Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

cherry turbo

Aloittaja isofinni, marraskuu 08, 2008, 14:32:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isofinni

elikkä reviin kyseisen mootorin autosta irti joka ei ollut orgis kopas kiinni.
kysymys mitä eroa on turbo cherryn lootas ja normaalin cherryn.
jos jollain tarvetta lootalle ja vetareille, olis kaupan.

Tero-75

Eroa on ainakin välityksissä. Lisäksi laatikoissa tulee startit eri puolelle.
Turbossa startti tulee osittain lohkon viereen ja imusarjan alle, ja "työnnetään paikoilleen vasenta eturengasta kohti", kun taas tavallisessa se tulee 180 astetta toisesta suunnasta, "eturenkaan suunnasta konetta kohti".
Lisäksi tavallinen ja turbon laatikko vaativat erilaiset vauhtipyörät.
Vetarit ovat muistaakseni samat molemmissa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

isofinni

kiitoksia tiedosta.
sitten jos joku vois kertoa minkä takaveto datsunin laatikon sais helpoiten sovitettua e15 koneeseen

Tero-75

Lainaakiitoksia tiedosta.
sitten jos joku vois kertoa minkä takaveto datsunin laatikon sais helpoiten sovitettua e15 koneeseen
Tästä ei taida olla tietoa kenelläkään, ainakaan en ole kuullut että kukaan missään päin maailmaa olisi tuollaista sovitusta tehnyt.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Karrigaime

Omassa cherryssä on kai jonkun toisen nissanin vetarit, kun ei sopinu orkkis turbon vetonivel. Onkohan turbo bluebirdissä paksummat vetarit? Jos jollain olisi tietoa onko näin tehty niin sais nakutuksen loppumaan?

Karrigaime

sopiiko turbo bluebirdin kaasuläppä cherryyn, vai onko edes isompi? Tai vastaavasti S13 kaasuläppä cherryyn?

datsunpower

Lainaasopiiko turbo bluebirdin kaasuläppä cherryyn, vai onko edes isompi? Tai vastaavasti S13 kaasuläppä cherryyn?

CA18ET:n (n.42mm) ja CA18DET:n (55mm) kaasuläpät käyvät keskenään ristiin... Lähes kaikki Nissanin moottoreissa olevat kaasuläpät ovat samalla 59x59mm pulttijaolla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Gettu

LainaaEroa on ainakin välityksissä. Lisäksi laatikoissa tulee startit eri puolelle.
Turbossa startti tulee osittain lohkon viereen ja imusarjan alle, ja "työnnetään paikoilleen vasenta eturengasta kohti", kun taas tavallisessa se tulee 180 astetta toisesta suunnasta, "eturenkaan suunnasta konetta kohti".
ei pidä paikkaansa. turbossa startti välitetty.
Lainaa
Lisäksi tavallinen ja turbon laatikko vaativat erilaiset vauhtipyörät.
Vetarit ovat muistaakseni samat molemmissa.
vetarin ulompi nivel on sama, samoin itse akseli, sisempi nivel on erilainen

Tero-75

LainaaEroa on ainakin välityksissä. Lisäksi laatikoissa tulee startit eri puolelle.
Turbossa startti tulee osittain lohkon viereen ja imusarjan alle, ja "työnnetään paikoilleen vasenta eturengasta kohti", kun taas tavallisessa se tulee 180 astetta toisesta suunnasta, "eturenkaan suunnasta konetta kohti".
Lisäksi tavallinen ja turbon laatikko vaativat erilaiset vauhtipyörät.
Lainaa
ei pidä paikkaansa. turbossa startti välitetty.
Niin mikä tässä EI pidä paikkaansa? Olen ainoastaan unohtanut mainita että startit ovat erilaiset.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Gettu

startit tulee tasan samalle puolelle. laatikon päälle molemmissa. eli molemmissa on bendixlaite samoiten päin, eli startti tulee vauhtipyörän hammasrattaalle samasta suunnasta. turbossa se(startti)  tulee sivulta kiinni, ja vaparissa päädystä. eli turbon starttia ei "työnnetä paikoilleen vasenta eturengasta kohti" vaan laitetaan paikoilleen (painovoiman avustamana)  ylhäältä alaspäin ja kahdella pultilla kiinni laatikkoon.

startit ovat siis samoiten päin




jake666

#10
Lainaakiitoksia tiedosta.
sitten jos joku vois kertoa minkä takaveto datsunin laatikon sais helpoiten sovitettua e15 koneeseen
koita b310 sunnyn laatikkoa. on muistikuva jostain vuosia sitten tehdystä sovituksesta kun piti e15 laittaa Y sunnyyn. vauhtipyörä muokattiin muistaakseni muuttamalla hammaskehä sorvissa toiselle puolelle, mutta en muista mihin projekti kaatui aikanaan, voi olla että haistoin mossen peräöljyä ja taju lähti :D. muistaakseni oli suht helppo sovitus laatikon ja koneen välillä. tai sitten muistan ihan väärin tuon koneen mitä sovitimme b310:n lootaan

isofinni

pitää kollata jostain toi loota ja koittaa sillähän se selviää. kiitoksia tiedosta

ILVES-Joe

Lainaastartit tulee tasan samalle puolelle. laatikon päälle molemmissa. eli molemmissa on bendixlaite samoiten päin, eli startti tulee vauhtipyörän hammasrattaalle samasta suunnasta. turbossa se(startti)  tulee sivulta kiinni, ja vaparissa päädystä. eli turbon starttia ei "työnnetä paikoilleen vasenta eturengasta kohti" vaan laitetaan paikoilleen (painovoiman avustamana)  ylhäältä alaspäin ja kahdella pultilla kiinni laatikkoon.

startit ovat siis samoiten päin
Olikos sitten DSL moottoreissa startti toisella puolella vauhtipyörää kuin bensakoneissa?
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

DieselHomer

kyllä.  moottorin vieressä sijainti.
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

Gettu

se saattaa hämätä, että turbon vauhtipyörässä hammaskehä on kampiakselin puolella, ja vaparissa kytkimen puolella

ja juurikin sen takia turboissa kuluu hammaskehä, jos startin hammaskosketus on pielessä (shimmi liian kulunut, startti väärässä asennossa) .


Karrigaime

Onko 1.3,1.5 ja turbossa sama nokka-akseli?asteet? Minkä asteisiä on käytetty viri mielessä?