Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Micra K10: Olisiko jo syytä luovuttaa?

Aloittaja Mökkimicra88, helmikuu 28, 2011, 19:38:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mökkimicra88

Heips kaikki Nissan-ystävät,

Vaikka "rautaa ei kannata rakastaa", niinkuin isäni tapasi sanoa omien autojensa kanssa (ei pessyt niitä koskaan, vaan vasta minä, kun ajokortin sain, ja niillä ajelin), niin kyllä on nyt vähän tippa linssissä.

Kaivoin viime pe pääosin kesäkäytössä olevan Micra-mummoni hangen alta (K10-88 GL, ajettu 174 000 km, seissyt ulkona peiton alla pihalla koko talven yli), laitoin akun ladattuna takaisin ja ajoin sitten auton sulamaan ja kuivumaan lämpöiseen halliin viikonlopuksi.

Olin tänään sitten katsastuksella, ja taisi tulla jo liian kova pala eteen, hylkäys tuli ja tämänvuotiset viat:

- Rattiakselin ristinivel väljä (ja selkeästi ruostunut)
- Ruostevaurioita korissa taas seuraavasti:

Molemmat takanurkat (ylin nurkkaus) puhkottiin alta (tyypillinen vikapaikka?), noin vajaa 5x5 cm on ehkä/nurkka.
Takalattiassa kapeita, parin tulitikkuaskin kokoisia vaurioita takapenkin kohdalla, siinä missä alusta tekee 90 asteen käännöksen, eli sauman hitsauksista jo lahonnut). Otin muuten valokuvia auton alta katsastustilanteessa muistin helpottamiseksi.
Helmoissa pari pienempää, helposti hitsattavaa vammaa. Muuten OK, paitsi että kytkinasetelma pitäisi jo uusia painelaakerin jurinan vuoksi, siitä ei nuhdeltu.
Naarmuinen tuulilasikin olisi hyvä vaihtaa pimeällä ajon takia.

Koska olen mieltynyt Nissaneihin niiden luotettavuuden vuoksi (en ole koskaan jäänyt Microjeni kanssa tien päälle, vajaa 200 000 km takana), kysyisin asiantuntijoilta, kannattaako enää mummoa korjauttaa? Sisusta on hyvin siisti (katsastusmieskin ihasteli), ja kone ei vie öljyä, pakokaasut OK, käy tosin vähän laihalla seoksella (CO 0,37 %, HC 180 ppm, O2 3,5 % ja CO2 13,3 %).

Selviääköhän jutusta jossain pajalla about tonnilla, vai vaihdanko jo uudempaan Nissaniin (Almeraa aloin jo haaveilemaan, muttei mitään katalysaattorimallia sentäs, pelottelevat vanhojen autojen OBD-arvojen hankaluudella).

Kuukausi on nyt aikaa mietiskellä asiaa. Talvirenkaat 145 x12 erittäin hyvät, mutta kesärenkaat täysin silestonet, eli nekin menisivät uusiksi, ellen sitten ala nyppimään nastoja talvirenkaista kämmenpohja rakoilla.
Vuosi kerrallaan-meininki taisi nyt loppua.
Kommentteja?

Alppu

Kannattaa parista pikkupajasta kysella hinta-arviota. Eivät aina niin kuitin perään ole...  ::)

Almeraa ei sitten ole ilman kattia, jos ei revi pois.

N15 Almeroita ei katsastuksessa kytketä johdon päähän.

Raja menee 2001.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

Ei saisi käyttää hädänalaisen tilannetta hyväksi mutta jos Micran tuomio on tölkkivärkiksi niin tarjoan jonkinlaista elämää sille eli jokkis-auton aihioksi tuollaisen otan/ostan sopuhinnalla.

Hakumatka kyllä ratkaisee paljon, laita vaikka YV:tä.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

VHi

Pikkupajan puoleen kääntyisin minäkin :) Silloin ei tonnia saa menemään millään noihin remppoihin.
K10 1.0 GL vm. 85 HTX-586 | Myytyjä: 1 x K11, 6 x K10

StanLaurel

Tonni K10 Micran laittoon :o  sillähän saa jo monta ehjää ja siistiä tilalle.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Laffi

LainaaTonni K10 Micran laittoon :o  sillähän saa jo monta ehjää ja siistiä tilalle.

Nimenomaan. Mä en laittais senttiäkään tuon kunnostamiseen, jos hommat joutuu teettämään jollain.
Harrastuksena tuon kursiminen eri asia tietysti, mutta muutamalla satasella saa paremman tilalle, jättää vaikka varaosiksi tuon toisen jos on mahdollista säilyttää.

coyotex

en minä ainaskaan ihan vielä luopuis mutta siihenkin vaikuttanee tuo oma talii ja hitsivehkeet ::) ja selkeityksenä siis toi takaosa oli niin laho et oli ehjää 5x5cm vai vain sopivan kokoinen pala paikaksi?
X-trail T32 "18
Qasqai J11 " 16
Terrano R20 "05
Picra K10/ D21 "?? Mysteeri auto tulossa =)
Stanza T11 2kpl "87 ja "83

Mökkimicra88

Kiitos kaikille kommenteista.

Tein päätökseni, eli luovutan. Kunhan kuukausi alkaa tässä kulua loppuun, pakkaan autoon kaikki varaosat ja muut roippeet, mitä mulla siihen on, ja se on haettavissa pihalta pois.

Paikkakunta on Helsinki. Jos värillä on jotain väliä, auto on metallinen beige, eli vaalean kullan-punertavan ruskea. Palaan foorumille ajan koittaessa.

Terv. Mökkimicra-88

BA

Hinta? :) Eiköhän sen käyttöön saa rakennettua. :)

Mies

LainaaKiitos kaikille kommenteista.

Tein päätökseni, eli luovutan. Kunhan kuukausi alkaa tässä kulua loppuun, pakkaan autoon kaikki varaosat ja muut roippeet, mitä mulla siihen on, ja se on haettavissa pihalta pois.

Paikkakunta on Helsinki. Jos värillä on jotain väliä, auto on metallinen beige, eli vaalean kullan-punertavan ruskea. Palaan foorumille ajan koittaessa.

Terv. Mökkimicra-88

Hei!

Lähestyin yksityisviestillä reilu viikko sitten, itse olen Helsingistä myös ja jos Micran lähdön hetki koittaa niin auto kiinnostaa edelleen kyllä :)
Myös korjausapua saa, jos tarvetta sellaiselle.
Hitsaushommatkin onnistuisivat,mutta vasta kesälämpöisillä lämpimän tallin puutteen vuoksi.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

OH2KV

Ja 250€ luovun rakkaasta micrastani, jossa on ajoaikaa 11/11 asti. Pakon saattelemana. Kallis ajoneuvo harkinnassa tilalle. Ja saat vaikka ensi viikonlopuksi alle, eikä ole kaukana. Kirkkonummella.
Tiedossa olevaan vikaan saat varaosan mukaan.
(Etupyöränlaakeri ) 2 renkaat, talviset ajettavat, mutta yksi vanne kiero. Vanteita mukaan sen verran kuin haluat. Kesärenkulat 2 pinnaltaan OK ja 2 huonoa.
Puhelinnumero alla, YV tai [email protected] tavoittaa.

PS. Muutakin osaa mukaan, kysele.
Esso.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.