Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

kytkin vaihtokunnossa?

Aloittaja fabio, huhtikuu 19, 2009, 19:10:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fabio

auto on 2.2 diesel almera. kun lähtee risteyksestä hiukan kytkintä luistattaen niin alkaa hirveä ravistus >:( kytkin ei mielestäni kuitenkaan normiajossa luista. onko kytkin korjauksen tarpeessa vai voisko siinä olla joku muu rikki?

ILVES-Joe

Eipä auta juurikaan muu kuin kytkimen vaihto, pelkkä levy voi auttaa mutta melko varmaan paineasetelma menee vaihtoon ja samalla kannattaa vaihtaa painelaakerikin.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

DieselHomer

moottorin tuenta-> kumityynyt rikki? moottori liikkuu liikaa

josta tulee sit tuo hepulikohtaus eli ravistelu. harvemmin kylläkin.

yleensä kytkimen ravistus johtuu öljyn pääsystä kitkapinnoille
tai lasittuneet pinnat asetelmassa, vauhtipyörässä,levyssä

tähän auttaa joskus reilu luistatus eli 4vaihde päälle ja 3000kierrosta
moottoriin ja kytkintä luistattaen liikkeelle, ei liikaa kuitenkaan luistatella
tai saa alkaa kytkimen vaihtoon.

joissain tapauksissa auttanut tuo luistatus ravistukseen.

nämä siis jos kytkin ei luista normiajossa.
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

fabio

täytyy koittaa tota dieselhomerin kikkaa. mut jos se kytkin on menny ni pitää sitten vaihtaa se niin kestää taas toisetkin 170tkm.

Lerssinen

Alkaa se tuo 170tkm olla jo kytkimen käyttöikä, tietysti täysin käyttäjästä ja ajon tyylistä riippuen mutta jos isoin osa kaupunkiajoa niin  :P
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

fabio

joo onhan tossa jo kilometrejäkin takana. toi on anopin vanha auto että vanhemmalla naisella ollu käytössä :). kaipa se kytkin tarttee laittaa kuntoon ni ei tarvii taas muutamaan vuoteen huolehtia siitä

ILVES-Joe

Usein naisilla ja vanhemmilla miehillä nuo kytkimet kestää lyhemmän aikaa, syynä lienee että he luistattavat kytkintä lähtiessä enemmän kuin "nuoret klopit".
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/