Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

p12 primeran nakutus ja ohjaustehostin huutaa.

Aloittaja lovelylowrider, lokakuu 12, 2010, 17:49:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lovelylowrider

Mulla on on 1.6 vm.05 primera P12 kopalla. Siitä on kuulunut kohta pari vuotta sellainen pieni mutta selkeä nakutus vänkärin puolelta keulasta aina liikkeelle lähdettyä. Tämä tapahtuu vain silloin kun auton käynnistää ja lähtee liikkeelle(ei silloin kun pysähtyy ja auto on käynnissä, vaan ainostaan jos sammutat auton ja lähdet sitten liikkeelle.).

Nakutus alkaa siinä 1000-2000 rpm:n kohdalla ja se napsahtaa aina 7 kertaa napsahusten väli on suoraan riippuvainen renkaiden pyörimis nopeuteen.
Nyt ensi liukkaiden aikaan huomasin et sama ääni lähti heti abs jarrujen rutinan jälkeen mutta niin kovaa että ihan säikähdin. Nakutuksia oli enemmän ja paljon nopeammin.
Se kuulostaa lähinnä niinkuin joku jousi pyöris hammasratasta vasten.

Toinen ongelma on ohjaustehostin.

Kylmillä ilmoilla ohjaustehostin vinkaisee rattia kääntäessä jyrkästi. Öljyt vaihdatin viime vuonna uusiin, mutta sama ulina kuuluu edelleen, kylläkin paljon voimakkaammin joka myös tuntui ratissa.

Autolla on ajettu nyt 126000 km ja huollossa sekä katsastuksessa eivät ole koskaan huomannut mitään.

Onkos kellään viisaammilla sanoa mitään neuvoja tilanteeseen? :-/

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jonivaan

Mulla p12 primera nakuttaa kans oikeelta edestä kun lähtee liikkeelle (-02 1.8) ja appiukon -97 almera tekee saman.Ääni on vaimea naputus.Olen pitäny ominaisuutena. ;D Tehostimen hihnaa epäilisin,toki laakerikin voi narahtaa...
Qashqai, Kadett b, Almera, Super s

lovelylowrider

En kyllä ole varma kumpi se noista ohjaus puolista on, kun pitää ite istua ratin takana eikä konepellin alla:)
Noi kummatkin viat alkoi samoihin aikoihin, tiedä sitten voiko ne olla sama vika. Kyllä mie sen pienen nakutuksen kans pärjäisin, mutta abs:en jälkeinen nakutus nosti jo verenpaineita rajusti. Onko lie nisatsu lopun edellä :/

ja_ke

Voisk ABS;ien hammastosta kuulua tuo naputus?? Hihna siellä huutaa 80% varmuudella.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.