Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P11 käyntiongelma

Aloittaja hig126, helmikuu 22, 2009, 17:04:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hig126

Osaisiko joku täällä sanoa mistähän mahtaa johtua sellainen käyntihäiriö primerassa, kun tyhjäkäynti meinaa aina itsekseen nousta tuonne vajaaseen 2000 rpm ja joskus jää seilaamaan tuohon 1000rpm kahta puolta. Tämä kaikki tapahtuu koneen ollessa lämmin. Lisäksi näyttää että bensan syöntikin on kasvanut. AAC-venttiilin olen puhdistanut ja ohuet alipaineletkut vaihtanut, mutta eivät ole auttaneet asiaa. Viime katsastuksessa O2-arvo oli kuulemma katsastusmiehen mukaan tarpeettoman korkea tyhjäkäynnillä ja lambda-arvo juuri sallitun 1,03. Joskus myös kiihdytyttäessä auto meinaa kuin tukehtua, mutta virkoaa siitä kohta. Jos jollakin on moisista oireista omakohtaisia kokemuksia, niin ottaisin mielelläni apua vastaan. Auto on siis Primera P11 vm. -97 ja 2-litraisella koneella.

Uusi Nissanisti

Ei tuota ongelmaa ole ollut Pimperassa (onneksi  :)) mutta joskus muissa kylläkin!  >:(
Yleisin syy kait imuilmavuoto tai epäilemäsi ohivirtausvena (AAC)!  8-)

tero

LainaaOsaisiko joku täällä sanoa mistähän mahtaa johtua sellainen käyntihäiriö primerassa, kun tyhjäkäynti meinaa aina itsekseen nousta tuonne vajaaseen 2000 rpm ja joskus jää seilaamaan tuohon 1000rpm kahta puolta. Tämä kaikki tapahtuu koneen ollessa lämmin. Lisäksi näyttää että bensan syöntikin on kasvanut. AAC-venttiilin olen puhdistanut ja ohuet alipaineletkut vaihtanut, mutta eivät ole auttaneet asiaa. Viime katsastuksessa O2-arvo oli kuulemma katsastusmiehen mukaan tarpeettoman korkea tyhjäkäynnillä ja lambda-arvo juuri sallitun 1,03. Joskus myös kiihdytyttäessä auto meinaa kuin tukehtua, mutta virkoaa siitä kohta. Jos jollakin on moisista oireista omakohtaisia kokemuksia, niin ottaisin mielelläni apua vastaan. Auto on siis Primera P11 vm. -97 ja 2-litraisella koneella.

Mulla on samaa hämminkiä ollu jo aika pitkään ja tänään kävin katsarilla niin pomppas päästöistä CO/HC yli sallitun monenkertaisesti  lampda oli ainoa joka oli rajojen sisällä mutta sekin korkealla elikkäs mistäh sitä vois hakea apua.. ??

hig126

Antoiko inssi leimaa vai tuliko hylsy? Osasiko tuo sanoa suuntaa, mistä moinen voisi johtua? Itselläni katsastus olisi edessä vasta heinäkuun lopulla mutta ennen sitä kai pitänee käyttää kärry merkkiliikkeessä piuhan nokassa, josko siellä osaisivat jotain sanoa. Tympeä vika kyllä on kyseessä!!!
Lainaa

Mulla on samaa hämminkiä ollu jo aika pitkään ja tänään kävin katsarilla niin pomppas päästöistä CO/HC yli sallitun monenkertaisesti  lampda oli ainoa joka oli rajojen sisällä mutta sekin korkealla elikkäs mistäh sitä vois hakea apua.. ??

tero

Ekalla kerralla tuli hylätty mutta ku vaihoin tulpat ja ilmanputsarin niin meni helposti läpi.

LainaaAntoiko inssi leimaa vai tuliko hylsy? Osasiko tuo sanoa suuntaa, mistä moinen voisi johtua? Itselläni katsastus olisi edessä vasta heinäkuun lopulla mutta ennen sitä kai pitänee käyttää kärry merkkiliikkeessä piuhan nokassa, josko siellä osaisivat jotain sanoa. Tympeä vika kyllä on kyseessä!!!