Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P12 kojelaudan heijastukset tuulilasissa

Aloittaja kommie, kesäkuu 19, 2009, 03:01:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kommie

Onko kellään mitään ratkaisua miten sen sais järkevästi vähemmän kiiltäväksi sen kojelaudan tai sitten sen lasin sisäpinnan vähemmän heijastavaksi.

Jos ois jotain muutakin ideaa kuin pölyjen pyyhkimättä jättämäminen, pölyallergikko kun olen. Tässä mallissa jotenkin sopivassa kulmassa kaikki niin heijastuu aika ikävästi minulla näkökenttään.  :-?

Oisko kojelautaan esim jotain mattapinnoitetta tai jotain. vai pitäisikö tuulilasi käsitellä jollain epäkiillottavalla pesuaineella? :-/

matti.l

Ei siihen heijastamiseen oikeen mitään lääkettä ole ,mutta ainakaan silikoonilla ei kannata pyyhkiä kojelautaa.
itse olen huomannut ,kun pyyhkäsee jollain emäksisellä pesuaineella,niin se vetää vähän mataksi ja ei heijasta niin pahasti .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

valpas

Tulevaisuudessa voi olla menetelmiä, joilla sa heijastuksia estettyä.
Telkkarista katselin ohjelmaa, jossa yökkösen silmän rakenteesta on kopioitu pinnoite, joka ei päästä valoa heijastumaan takaisin. Esimerkkinä oli näyttöpääte, jonka toinen puolikas oli pinnoitettu ko. systeemillä. Sen pinnan läpi näki vielä miltei sivusta, mutta alkuperäinen alkoi muuttumaan "peiliksi" jo vähän käännettynä.
Elikkä odotellaan vielä muutama vuosi, niin varmaan heijastuksiin on lääkkeet.

Hemmotus

Samaa tullut mietittyä muita autoja ajaessa.
Varmasti jostain löytyisi kalvo mitä laittamalla läpi näkisi mutta heijastukset vähenisi, mutta kun tuulilasiin ei saa kalvoja laittaa :(
Edes kojelaudan päällystäminen heijastamattomallaa kankaalla ei auta kun tuulilasi toimii peilinä.

ILVES-Joe

Kilpa-autoissa käyttävät menetelmää nimeltä "flokkaus" siinä laitetaan jonkinlainen nukkaus pintaan ja se näyttää mokkanahalta.
En tiedä kuka ja missä sitä tekee tai tekeekö enää ja mahdollisesti tuo "flokkaus" ei ole oikea nimi menetelmälle (tuon joskus kuulin ohimennen)
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Travelleri

Itse ostin Tekniikan Maailman testissä hyvin menestyneen Würth Cargo Line Puhdistusvaahdon. Tämä aine puhidisti muovipinnat hyvin, mutta ei kiillottanut, eli muoveista tuli mattapintaiset verrattuna edelliseen puhdistusaineeseen, joka sai kaikki pinnat kiiltämään. Spraypurkki maksaa alle 5 euroa ja on saatavilla hyvin tavarataloistakin.

Samalla vaahdolla ei kannata puhdistaa lasipintoja, vaikka purkin mukaan soveltuu siihenkin tarkoitukseen. Minulla ikkunapinnat jäivät likaisiksi.

Heijastuksista tuli mieleen, että onkohan sisätilojen värityksellä vaikutusta heijastuksiin. Minulla kaikki muovit ovat mustia tai tumman harmaita. Nettiautosta katselin P12 mallisia Primeroita ja useissa muovit ovat vaalean harmaita. Nopeasti ajatellen nuo vaaleat pinnat varmaankin heijastuvat enemmän tuulilasiin kuin tummat.

Alppu

Tai sitten maalaa mattamustalla spraymaalilla...tai sitten ei.  ::) ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.