Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P10 94v TEHON LISÄYSTÄ?

Aloittaja tuulos88, huhtikuu 13, 2009, 18:38:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuulos88

Elikkäs olis tollanen Nissan Primera Fantasy vuosmallia 94 1.6:n koneella.
Auto on ihan vakio kunnossa ja tarttis tietoo et onkos kokemuksia millä tota nismon 1.6:sta lähtis piristää?  :D

Toinen on et pitäis laittaa alustaa tiukemmaksi niin mitäs alustaa lähtisitte suosittelee ?

Alustaan max 500€. Sisältyen, jouset, iskarit, puslat, vakaajat ymt hilpatteet jäykkyyttä lisäämään.

Tehoon: itse koneeseen:

Ite oon aatellu lähtee:

Vapari
Peltipakosarja
Kansi alas 2mm
Putkisto

Myös fantsyyn pitäis laittaa uutta kytkintä jarruja ja laatikkoki pitäis laittaa...

Suositelkaa ideoille positiivinen suhtautuminen. Kaikkea saa ehdottaa.

Olen myös aatellu et vois turbiinia asennella sinne :D

Mutta ehdotuksia/neuvoja.

ILVES-Joe

Eipä tuolla budjetilla alustalle paljoa ole tehtävissä, liekö tuolla hintaa saada edes madallussarjan jousia, 1000e lisää niin alkaa olemaan listaamasi osien hintaluokkaa.

Vähemmän on noita Primeran 1.6 tehonlisääjiä ollut täällä, moni on käyttänyt sitä paljon, paljon, paljon halvempaa ja helpompaa keinoa eli vaihtanut 2.0 litraiseen Primeraan ja sitä keinoa minäkin suosittelen.

Haaveilijoita/suunnittelijoita on useampikin ollut mutta ovat varmaankin päätyneet tuohon auton vaihtoon.

Tuosta sinun moottori suunnitelmasta puuttuu ne oleellisemmat asiat jotka vaikuttaa tehoon eli moottoriin pitää saada enemmän bensa/ilmaseosta, sitä saa lisää isommilla kaasarilla/kaasareilla/ruiskulla, uudet nokka-akselit joilla parannetaan koneen virtausta sekä samaan virtauksen lisäämiseen kuuluu kannen imu- ja pakokanavien suurentaminen ja muotoilu oikeanlaiseksi.

Nuo tuo mukanaan todennäköisesti sen ongelman että auto ei enää mene läpi katsastuksen pakokaasupäästöistä.

Pelkällä puristussuhteen nostolla ja pakoputkisy´ton suurentamisella ei tule huomattavaa muutosta.

Kantta ei voi missään tapauksessa summissa laskea 2mm vaan kannesta poisotettavan materiaalin määrä pitää laskea sillä perusteella mikä halutaan tulevaksi puristussuhteeksi.

Kannattaa lukea virittämistä käsitteleviä kirjoja, niissä on paljon hyvää ja tarpeelista tietoa.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Uusi Nissanisti

Minä lisään tehoja vaihtamalla pienemmän vaihteen ja painamalla kaasua, toinen vaihtoehto vaihtaa kulkinetta!  :D