Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Micra k11 puola ongelma(ko)

Aloittaja tommi72, lokakuu 30, 2009, 14:10:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tommi72

Juu sellainen ongelma kun micra ( v.99, k11 ) sammuu pienen ajon jälkeen eikä käynnisty ennen kun on jäähtynyt. No, tietenkin epäilin sitä että puola on risa. Noo näppäränä miehenä irroitin jakajan ja sitten sen purettuani sain puolan käteeni. Innokkaana lähdin kohti hyvää autosähköliikettä ja kas kummaa, eipä ollutkaan ihan helppo juttu ostaa uutta osaa tilalle. Ei saa varaosana, ei saa merkkiliikkeestä uutena, ei saa koko suomesta!!! WTF????? Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi hommata uusi jakaja, 500€!!!!!!!!!! Bravo Nissan, bravo. Sitten nettimailmaa selatessa löysin Englannista sivut mistä saa tuon puolan, hinta 35£. Onko järkee?? Niin joo, suomi on jne...
Mutta asiaan. Kuka tietää mistä sais puolan tohon autoon halvalla?
Tai onkomitään ehdotuksia, onko esim. muita mahdollisia vikapaikkoja kuin tuo puola? Sytkämod? Sen olen kokeillut että kun auto lämmetessään sammuu niin sen jälkeen on kipinä hukassa siihen saakka kun taas on viilenny. :-?

micramies

Ehkä purkaamo-osaa kannattaisi kokeilla.
Oireet kuulostaa samalta kun entisessä Mazdassani kun sytytysyksikkö jakajan sisältä oli hajonnut, en kyllä tiedä minkälainen sytytysjärjestelmä vm. -99 Micrassa on, siis muuten kuin että virranjakajallinen puolasytytys.
Omassa -01 Micrassa joka tulpalle omat puolat eikä jakajaa ollenkaan.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

BA

Vähän hölmö kysymys, mutta alkaako ajoneston (NATS) ledi vilkkua kun auto sammuu?

Omassa edellisessä oli samanlaiset oireet, vika oli toisessa avaimessa, sirussa jotain häikkää. Huomasin vasta kun auto sammu ja ledi vilkkui vaikka virrat päällä.
Kakkosavaimella toimi kuin unelma.

jip59

#3
Niinhän se menee... Yleensä jos kipinä katoaa niin aina syytetään puolaa. Joka itse asiassa harvoin on syyllinen. Syt. ohjausmoduuli tai Hall/induktiivinen anturi jotka antavat impulssin moduulille ovat useimmin syyllisiä. Tosin noita syttymoduuleita tuhoutuu jonkin verran syystä että ei huolehdita tulppien/syttyjohtojen kunnosta eli katkos toisiopuolella aiheuttaa puolan sisällä todella voimakkaan energiapurkauksen joka sitten purkautuu läpilyönteinä ensiöpuolelle joka ei todellakaan ole tarkoitettu +15000 v jännitteille. Mutta NATSin toiminta siis kannattaa varmistaa ensiksi.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Uusi Nissanisti

LainaaJuu sellainen ongelma kun micra ( v.99, k11 ) sammuu pienen ajon jälkeen eikä käynnisty ennen kun on jäähtynyt. No, tietenkin epäilin sitä että puola on risa. Noo näppäränä miehenä irroitin jakajan ja sitten sen purettuani sain puolan käteeni. Innokkaana lähdin kohti hyvää autosähköliikettä ja kas kummaa, eipä ollutkaan ihan helppo juttu ostaa uutta osaa tilalle. Ei saa varaosana, ei saa merkkiliikkeestä uutena, ei saa koko suomesta!!! WTF????? Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi hommata uusi jakaja, 500€!!!!!!!!!! Bravo Nissan, bravo. Sitten nettimailmaa selatessa löysin Englannista sivut mistä saa tuon puolan, hinta 35£. Onko järkee?? Niin joo, suomi on jne...
Mutta asiaan. Kuka tietää mistä sais puolan tohon autoon halvalla?
Tai onkomitään ehdotuksia, onko esim. muita mahdollisia vikapaikkoja kuin tuo puola? Sytkämod? Sen olen kokeillut että kun auto lämmetessään sammuu niin sen jälkeen on kipinä hukassa siihen saakka kun taas on viilenny. :-?

Voipi vika olla myös jossain "kylmäjuotoksessa" esim. sulakeboxissa!  8-)

tommi72

Hyviä vinkkejä, tarttee alkaa tutkiin. Kiitos neuvoista ;)