Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Miten kytken järkevästi lisäpitkät Almeraan-96

Aloittaja Nalmera 1.6 -96, tammikuu 21, 2010, 15:24:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nalmera 1.6 -96

Ois tollanen Hellan lisäpitkävalo- sarja, jonka otin ed autosta matkaan, Rele on 4 napainen ja kysymyksenä siis, Mikä olisi järkevin tapa kytkeä ko valot toimimaan ja että on/ off kytkin olis viel ohjaamon puolella. Jos jollakulla ois jopa kytkentäkuvia?? Kiitos etukäteen

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tare

Minulla on ollut kaikissa autoissani kyseisen kuvan  mukainen kytkentä, sillä erolla että lisäkaukovalot palaa aina, kun auton omatkin kaukovalot. Siitä kytkimen napsuttelusta ei muutenkaan ole kuin haittaa, palaa vielä rele moisesta räpsimisestä. ;)
Ja valaisimien johto on ollut vähintään 2,5 mm2 MKEM-iä, monisäikeinen kytkentälanka. ei tule jännite häviöitä niin paljon kuin ohuemmissa johdoissa -> Valot palavat kirkkaammin.

P.S. Muista, että kaukovalojen yhteenlaskettu valoteho l. referenssiluku ei saa ylittää 100:aa.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Nalmera 1.6 -96

Noi on noi piuhat paketissa mukana tulleita, meinaatko et pitäis vaihtaa.
Joskus talvikeleillä tietyis olosuhteissa oon huomannu, et ihan hyvä, et saa lisäpitkät päältä pois, ku häikäsee muuten liikaa.

Tare

LainaaNoi on noi piuhat paketissa mukana tulleita, meinaatko et pitäis vaihtaa.
Joskus talvikeleillä tietyis olosuhteissa oon huomannu, et ihan hyvä, et saa lisäpitkät päältä pois, ku häikäsee muuten liikaa.
Itse olen vaihtanut joka kerta uusiin, laskevat lampputehtaassa alakanttiin nuo kaapelien paksuudet varsinkin, jos menee isontaa polttimien tehoja, joka on ihan turhaa kaapelien vastuksen syödessä tehon lisäyksen.
Niin, tuohon häikäistymis asiaan en sano mitään, kun henkilöauto on vähän eri kuin pakettiauto, jossa katsotaan edellisiä alaspäin. Pakettiautossa silmien ja valonlähteen korkeus ero on huomattava henkilöautoon nähden, jossa ero on vain kymmeniä senttejä, l. katsot melkeinpä valolähteen takaa tietä.Toisaalta käyttämissäni henkilöautoissa on ollut myös sumuvalot, joita käyttämällä olen kompessoinut valaistus- ja näkyväisyyseroja, taas kovilla lumi- ja räntäsateilla ja muutenkin, leventävät näkökenttää.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"