Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P11 purkaa akun

Aloittaja Halosseppa, marraskuu 13, 2009, 20:43:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Halosseppa

vm -98 Bensa 1,6 alkoi keväällä juonitella purkamalla akun päivän aikana. Seuraavan kerran se teki ko. tempun viikkojen päästä ja sen jälkeen täysin satunnaisesti. Saattaa purkaa akun peräkkäisinä öinä ja sitten toimii taas viikkokaupalla kunnolla. Missä mahtaa olla vika. Lataus toimii ja eri akkuakin on kokeiltu. Sisä-/takakontin valo ei jää päälle.

Tero-75

Vian epäsäännöllinen esiintyminen ihmetyttää, mutta ensimmäiseksi tulisi mieleen temppuileva latausrele. Jos releen kärjet jää kiinni latauksen loputtua purkaa akun yhtä nopesti kuin sen on ladannutkin.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Uusi Nissanisti

#2
Joskus vikana ratio tai muu joka satunnaisesti "lyö läpi", joskus joku hapettuma johdoissa joka kosteuden aiheuttamana tekee myös tuota em.  8-)
Jos laturia epäilee niin voi kokeilla irroittaa siitä piuhat yön ajaksi tai mitata akusta kulutuksen kun kaikki sammutettu normaalisti?  ::)

eloz

Laturia veikkaan, vaikka lataisikin normaalisti, näitä on ollut ennenkin.
     

M i g i

n13 sunnyssä oli vikana koneen maadoitus.. ja toisessa laturi.. toisiinsa liittyy tietysti molemmat...

Rutjake


Veikkaan että laturi on hajalla!

itselläni alkoi laturi oikutella juuri noin !

Ensimmäisellä kerralla akku tyhjeni itsestään yön aikana ja auto pelasi viikon hyvin kunnes akusta tyhjeni virrat päivän aikana parkkipaikalla!

Kolmannella kerralla kauppaan lähtiessä auto käynnstyi hyvin mutta kaupasta tullessa startti ei enää pyörinyt!

Akku otti lirrat ladatessa ja näytti 12 volttia mutta kun mittasi auton käynnssä ollessa akun tilan se näyttikin samaa eli 12 volttia...laturi siis paskana.

Pistä mittari akkuun kiinni ja käynnistä auto!
Mittarin pitäisi näyttää 13-14 volttia.
Jos ei näytä, laturi on vialla!

M i g i

#6
Lainaa
Veikkaan että laturi on hajalla!

itselläni alkoi laturi oikutella juuri noin !

Ensimmäisellä kerralla akku tyhjeni itsestään yön aikana ja auto pelasi viikon hyvin kunnes akusta tyhjeni virrat päivän aikana parkkipaikalla!

Kolmannella kerralla kauppaan lähtiessä auto käynnstyi hyvin mutta kaupasta tullessa startti ei enää pyörinyt!

Akku otti lirrat ladatessa ja näytti 12 volttia mutta kun mittasi auton käynnssä ollessa akun tilan se näyttikin samaa eli 12 volttia...laturi siis paskana.

Pistä mittari akkuun kiinni ja käynnistä auto!
Mittarin pitäisi näyttää 13-14 volttia.
Jos ei näytä, laturi on vialla!
laturi voi ladata tuon 13-14volttia ja olla siltikin hajalla..

eloz

Lainaa
laturi voi ladata tuon 13-14volttia ja olla siltikin hajalla..

Näin on.
     

M i g i

tulimyös mieleen että starttikin voi purkaa akun..

Uusi Nissanisti

Myös purkaa jos akku päältä *askanen!  8-)

Cedricisti

#10
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66462hohhoijjaa


Onko laturi rikki jos lataussäädinpaketti diodisiltoineen on rikki? Ei?

Rutjake

Lainaahttp://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66462hohhoijjaa


Onko laturi rikki jos lataussäädinpaketti diodisiltoineen on rikki? Ei?

Periaatteessa on rikki koska laturihan on kokonaisuus!
En tosin ole tuota kyseistä laturia purkanut mutta sunnyn laturit on tuttuja.

Mikäli löydät jostain lataussäädinpaketin diodeineen voit toki yrittää vaihtaa sen rikkonaisen mutta ensin kannattaa laturi purkaa ja tarkastaa silmämääräisesti laturin sisuskalut kuten kollektori  ja kentät..tarvittaessa mittailla hieman.

uusi laturi on näköjään kohtalaisen arvokas..jopa 140e niin korjaamala säästää paljon ..mikäli jostain saa edullisesti ko osat.