Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan primera kojetaulu valot

Aloittaja jaketson, elokuu 19, 2007, 22:30:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaketson

kuuluuko -92 primerassa olla puhaltimen säätimessä ja lämmönsäätimessä valot? ja onko kokemusta takavalojen maalaamisestä punaisiksi kun takasumarit ovat melkoisesti haalistuneet

Jylppy

Lämppärin säätimet on valaistu kaikissa malleissa, katkaisijoista puuttuu valot L-varustelutasossa.

Takavalot kannattaa käsitellä hienolla hiekkapaperilla, ja lakkaa päälle - pitäis tulla kun uudet.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jaketson

joo pitää kokeilla takavalot käsitellä niin, mutta miten lämppärin säätimet saa auki?

Jylppy

Tälläsen joskus otin talteen:

- stereot ja tuhkakuppi irti
- kojelaudan muovikehys irti, neljällä ruuvilla kiinni (irtoaa varovasti vetämällä).
- Lämppärin säätimessä on (takapuolella?) ylös liukuva suojakotelo ison liittimen ympärillä, joka on pienillä kynsillä lukittu piirilevyyn. Ruuvimeisselillä kynnet auki ja suoja nousee ylös, kun vähän 'nikuttelee'. Sen jälkeen onkin kaikki kolme polttimonkantaa esillä
- Polttimot lähtee meisselillä kiertämällä.

Polttimon tyyppiä en muista, mutta mallin kanssa löytynee. Nuo polttimot (katkaisijoiden/yms.) maksaa sitten merkkiliikkeessä käsittämättömiä summia, kannattaa ennemmin hakea jostain elektroniikkaliikkeestä, pääsee paljon halvemmalla..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jaketson

purin vähän tuota mutta missä hehkut sisaijtsee niin on semmonen pakkaus ettei sitä saa auki, ensinnäkin vaijeri mikä tulee lämmänsäätöön on vaikea irroittaa

milli

Mä vaihoin noi polttimot. Ostin Kouvolan Auto-Prismast ja makso 11€ KPL !!! Mut sain kaupanpäälle tohon tuhkakuppii polttimon ilmaseks. :) :) Ei sit vaijeria tarvinnu mun ainakaa ottaa irti ne polttimot saa vaihettua vaik se o kii. 2 kultast ristipää ruuvia oli sen (pakkauksen) pohjas ne ku ottaa nii tulee polttimot esii.

Uusi Nissanisti

Millaiset polttimot tuossa on?  :o
P11-malliin maksoi "pikkulasikannat" 50senttiä/kpl!  8-)

milli

Semmoset mis on Sinininen suoja kalvo pääl ja kanta oli muovi kierteel. Pitkä ja lyhyt poltin mitkä itselle vaihdoin.

Uusi Nissanisti

Minä en vaihtanut "kierteitä" ja vedin "vanhan kortsun" uuden polttimon päälle.
Siis vaihdoin pelkän "pikkulasikantapolttimon" uuteen ja muut osat oli vanhoja.  8-)

milli

Tää auto oli p10 mihi mä vaihoin noi polttimot. Onkohan p11 erilaiset polttimot? :-/ :-/

JJM

Onkos P11 primerassa a/c napissa tälläinen pitkänmallinen polttimo vai tuo lyhyempi? Entä ovatko 12v vai 14v?:

akkuhappo

Napeissa niinkun varotusvalos ja takalasinlämmittimes ja ac-napissa taitaa olla kolvattavat polttimot. Korjatkaa toki jos olen väärässä mut ei tainnut tonnäköset olla, noi taitaa olla mittariston takaa?

JJM

On a/c napissa (P11 -98) ja sisäkierron katkaisijassa just tuollaiset, itse näin viikko sitten mutta en ottanut irti että olisin nähnyt pituuden.

Takalasin lämppärissä + hätävilkkujen katkaisijassa on pienellä kumikannalla olevat polttimot joihin saa vaihdettua uudet pienellä askartelulla, p11-144 oli ainakin hätävilkkukatkaisijassa noin.