Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

GA16i kaasariksi?

Aloittaja TaistoUP, kesäkuu 22, 2010, 22:48:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TaistoUP

Hommasin GA16i+automaatin pihatraktorin voimanlähteeksi. Alunperin N13 sunnystä ja ruiskuna.  Moottorin mukana tuli konehuoneen johtosarja +johtosarja sulakerasialle. Puolat, hilppeet yms. löytyy kans . Harmiksi vain että johtosarja on katkaistu rintapellin oikeasta kulmasta-eli se mistä johto sarja jatkuu ecu-boxille. Itse ecu tuli mukaan ja siinä liittimet ja 10cm pätkät johtoa....
Vaikuttaa siltä, että en saa tuota johtosarjaa toimimaan vaan ajtuksena tuli muuttaa koko laite kaasariversioksi. Onko kellään tietoa käykö esim. jakaja ruiskumallista vai mitä kaikkea osia moottoriin joutuu vaihtaan imusarjan/kaasarin lisäksi?
Vaihtoehtona on ostaa leimaton ehjä kaasari auto mistä siirtää tarvittava tai sitten jos löytyy tarvittavat osat irrallisina niin sekin käy? Myös kokonainen ruiskuauton johtosarja kiinnostaa jos sellainen joltakin löytyy...

Vinkit ja varaosatarjoukset tervetulleita...

P.S Myös laturi moniurahihnalla ostoslistalla....

ILVES-Joe

Monikoventtiilinen tuo moottori on ja millainen ruisku siinä on?
(yksi vai nelipiste)

Minulla on GA16 (12valve) kaasarimoottori jonka imukalut joutaa pois.

Olen erittäin kiinnostunut ruiskusta jos se on nelipisteruutta.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

TaistoUP

Minun ymmärryksen mukaan tuo on yksipisteruisku. Iso kaasuläppä ympärillään monen monta sähkö härpätintintä... Ja 12 venttiiliä.

M i g i

Siinä ei sitten ole mekaaniselle bensapumpulle paikkaa (GA16i eli 1-pisteruisku)..  ja sytkäkin erilainen kun kaasariversiossa.. vaikkakin voinee toimia myös kaasarilla...

TaistoUP

Hommasin Haynesin korjauskäsikirjan, mutta sähkökaaviossa ei ole ecun osalta värejä vaan liitin numerot... Aika hankala on tuolla johtosarjalla herätellä konetta.
Jos nyt hommasi purkuautosta kokonaisen kaasarin imusarjoineen/suodattimineen,virranjakajan+puolan. Kellään tarjolla kokonaista pakettia? Tai sitten vastaavasti ruiskumallin ehjää johtosarjaa. Ilmeisesti tuo moottori/ecu on oma sarjansa?