä autoon.ai niin ainut vika ollut jäähdytysnesteen tiputus mistä selvisi alavesiletkun klemmaria kiristämällä.

Darksoul

LainaaNo niin 4300km takana ja öljytikussa ei minkäännäköistä liikettä ole ollut havaittavissa kai se uskottava ei syö oljyä.Yksi ärsyttävä piirre tullut havaittua tuo kytkin ottaa aikas ylhäältä voikos sitä säätä jotenkin. itse tosiaan en pahemmin tuolla autolla ajele ehkä kerran viikkoon mutta  nyt ainakin voisi sanoa että ihan tyytyväisiä autoon.ai niin ainut vika ollut jäähdytysnesteen tiputus mistä selvisi alavesiletkun klemmaria kiristämällä.

itsellä ollu -05 Tino nyt pari kuukautta ja sama kytkin homma häiritsee minuakin. Toivottavasti joku osais vastata.
Toinen ongelma mikä ilmaantui on korkeat tyhjäkäyntikierrokset sekä se että kun painat kytkimen pohjaan heittää kierrokset ensin jonnekkin 2000 josta pudottaa 1500 ja sitten reiluun 1000:teen. Onko sinulla tai muilla ollut tämän tyyppistä "vikaa"?

Nissan Aurinkoinen

Eipä ole tullut huomattua kierroksissa mitään erityistä aika harvoin tuolla ajelen.Huomasin tuossa kytkimessä että poljin on huomattavasti ylempänä muihin polkimiin verrattaessa.