Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Teho filtteri

Aloittaja sunny94, joulukuu 16, 2009, 07:19:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunny94

Eli tohon sunny 1.6 -94 on laitettu tommonen filtteri,
alkuperäinen ilmanputsari järjestelmä on heitetty kaivoon niin mitehän tuo vaikuttaa kulutukseen ja
muuhunki ku siinä muutama letkuki törröttää >:(
tuntuu että meinaa vähän booata ku painaa kunnolla kaasua.Pitäiskö hankkia se alkuperäinen puhistus
järjestelmä?

Wildchild-

LainaaEli tohon sunny 1.6 -94 on laitettu tommonen filtteri,
alkuperäinen ilmanputsari järjestelmä on heitetty kaivoon niin mitehän tuo vaikuttaa kulutukseen ja
tuntuu että meinaa vähän booata ku painaa kunnolla kaasua.Pitäiskö hankkia se alkuperäinen puhistus
järjestelmä?

Toi "Booaus" on ihan ominaisusu noissa vapaavirtausfilttereissä. Itse vakiokoneeseen laittaisin takaisin noi alkuperäset. Se ei kuitenkaan tuo mitään muuta kun kosmeettista näköä konehuoneeseen sekä murisevat imuäänet ;D
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

mikan

Haittapuolena joissain virisuodattimissa on, että niiden suodatusteho on paljon huonompi. Harva haluaa hienoa pölyä moottorin sisuksia hiomaan.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Lerssinen

Nakkaa kuuseen se "teho" filtteri ja ihmettele että miten tehot kasvoi alkuperäisellä systeemillä  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

sunny94

Perkule ku ei ole sitä alkuperäistä,Filtteri oli
jo silloin ku ostin ton auton.
Jos jollaki on myyvä se niin voin tulla hakemaan.
Tässä oulun lähellä.
Käsittääkseni almerassa ja primerassa on tuo samanlainen mpi järjestelmä?

Lerssinen

Soitteleppa purkaamot läpi, siellä voi hyvinkin löytyä  :)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Alppu

Lainaa
Jos jollaki on myyvä se niin voin tulla hakemaan.
Tässä oulun lähellä.
Käsittääkseni almerassa ja primerassa on tuo samanlainen mpi järjestelmä?

Niin, voi soittaa tai mennä itse tutkimaan. Lieköhän aina itsekään tietävät mitä raatoja pihalta löytyy. 
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

Minä olen käyttänyt TEHO-filttereitä "valovuosia" ja ovat aina sopineet alkuperäisen paikalle ja pelittäneet hyvin!  :D

cedricfan

No tulihan se sieltä, sieviläinen Teho-tuotemerkki isolla alkukirjaimella ja "tehofiltteri" eli vapaavirtaussuodatin ovat kuitenkin kaksi ihan eri asiaa ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

ILVES-Joe

LainaaMinä olen käyttänyt TEHO-filttereitä "valovuosia" ja ovat aina sopineet alkuperäisen paikalle ja pelittäneet hyvin!  :D
Samat kokemukset Sieviläisestä putsarista.
Hieman OT kysymys tuli mieleen kotimaisesta laatutuotteesta, olisikohan mistään saatavilla öljynsuodattimien virtausvastuksia?
Tietääköhän edes valmistaja sitä?
Ajatuksella että tuo suodatin on melkoinen vastus öljynvirtaukselle ali pienempi vastus suodattimessa ottaisi vähemmän vastaan eli sinne menetetty teho olisi plussaa kampiakselilla menossa voimansiirtoon.

Yksi vanha viritysvelho muisteli että mk1 Cortinassa heitettiin paperisuodatin pois ja tilalle laitettiin metalliverkko estämään isompien rojujen läpi meno, eron oli kuulemma huomannut ajossa.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

take

Lainaa
Samat kokemukset Sieviläisestä putsarista.
Hieman OT kysymys tuli mieleen kotimaisesta laatutuotteesta, olisikohan mistään saatavilla öljynsuodattimien virtausvastuksia?
Tietääköhän edes valmistaja sitä?
Ajatuksella että tuo suodatin on melkoinen vastus öljynvirtaukselle ali pienempi vastus suodattimessa ottaisi vähemmän vastaan eli sinne menetetty teho olisi plussaa kampiakselilla menossa voimansiirtoon.

Yksi vanha viritysvelho muisteli että mk1 Cortinassa heitettiin paperisuodatin pois ja tilalle laitettiin metalliverkko estämään isompien rojujen läpi meno, eron oli kuulemma huomannut ajossa.
En tiedä virtausvastuksista mutta nuo jaappanialaiset Full filtterit tuntuisi nostavan öljynpaineen startissa nopeammin kuin kuin nuo TEHO filtterit. En sitten tiedä miksi. Sunnyssä on vain niin hyvä indikaattori kun valoautomatiikka ottaa ohjauksen öljynpaineanturilta. Huomaa hyvin kuinka pitkään kestää öljynpaineen nousu.

Vakioautossa ei liene virtausvastuksella merkitystä? Kunhan tarpeeksi virtaa. Taitaa vain usein virtausvastus ja suodatusteho olla toistensa vastakohtia. Kilpa-autossahan suodatusteholla ei liene suurta merkitystä jos öljyt vaihdetaan joka kisaan niin suuria määriä epäpuhtauksia ei ehdi varmaan kertyä  eikä moottorin maksimaalinen kestoikäkään ole itseisarvo. Mutta mahtaako olla turhaa laittaa sinne mitään verkkoa? Imusiivilä on jo melko tiheä. Vielä imusiivilää tiheämpi verkko suodattimena saattaisi aiheuttaa jo virtausvastusta suodattimen edestä. Jos itse harkitsisin öljynsuodattimen poistoa niin minä luottaisin vain siihen ettei öljypumpusta itsestään irtoile mitään ja laittaisin tyhjän kotelon suodattimen tilalle. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja kukin uskoo siihen minkä oikeaksi kokee.

Uusi Nissanisti

LainaaEli tohon sunny 1.6 -94 on laitettu tommonen filtteri,
järjestelmä?
Muistin yhtäkkiä mielenhäiriössä että kerran ostamassani Tojokorillassa oli todellinen "tehofiltteri" tai jopa todellinen "vapaavirtaussuodatin"?  :o
Oli nimittäin näkymätön, jopa käsikopelolla tunnistamaton malli, tai sitten puuttui kokonaan?  >:(
Laitoin TEHO-filtterin ja hyvin kävi ja kukki!  :)