Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

N16 Almeraan aktiivisubbarin asennus?

Aloittaja Aguél, helmikuu 04, 2011, 14:26:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aguél

Eli pitäis N16 koriseen almeraan saada aktiivisubbari asennettua. Kaiutintasoisella sisäänmenollahan saa signaalin lainattua takakaiuttimista mutta herätevirta pitäis saada jostain. Autossa on automaatti ilmastointi ja integroitu soitin joten sen vaihto ei taida helpolla onnistua?
Jos jollain olisi tietoa lähteekö orkkis mankan perästä herätevirta johto ja minkä värinen se on? Myös purku ohjeista olisin erittäin kiitollinen. Saisi kutakuinkin ehjänä ton orkkis soittimen esille.

FieryRust

moi

käytä vähän hakua eka ennenkuin alat kyselee

katso tämä keskustelu
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1296318993

sininen on heräte
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Aguél

Lainaamoi

käytä vähän hakua eka ennenkuin alat kyselee

katso tämä keskustelu
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1296318993

sininen on heräte

Tuossahan ei ole ohjeita ajotietokoneella ja automaatti ilmastoinnilla varustetun purkamisesta? Jotain eroja niissä kai on? Onko integroidussa vakio soittimessa siis varmasti heräte sinisellä johdolla niinkuin normaali soittimissa?

StanLaurel

Helpoimmalla pääsee kun hommaa sellaisen linjamuuntimen kaiutinjohtoihin missä on automaattinen herätevirta vahvistimelle.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Aguél

LainaaHelpoimmalla pääsee kun hommaa sellaisen linjamuuntimen kaiutinjohtoihin missä on automaattinen herätevirta vahvistimelle.

Sitähän minä en kysynyt mutta kiitos vastauksesta kuitenkin. Johdot kyllä ajattelin vetään soittimelta niinkuin kuuluukin.

StanLaurel

Lainaa

Sitähän minä en kysynyt mutta kiitos vastauksesta kuitenkin. Johdot kyllä ajattelin vetään soittimelta niinkuin kuuluukin.


Herätevirtaa vahvistimellehan tässä kai haettiin? Noissa integroiduissa orkkisoittimissa ei yleensä ole johtoja herätevirralle eikä linjatasoista ulostuloa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Aguél

Lainaa


Herätevirtaa vahvistimellehan tässä kai haettiin? Noissa integroiduissa orkkisoittimissa ei yleensä ole johtoja herätevirralle eikä linjatasoista ulostuloa.
Sen tiedän että RCA piuhoja ei ilman muunninta saa mutta takakaiuttimilta ajattelin ottaa signaalin tulevan aktiivisubbarin vahvistimelle. Tota herätevirtaa vain mietin kun ISO-adapterin jos laittaa auton johtosarjaan niin siinähän on herätevirta, eli eikö silloin auton omista johdoista pitäisi myös tulla herätevirta?

Tero-75

Lainaa
Tota herätevirtaa vain mietin kun ISO-adapterin jos laittaa auton johtosarjaan niin siinähän on herätevirta, eli eikö silloin auton omista johdoista pitäisi myös tulla herätevirta?
Taidat nyt sekoittaa soittimelta lähtevän herätevirran, ja virtalukolta soittimelle tulevan käyttövirran.
ISO-adapterissa on kyllä paikka herätevirralle (sininen piuha), mutta jos soittimessa ei herätevirran ulostuloa ole niin ei auton omat johtosarjat sitä tyhjästä tekaise.
Eri asia on jos haaroitat virtalukolta tulevan soittimen käyttövirran myös vahvistimelle herätevirraksi. Tällöin vahvistin on kuitenkin aina päällä kun virratkin ovat päällä, vaikka soittimen sammuttaisitkin.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Aguél

Lainaa
Taidat nyt sekoittaa soittimelta lähtevän herätevirran, ja virtalukolta soittimelle tulevan käyttövirran.
ISO-adapterissa on kyllä paikka herätevirralle (sininen piuha), mutta jos soittimessa ei herätevirran ulostuloa ole niin ei auton omat johtosarjat sitä tyhjästä tekaise.
Eri asia on jos haaroitat virtalukolta tulevan soittimen käyttövirran myös vahvistimelle herätevirraksi. Tällöin vahvistin on kuitenkin aina päällä kun virratkin ovat päällä, vaikka soittimen sammuttaisitkin.
En sekoita. Eli uskotaan sitten ettei sieltä herätettä tule. Ajattelin vain kun esim. bemarissa tulee heräte antenni vahvistimelle ja siitä saa sitten myös vahvistimille herätteen.