Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jarrusatuloitten maalaus

Aloittaja FieryRust, kesäkuu 24, 2009, 10:20:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FieryRust

jarrusatoiloitten maalaus ois edessä..
auto olisi nissan almera 2000 N16 hatchback
miten toi jarrusatuloitten irroitus oikeen onnistuu kädestäpitäen
sekä putsaaminen
sekä maalaaminen uuteen uskoon
ja tietysti uudelleen kokoaminen ja säätäminen
kuvia linkkejä vinkkejä ideoita kommenttia ehdotuksia?

kiitos
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Flame

Pyörä irti, jarruletku irti, jarrusatulan kiinnikepultit irti. Nyt sulla on satula kädessä. Muistahan keksiä jotain millä tukkia jarrunestevuoto irroitetuista jarruletkuista. Satula puretaan osiksi, kiikutetaan hiekkapuhallukseen ja maalataan sen jälkeen esimerkiksi mastonin modena- maalilla haluttuun väriin. Noin kolme maalikerrosta riittää kun satuloita maalataan pensselillä. Tämän jälkeen satula kootaan päinvastaisessa järjestyksessä ja lopputulos on loistava.

Jos toimenpide kuulostaa hankalalta, niin hiekkapuhallus on ainoa keino millä satulan ruostuminen saadaan kuriin ja maali pysyy varmasti pinnassa hyvin. Muilla ratkaisuilla satula saadaan kyllä johonkin väriin, mutta pinta on epätasainen ja ruoste pukkaa lävitse viimeistään ens talvena.

Jos oot ensikertalainen jarrusatuloiden kunnostamisen kanssa, niin takajarrusatulat voi tuottaa harmaita hiuksia rakenteensa vuoksi. Etusatuloista ei tartte ottaa irti kuin mäntä, liut'ut ja tiivisteet. Takasatuloissa on sitten lisänä käsijarrumekanismi.

Jotain kuvia aiheeseen liittyen.

Lisää saa kysyä sen mukaan mitä on tarve, on tullut jokuset satulat purettua/putsailtua/kasailtua..

edit: muutama kuva vielä
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Uusi Nissanisti

Minä olen joskus putsannut irtoruosteet paikallaan, sinkkiä alle ja maali päälle, on ainakin sen pari vuotta pysynyt mitä minulla oli, pitempi "säilytysaika" vaatii kait "kovemmat otteet"?  :o
Pitäs varmaan huvikseen taas kokeilla jos vapaata saan!  :D