Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

sunnyn n13 nykiminen

Aloittaja ahven1, syyskuu 06, 2009, 08:48:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ahven1

Autoni on Nissan Sunny 1.3l 8 valve vm. 87. Nykiminen alkoi kesäkuussa 70 - 80 nopeudessa tasakaasulla. Vika on pikkuhiljaa pahentunut.Kolmosella 50 km/h ajettaessa nykii reilusti. Tyhjäkäynti ja kiihdytys toimii moitteettomasti, myös yli 100 km/h tunnissa pelaa hyvin, arviolta 2000 - 3000 rpm pahin alue.

Autosta on vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Myös ilmansuodatin ja bensansuodatin meni vaihtoon. Korjaamossa sanoivat tutkineensa autoa perusteellisesti. Polttoainesäiliön tuuletusletku tarkastettiin, venttiilit ja sytytys säädettiin. Virranjakajan akseli kuulema kunnossa. Alipaineletkut tarkastettiin, ettei ole vuotoja (itse vaihdoin ne myöhemmin, kun olivat niin  haperot), oliko lie tarkastettukaan. Alipainesäätimen toiminnan tarkastin imemällä letkusta. Korjaamolla sanoivat, että kaasarin suuttimet tukossa tai säädöt pielessä. Kaasuttimen korjaaja puhdisti kaasarin suuttimineen ja sääti arvot kohdalleen. Kokeiltiin myös säätää seos rikkaalle, sekään ei auttanut. Olisiko jollain ollut vastaavaa tai tietoa mikä vikana, kyselee epätietoinen.

AnttiJL

Mielessäni herää epäilys että tällainen nykiminen
on vain Sunnylle ominaista. Itselläni menossa jo toinen Sunny ja
ihan on samat nykimiset ollu kummassakin.
Itse en enää jaksa metsästää nykimisen vikaa, sitä kun ei
välttämättä ikinä löydy...
Olen toki kiinnostunut jos joku nyt ihmeenkaupalla saa jonkin
tietyn osan vaihtamalla kaiken nyinnän pois.

Ainoa mitä en ole vielä (muistaakseni) kuullut kenenkään vaihtaneen
on tuo alipaine-kello (vai mikä se virranjakajan vieressä olikaan).
Siinä on se musta kumitiiviste, joka ainakin omassa Sunnyssa on ihan
haperon näköinen. Vaihto vain ei taida onnistua kun kotelo on niitattu kiinni.
Auttaisiko moottorisilikooni törkeästi siihen päälle, niin että tukkii noi halkeamat?

M i g i

LainaaMielessäni herää epäilys että tällainen nykiminen
on vain Sunnylle ominaista. Itselläni menossa jo toinen Sunny ja
ihan on samat nykimiset ollu kummassakin.
Itse en enää jaksa metsästää nykimisen vikaa, sitä kun ei
välttämättä ikinä löydy...
Olen toki kiinnostunut jos joku nyt ihmeenkaupalla saa jonkin
tietyn osan vaihtamalla kaiken nyinnän pois.

Ainoa mitä en ole vielä (muistaakseni) kuullut kenenkään vaihtaneen
on tuo alipaine-kello (vai mikä se virranjakajan vieressä olikaan).
Siinä on se musta kumitiiviste, joka ainakin omassa Sunnyssa on ihan
haperon näköinen. Vaihto vain ei taida onnistua kun kotelo on niitattu kiinni.
Auttaisiko moottorisilikooni törkeästi siihen päälle, niin että tukkii noi halkeamat?
kokeile ;)

Nismotin

Onko jarrutehostimen toiminta muuttunu mitenkään? Kannattaa testata kans sillein et tulppaa tehostimen lähdön ja käy ajamas koelenkin. Mites muuten tos koneessa, onks siinä jakopää hihnalla vai ketjulla? Joskus oli yhes jenkis saman kaltanen ongelma joka sit korjaantu ku vaihto uuden ketjun ja rattaat jakopäähän. (nokka pääs vaeltamaan käydessä ja muutti ajotusta=>käynti heitteli)

K1mBle

LainaaAutoni on Nissan Sunny 1.3l 8 valve vm. 87. Nykiminen alkoi kesäkuussa 70 - 80 nopeudessa tasakaasulla. Vika on pikkuhiljaa pahentunut.Kolmosella 50 km/h ajettaessa nykii reilusti. Tyhjäkäynti ja kiihdytys toimii moitteettomasti, myös yli 100 km/h tunnissa pelaa hyvin, arviolta 2000 - 3000 rpm pahin alue.

Autosta on vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. Myös ilmansuodatin ja bensansuodatin meni vaihtoon. Korjaamossa sanoivat tutkineensa autoa perusteellisesti. Polttoainesäiliön tuuletusletku tarkastettiin, venttiilit ja sytytys säädettiin. Virranjakajan akseli kuulema kunnossa. Alipaineletkut tarkastettiin, ettei ole vuotoja (itse vaihdoin ne myöhemmin, kun olivat niin  haperot), oliko lie tarkastettukaan. Alipainesäätimen toiminnan tarkastin imemällä letkusta. Korjaamolla sanoivat, että kaasarin suuttimet tukossa tai säädöt pielessä. Kaasuttimen korjaaja puhdisti kaasarin suuttimineen ja sääti arvot kohdalleen. Kokeiltiin myös säätää seos rikkaalle, sekään ei auttanut. Olisiko jollain ollut vastaavaa tai tietoa mikä vikana, kyselee epätietoinen.



Noihin vikoihin mitä mainitset, oli itsellä sama vika, tosin 1.6 koneella, vm 87 sunnys.... henk. koht oli ilmavuoto, ei ollut tuhinoita tms, mutta kun vaihoin kannen ja imusarjan välisen tiivisteen niin johan pelas.

Mies

LainaaOnko jarrutehostimen toiminta muuttunu mitenkään? Kannattaa testata kans sillein et tulppaa tehostimen lähdön ja käy ajamas koelenkin. Mites muuten tos koneessa, onks siinä jakopää hihnalla vai ketjulla? Joskus oli yhes jenkis saman kaltanen ongelma joka sit korjaantu ku vaihto uuden ketjun ja rattaat jakopäähän. (nokka pääs vaeltamaan käydessä ja muutti ajotusta=>käynti heitteli)


Hihnakone on tuo E13.

Ei se nykiminen noille Sunnyille ominaista ole,mulla on noita joskus ollut montakin ja kaikki pelas hyvin huollettuna Hyvin. Kannattaa se imusarjantiiviste ottaa tutkintaan,mitä tuossa jo aiemminkin ehdotettiin. Samaa moottoriperhettä se E16 :kin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

AnttiJL

Voikos venttiilinvälykset aiheuttaa tuollaista?
Itelläni toi GA14 motti ja tietty kiinnostaa nyinnän
pois saanti.

Tyhmä kysymys (ja kysyjä): missä on imusarjan tiiviste?

matti.l

Lainaa

Tyhmä kysymys (ja kysyjä): missä on imusarjan tiiviste?

tiiviste on kannen ja imusarjan välissä,imusarja on se missä kaasutin on kiinni.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.