Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Lukot jäässä vai hajalla?

Aloittaja Heinämies, tammikuu 20, 2011, 21:38:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heinämies

Konepesin auton aamulla, sitten töihin ja ovet lukkoon. Iltapäivällä lukot tietty jähmeessä ja "ränkläämään" ovea auki. Eipä onnaa!

Avain kääntyy ilman mitään vastusta kuskin puolen oven lukkopesässä noin 90 astetta vastapäivään, apparin puolella samoin mutta myötäpäivään. Toiseen suuntaan avain ei käänny, eli ei kuskin puolella myötäpäivään eikä apparin puolella vastapäivään. Lukkosulaa olen hölvännyt vaikka kuinka paljon, sekä kokeillut sulattaa pussissa olevalla kuumalla vedellä. Ei mitään tulosta.

Nyt en muista yhtään onko nuo suunnat joihin avain kääntyy, lukko auki vai lukko kiinni -asentoja. Joku varmaan tietää kertoa?

Jos nuo lukot kumpainenkin ovat paskana pienen voimankäytön seurauksena, niin pääseekö sisään takakontin kautta irrottamalla takapenkin selkänojan takaluukun kautta? Juuri tässä kotona muistin että vaikka takaluukku aukeaa sisällä olevasta kahvasta, siinä on myös avaimenreikä.... Lukkoseppää ei liene kannata hätiin kutsua, koska äärimmäisessä tilanteessa halvemmaksi tulee vetää takasivulasi paskaksi ja avata ovi ja hankkia jostain romusta uusi lasi.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

AkiH

Jos briteissä ei ole tehty muutoksia lukkojen suuntiin, niin oven pitäisi avautua kääntämällä avainta keulaa kohti. Tämä siis molemmilla puolilla.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

#2
LainaaKonepesin auton aamulla, sitten töihin ja ovet lukkoon. Iltapäivällä lukot tietty jähmeessä ja "ränkläämään" ovea auki. Eipä onnaa!

Fail?  ;)

Tämä ei nyt auta, mutta ennakoivana en esim. tästä syystä pese autoa pakkasilla jos pitää sen jälkeen jättää se ulos. :)

Lukkojen rasvaaminen ennen ja jälkeen pesun saattaisi kuitenkin olla paikallaan... erityisesti talvella. Ja tiivisteiden kuivaaminen.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Cedricisti

#3
Lainaa

Fail?  ;)

Tämä ei nyt auta, mutta ennakoivana en esim. tästä syystä pese autoa pakkasilla jos pitää sen jälkeen jättää se ulos. :)

Lukkojen rasvaaminen ennen ja jälkeen pesun saattaisi kuitenkin olla paikallaan... erityisesti talvella. Ja tiivisteiden kuivaaminen.

Selvästikään tämä ei liity lukkoihin vaan oven sisällä oleviin tankoihin, jotka ovat jäätyneet uhjureihinsa tms. eivätkä liiku.
Jos noin kovasti pääsee vettä oven sisään jo pesussa, ei tässä auta edes jälkiasennettu keskuslukituksen kauko-ohjausjärjestelmä joka liikuttelee samaisia tankoja.

Alppu

Lainaa

Selvästikään tämä ei liity lukkoihin vaan oven sisällä oleviin tankoihin, jotka ovat jäätyneet uhjureihinsa tms. eivätkä liiku.

Juu, tuon unohdinkin.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

FieryRust

hyvä vaihtoehto noitten tuon vivuston sulattimseen on
laittaa pussiin kuumaa vettä ja painaa sitä ovea vasten josta lämpö siirtyy pussista vivustoon
ja sulla on mahdollisuus saada ovi auki sen jälkeen
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Heinämies

Kiitoksia kommenteista. Nuo lukkopesät ei ole paskana, koska "verrokkiautona" käytin meidän Micraa ja siinä lukkopesä "pyörii" samalla tavalla avainta käytettäessä kuin Pirumerrassakin. Pirumerran lukko ei nyt vaan kliksahda auki-asentoon kummallakaan puolella. Eilen illalla yritin sulattaa Minigrip-pussiin laitetulla kuumalla vedellä mutta ei onnannut. Ehkäpä pidin pussia vain liian vähän aikaa, ehkä muutaman minuutin kerrallaan. Kokeilin kumpaakin puolta. Äsken töihin tullessa kokeilin vielä ihan vaan avaimella, samalla kun putsasin viime yön lumet pois. Ihan sama se on kuin eilenkin illalla.

Ei muuten ennen ole käynyt näin pesun jälkeen... korkeintaan lukkopesä on ollut vähän jähmeessä ja tiivisteet jäätyneet hiukan kiinni. Siksipä olenkin pessyt auton aina kun pakkaskelit ovat alkaneet. Pitää vielä kokeilla tuota vesipussisysteemiä ja pidellä pidemmän aikaa, ja jos ei tehoa niin yhdellä tutulla on omassa autossaan sisätilalämmitinsysteemi. Siitä saan "lainaksi" töpselin ja voin lämmittää ovea kuumailmapuhaltimella. pitää vain olla hiukka varovainen sen kanssa etten saa maalipintaa kärtsähtämään.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

AkiH

Kasvata hieman sen pussin kokoa, niin voi tehota paremmin. Joku iso pakastepussi tai jos löytää vettäpitävän kaupan muovikassin, aina parempi.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Heinämies

Vartin verran yritin äsken sulatella muovikassissa olevalla kuumalla vedellä. Ei mitään vaikutusta.

Pitäisikö tuohon roudata ämpärikaupalla kuumaa vettä ja kaataa sitä suoraan ovelle... tehoaisiko se paremmin? Parkkipaikan ja firman vessan välimatka on viitisenkymmentä metriä, eli saisin vettä kaadettua aika "jatkuvalla syötöllä"...
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Heinämies

Kaksi ämpärillistä niin kuumaa vettä kun hanasta saa - ja apparin ovi lähti auki! Siitä sisään, kuskin puolen lukko auki-asentoon ja puskemalla ovi auki. ;)
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Puusilma

Tekisiköhän tuohon hyvää että saisi auton pitemmäksi aikaa lämpimään talliin :-?.