Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera P12 1.8, veto hävisi kesken ajon.

Aloittaja Flex, huhtikuu 29, 2009, 08:05:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Flex

vm.2006 ja ajettu 40tkm. Kärry perässä pikatiellä (4-vaihde). Oli veto loppunut kesken. Moottori toimii normaalista, vaihdekaavio tuntuu olevan kunnossa ja vaihteet loksahtavat päälle normaalisti. Pieni käry aistittavissa.
-Vetoakselit testasin nostamalla renkaat ylös ja pyörittelin/vääntelin akseleistakin. Vaikuttaisi ehjältä.
-Kytkin toimii ulkoisesti normaalisti, käpälä liikkuu ja akseli vääntyy laatikon päällä.

Pelkään että "etuperässä" on tapahtunut jotain...onko jotain tyypillistä ja korjattavissa olevaa, toisaalta auto ei vaihde päälläkään krohise/klonksuta/muutenkaan ääntele erikoisesti. Voisiko vika olla kuitenkin kytkinpaketissa??? Outoa on että veto hävisi vaihde päällä kesken ajon ilman kummempia ääniä...

Tänään pitäisi mennä vaihdelaatikkoa irroittelemaan ja katsomaan mitä on tapahtunut. On muuten ensimmäinen kerta kun Nissania joudun/pääsen korjaamaan  :-? Vinkkejä operaatioon?

Tero-75

Mitään vinkkejä vian hakuun tai korjaukseen en osaa antaa, mutta kun on kyse noinkin tuoreesta ja vähän ajetusta autosta niin eikö kannattaisi olla myyjätahoon tai maahantuojaan yhteydessä ensin?
Jos kyse onkin jostain kuluttajasuojan piiriin kuuluvasta, tai muuten erikoisesta viasta jossa myyjä/maahantuoja tulisi ainakin osittain vastaan kustannuksissa?
Millaiset takuuehdot autolle on uutena annettu?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

pasi77

oisko mennyt kytkinlevystä poorit hajalle. kaverilla audi pysähtyi risteyksen jälkeen kun vaihdetta vaihtoi ja oli levystä poorit poissa ....

matti.l

Varmaan sinne kytkimen tienoille vika paikallistuu,kerrohan sitten mikä oli,kun joskus kunnos,voihan olla jopa levy loppu,jos ollu kovilla ja joskus jonkun mummon ajettavana.
Tiedän tapauksen jossa kytkin oli alle kympin vaihtokunnossa.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Flex

Eli asia selvisi!

Laatikko pudotettu pois, jo irroitusvaiheessa putoili laatikosta villan kaltaista materiaali ulos ja palaneen käry haisi. Näky oli melko uskomaton sillä kytkin levy oli täysin muuntunut tuoksi hahtuvaksi, jäljellä oli pelkkä ohut pelti levy. No onneksi näyttää selviävän 200e kytkinpaketilla.

Autossa normi 3v takuu ja umpeutunut pari kk sitten... tuskin olisi takuukaan tuota vikaa suostunut korjaamaankaan. Onneksi ei autoa viety siis maahantuojalle tutkittavaksi...

Lousku

Totta, takuukirjassa lukee ettei korvaa kuluviaosia
esim jarrut ja kytkin.