Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera 2003 alapallonivel

Aloittaja kaide, toukokuu 07, 2009, 14:19:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaide

Primeran tyyppivika kaipaa vaihtoa, eli alapallonivelet molemminpuolin.
Kysyin tarjousta autokeskuksesta, 850€ töineen. Hintaa tuo lisää koska tukivarsi tulee mukana. Motonet myy alapalloo 19,90 hintaan. Onko kokemusta motonetin laadusta? Saako jostain laadukasta alapalloniveltä vaiko onko kaikkien kestoikä tuo noin 30 000km.

Myös ohjeita vaihtoon kaipaisin?
Onko helppo homma?
Korjaamo prässi löytyy.

cedricfan

Tekisi mieli sanoa että 15v sitten ladakuskit halusivat tarviketta parempana kuin orkkis...
Eli kun orkkis ei kestä tuon kauempaa on rakenteessa vika, ja sen kaltaisen vian korjaaminen osaa jälkikäteen "parantamalla" ei juurikaan onnistu.
Onhan tuo silti halpaa ja helppoa kun vertaa volsuaudin tukivarsiviidakkoon ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

vivamanTT

Kokemusta on sekä koko tukivarsista ja pelkistä palloista, vielä reilu vuosi sitten ei saanut kuin koko tukivarren, tarvikkeenakaan ei pelkkää palloa. Jos sulla kerta prässikäytössä niin tukivarsi irti ja prässillä pallo pois ja uusi tilalle ja tukivarsi taksisin, tukivarren pulteissa ei muistaakseni ollut säätöä, mutta merkkaa varalta tukivarsien paikka apurunkoon esim. maalikynällä niin ei tartte suuntailla renkaita. Nivelien laatuun yleensä voi aina luottaa oli ne sitten tarvikkeita tai alkuperäisiä, kunhan valmistusmaa ei oo Italia, niitä ei sais kenenkään laittaa mihinkään.

Lousku

#3
Pallo on saanu jo monta vuotta arwidsonilta. Ekat tais tulla vastaan
-07 syyskuussa~
HL:ltä saa muistaakseni järkevään hintaan koko vartta,
olisko ollu jtn 120e paikkeilla.

Olikos tässä Facelift mallissa muuten kestävemmät pallot/tukivarret?
Samalla numerolla ne ainakin on?

*edit

cedricfan

LainaaOlikos tässä Facelift mallissa muuten kestävemmät pallot/tukivarret?
Samalla numerolla ne ainakin on?
Siis samaa tavaraakin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Lousku

Lainaa
Siis samaa tavaraakin.

Väittivät jossakin että olis laitettu kestävempää näihin faceihin...

cedricfan

Olisi kyllä melkoinen ihme jos olisi ja samalla numerolla. Nissan on tunnettu siitä että suurinpiirtein pelkän paketin ulkonäön muutoskin aiheuttaa myös varaosanumeron muuttumisen :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Lousku

Joskus vaan DNSF:n puolella puhuivat eGT:n ja normi LX:n
vaihelaatikoista että samalla numerolla ovat mutta eGT:n omassa
on vaan jäähdytys rimat,

No aivan sama, kestävemmät ne kuitenkin ovat...

priimera

joo 06 mallin primeran alapallonivet tuli tiensä päähän 84000km kohdalla. uudet pallot tarvikkeena 30e kipale.
alatukivarret irti tallissa irti, kävin prässillä painamassa entiset irti ja uudet tilalle.

kasaushommakin melko helppo kun pultit kohdisti itse tukivarret suoraan. mut olis ollu mahdoton homma ilman tuota prässiä.
ei lähde käsipuristimella alapallo irti.

no tänään leima haettu ja katsastusmiehellekkin kelpas.
katsellaan mitä nuo tarvikeosat kestää ajaa?  ;D
nissan primera sportdeck 1.6 vm-06

Svelo

Tarviiko muuten aurauskulmat säätää tuon alapallonivelten vaihdon jälkeen?

Jylppy

Lainaatukivarren pulteissa ei muistaakseni ollut säätöä, mutta merkkaa varalta tukivarsien paikka apurunkoon esim. maalikynällä niin ei tartte suuntailla renkaita.

Lainaa
kasaushommakin melko helppo kun pultit kohdisti itse tukivarret suoraan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

M i g i

#11
ei kestä tarvike sen enempää kuin alkuperäinenkään mut on vaan halvempi.. Kyse siis P12 alapallosta..