Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

e15et kone n13 sunnyyn.

Aloittaja Api89, toukokuu 07, 2009, 17:41:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Api89

Niin mitäs tollaselle tarviis vaihdella,jos vaihtais sherryn tbo koneen nykyisen 1.3 8valven tilalle? :D jarru päivityksiä? pistäkääs infoo jos joku tietää.

Flame

Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Tero-75

Eikä riitä pelkkä osien vaihto, niistä pitää myös olla luotettavat dokumentit.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Flame

toisin sanoen osienluovuttaja-autojen valmistenumerot/rekkarinumerot ja nimi myyjältä sekä sijainti. Kuitteja ei välttämättä pysty edellyttämään yksityisten henkilöiden välisessä kaupassa. Mä oon itte pyytänyt vielä puhelinnumeron, että saa myöhemmässä vaiheessa kiinni.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

BA

Lainaatoisin sanoen osienluovuttaja-autojen valmistenumerot/rekkarinumerot ja nimi myyjältä sekä sijainti. Kuitteja ei välttämättä pysty edellyttämään yksityisten henkilöiden välisessä kaupassa. Mä oon itte pyytänyt vielä puhelinnumeron, että saa myöhemmässä vaiheessa kiinni.

Tai hankkimalla uudet palikat, säilyttämällä osalaatikot, ja näyttämällä luettelosta että ovat GTI:n osaa.

Api89

tjooh. vähä arvelinki että gti:n osia joutus hommaa,ja kaikki paperit. Penkitys taitas kans olla edessä? en sit tiiä käviskö gt primeran jarrut?

Flame

Ei oo penkitys edessä, kun auton tehot ei ylity millään tavalla 1.8gti:n tehoista. Primeran jarrusatuloiden kiinnitysjako on 100mm kun sunnyssa on 130mm, eli ainoastaan adapterilla saa kiinni ja levyjä ei luonnollisesti löydy suoraan samalla jaolla.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

M i g i

Niin ja moottori ei saa olla autoa vanhempi...

StanLaurel

LainaaNiin ja moottori ei saa olla autoa vanhempi...

Saa olla vanhempikin jos pystyt todistamaan että moottori täyttää auton rekisteröintiajankohdan päästövaatimukset.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

ILVES-Joe

Minulta sama vastaus kuin moneen vastaavaan kysymykseen eli kannattaa olla heti alkumetreiltä saakka yhteydessä siihen kaatsastuskonttoriin missä sen auton aikoo muutoskatsastaa sekä AKE:en.

Luonnollisesti ensimmäisenä tutustutaan siihen mitä laki asiasta sanoo (esim. AKE:n sivulla), sen lienet jo tehyt...

Kaikkein helpointa tuollaisen muutoksen katsastaminen on kun on näyttää kaikki tarvittava paperimateriaali/todistusaineisto.
(oikeaksi todistaminen on muutoksenhakijan vastuulla)
Sitten vasta kannattaa aloittaa rakentaminen kun tietää mitä pitää tehdä ja lupa on saatu.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

M i g i

Lainaa

Saa olla vanhempikin jos pystyt todistamaan että moottori täyttää auton rekisteröintiajankohdan päästövaatimukset.
kysytty tuhannen kertaa ja aina samavastaus päästöt muuttuu jotenkin jokavuosi joten moottorin oltava samanikäinen kun auto tai uudempi..
mut jos jossain käy todistelu niin hyvä niin helpottaa monessa tapauksessa...

Mitäs eroa on 160j sss ja 510 sss päästöissä? finniin ei saanut 510sss moottoria laittaa mutta 160j sss moottorin sai koska J oli rekattu 75 ja 510 taas 70 perusteena oli liianvanha moottori kun auto on 73 se on ollut lupapaperissa ainut asia joka piti muuttaa jotta sai luvan tolle L koneelle..

Alppu

Lainaa
kysytty tuhannen kertaa ja aina samavastaus päästöt muuttuu jotenkin jokavuosi joten moottorin oltava samanikäinen kun auto tai uudempi..
mut jos jossain käy todistelu niin hyvä niin helpottaa monessa tapauksessa...

Mitäs eroa on 160j sss ja 510 sss päästöissä? finniin ei saanut 510sss moottoria laittaa mutta 160j sss moottorin sai koska J oli rekattu 75 ja 510 taas 70 perusteena oli liianvanha moottori kun auto on 73 se on ollut lupapaperissa ainut asia joka piti muuttaa jotta sai luvan tolle L koneelle..

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

Linkistä sivu 24: päästörajat.

Ennen 1.1.1978 rekisteröidyillä ei ole mitään päästörjaa, ellei sitten silminnähden savuta?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

Lainaa

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

Linkistä sivu 24: päästörajat.

Ennen 1.1.1978 rekisteröidyillä ei ole mitään päästörjaa, ellei sitten silminnähden savuta?

Niimpä mutta perustelu ekan poikkeusluvan hylkäämiseen oli se että moottori oli 3v autoa vanhempi, uuden luvan mukaan siinä on nyt 2v uudempi..