Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera P11-144 vm. 2000, kannattava ostos?

Aloittaja Daimonos, heinäkuu 25, 2009, 13:06:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Daimonos

Tuollaista menopeliä itselleni olen tässä viime päivät katsellut. Tuntuu olevan kokoluokassaan ja hintaluokassaan varsin lyömättömät ominaisuudet mitä noita nyt käytettynä myydään. Tyyppivikoihin olen tuolta autowikistä tutustunut eikä tuolla mitään hirveän ihmeellistä ollut, ainoastaan vähän mietityttää joillakin foorumeilla puheet siitä, että jakoketjut olisivat heikkoa tekoa. 1.6 koneista olen tässä katellut, mahdollisesti Si tai Serenade varustelulla olevaa. Mitenköhän noiden ketjujen laita on? Onko nämä P11-144 Primerat tuolla GA16 vai QG16 koneella ja kummassa niitä vikoja on esiintynyt?` :-?

take

Meillä on vm. 2000 ja GA16 koneella. Ilmeisesti molempia on laitettu tehtaalla vanhat varastot tyhjiksi tjsp. GA16 koneissa ei suurempia ongelmia ole ollut. Jakoketjun kiristimen voi joutus vaihtamaan joskus 200tkm paikkeilla muttei muuta. QG-koneissa on sitten jo ketjut heikkoa tekoa kuten viimeisissä SR20 koneissakin. QG-sarjalaisissa on myös ilmamäärämittareita mennyt huomattavasti useammin ja pienemmillä kilometreillä kuin GA-koneissa.

Eli jos olet ostamassa niin GA-koneinen on vielä jotenkuten toimiva laite ja sen tunnistaa vaikka siitä että siinä on vielä virranjakaja ja tulpanjohdot kun taas QG-koneessa on suorasytkä eli puolat tulppien päällä.

Daimonos

"Vuosimallin 2001 suurin uutuus oli uusi suorasytytyksellä varustettu 1,6-litrainen, jossa oli tehoa 106 hv."

AutoWiki kertoo tuollaista, olisi kuitenkin muka mahdollista että noita koneita on myös 2000 vm. Primeroissa? Tuon mukaan olisi jokunen hevonen tehoeroakin.

Edit: Mitään vinkkejä jakoketjun "kuunteluun" jos tuollaista peliä olisi katsomaan lähdössä? Pitääkö mahdollisesti vikainen ketju jotain ääntä vaikkapa tyhjäkäynnillä?

cedricfan

Auoissahan mallivuosi vaihtuu jo syksyllä, Suomesa ainoa papereissa oleva luku on ensirekisteröintipäivä, ja se on aina viiveellä valmistuksen jälkeen. Nissaneissa jopa useita vuosia. Eli varmaa vain katsomalla kumpi, myös teholukema nettiautossa saattaa kertoa kumpi, sehän on rekisteriotteessakin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40