Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kysyttävää Primera P11:sta.

Aloittaja Edviina, kesäkuu 30, 2009, 05:51:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Edviina

Tervehdys kaikille! Eilen tuli pihaan hommattua tuollainen P11 vuosimallia 1999. Kotimatkalla heräsi muutama kysymys eli:

Miten kyseisen automallin vakionopeudensäädin toimii?

Auton kytkipoljin on jäykkä, rasvaus ei kuulemma auttanut

Takalasin pyyhkijän kun laittaa päälle kuullostaa siltä, että pyyhkijän moottori olisi heti kuskin penkin takana, sen verran kovaa ääntä pitää.

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!!!

Ekomies

Lainaa
Auton kytkipoljin on jäykkä, rasvaus ei kuulemma auttanut

Mitäköhän on mahdettu rasvata? Jos tässä primerassa on vaijeritoiminen kytkin ja vaijeri on tungettu täyteen vasua, niin ei ihme jos vähän jäykistää  :-?
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Edviina

no enpä ole vielä niin paljon ehtinyt perehtyä.

Onko kellään tietoa siitä vakionopeudensäätimen toiminnasta???

Edviina

Eikö tosiaankaan kellään tietoa vakionopeudensäätimen toiminnasta???  :-?

take

Tavallisimmin noissa on joku tarvikemalli vakionopeussäädin ja mahdoton sanoa mitään jossei tiedä edes minkä merkkinen vekotin on. Niitä kun on monia eri merkkisiä. Ne mitä itse olen asennellut toimii niin että ON-nappulasta virta säätimeen päälle(pieni vihreä merkkivalo syttyy) ja sitten halutussa nopeudessa painaa SET nappia ja sitten voi vaan hellittää kaasusta.

Primeran kytkimestä on sellaisia kokemuksia ettei ole kestänyt kovin rasittaa enää jos on mennyt jäykäksi. Olettaen että vika on kytkimen paineasetelmassa.

Edviina

LainaaTavallisimmin noissa on joku tarvikemalli vakionopeussäädin ja mahdoton sanoa mitään jossei tiedä edes minkä merkkinen vekotin on. Niitä kun on monia eri merkkisiä. Ne mitä itse olen asennellut toimii niin että ON-nappulasta virta säätimeen päälle(pieni vihreä merkkivalo syttyy) ja sitten halutussa nopeudessa painaa SET nappia ja sitten voi vaan hellittää kaasusta.

Primeran kytkimestä on sellaisia kokemuksia ettei ole kestänyt kovin rasittaa enää jos on mennyt jäykäksi. Olettaen että vika on kytkimen paineasetelmassa.

Oletin vakkarin olevan alkuperäinen. Sen verran näyttää kuuluvan auton varustukseen. En osaa sit tarkemmin sanoa....

Tero-75

Lainaa

Oletin vakkarin olevan alkuperäinen. Sen verran näyttää kuuluvan auton varustukseen. En osaa sit tarkemmin sanoa....
Asiaa auttaisi paljon jos kertoisit millainen säädin on, millaiset nappulat jne.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

take

Lainaa

Onkohan noissa alkuperäisenä ollutkaan vakkaria? Jos on alkuperäinen niin auton ohjekirja voisi olla kova juttu. Tarvikemallienkin mukana tulee käyttöohjeet.

Jylppy

Mun käsittääkseni P11:n asennetut säätimet ovat maahantuojan/myyjäliikkeen asentamia tarvikemalleja, joskin yleensä olivat saman valmistajan tekeleitä (vielä kun muistais sen valmistajan..).
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75