Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Jänniteongelma?

Aloittaja Decane, huhtikuu 13, 2009, 16:05:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Decane

Autona Nissan Primera 1.6 slx vm.92 p10 (kone ga16ds). Autossa on jotain ongelmaa jännitteen kanssa... Kylmänä/ajoon lähtiessä kaikki on ihan ok, mutta kun auto lämpee/ajanut jonkun aikaa, niin kierrokset alkaa tyhjäkäynnillä nousemaan ikävästi. Kun pidän esim. puhallinta päällä niin kierrokset on noin 1100 ja sitten laitan takalasin- ja peilien lämmittimen päälle, niin kierrokset putoaa normaaliin. Kun otan tässä vaiheessa puhaltimen pois, niin kierrokset taas nousee. Jos kumpikaan ei ole päällä, niin kierrokset suht normaalit (muistaakseni). Ilman mitään sähkölaitteita kierrokset järkyttävät 1500, eli kierroksia pitää hallita kulutuksilla (sumarit, lämmittimet, soitin, ajovalot). Akusta on mitattu lataus ja se oli ilman mitään kulutuksia vähän yli 14V. Kun laittoi kulutuksia päälle, niin putosi vain johonkin 13.7V. Kenelläkään kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Ei muuten mitään "hätää", mutta ei viittis kesällä pitää takalasin- ja peilienlämmitintä päällä, kun sille ei tarvetta ole... ;D

Hemmotus

Jännitteensäädin tms rikki.

Uusi Nissanisti

Kosteutta/hapettumaa tai muu kontaktihäiriö päävirtakaapeleissa tai maadoituskaapeleissa?  :o

Decane

Pitää varmaa koluta noi piuhat läpi niin viisastuu  ::)