Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

taas kerran p10:stä

Aloittaja hiisipeikko, maaliskuu 22, 2009, 06:47:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hiisipeikko

huomenta

osaattekos auttaa kun mun käsittääkseni p10:ssä pitäis flektin alkaa pyörii kutakuinki sillonku lämmöt n. puolesvälissä mittaria eli kun kone suunnillee normi lämmin... mutta ku mulla se ei ala pyörimään mutta ei myöskää lämmöt enempää nouse mutta kesäks saatava kuntoon kun kesällä tuo auto nostattaa lämmöt kattoon jos se flekti ei toimi... ite oon funtsinu et oisko termostaatti sökönä? vai oisko parempia ideoita.. liittimiä oon availlu eikä hapettuneita..

t.teemu

matti.l

Lähtee pyörimään vasta,kun jäähdytinkin on kuuma ,voi olla ettei talvella lähde ollenkaan ,jollei seisota pitkää aikaa paikallaan käyttäen tyhjää.
termostaattihan pitää moottorin lämmöt ylhäällä,eli silloin ,kun moottori on lämmin ,jäähdytin voi olla vielä ihan kylmä.

varovasti voi testata sillee että tosiaan käyttää ja seuraa lämpöjä ,ettei liian ylös nouse,niin kyllä flektin pitäs lähtee pyöriin siinä vaiheessa,kun jäähdytinkin on kuuma.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

hiisipeikko

mul kyl on autoseissy ja käyny tyhjäkäyntii mut tiiä sitte onko ollu tarpeeks lämmin syylari...

Uusi Nissanisti

Tarkista flektin ja sen anturin toimivuus sekä virran saanti!  8-)

hiisipeikko

mites mä rupeaisin mittaamaan sitä sähkön saantia? ja milla tavalla pitäs tarkistaa et ne toimii?

Uusi Nissanisti

Lainaamites mä rupeaisin mittaamaan sitä sähkön saantia? ja milla tavalla pitäs tarkistaa et ne toimii?

Flekti toimii jos kytkee siihen virran suoraan akulta tai akkulaturilta, muuten sökö.
Anturin vastuksen pitäisi muuttua kun vastusmittari kytkettynä pitää vesihanan alla vuoroin kuuman ja vuoroin kylmän veden alla.
Anturin ja flektin (kun anturin johdot on "oikosuljettu") johtoliitoksiin pitäisi tulla tulla virtaa kun auton virrat on päällä, usein tulee vaikka virrat pois päältä, ainakin flektiin jos kone liian kuuma.
Uusissa härpäkkeissä kylläkin ECU ohjaa flektiä motin lämpötila-anturin mukaan, siis ei ole erikseen flektin anturia, tuo taas on monimutkaisempi juttu selvittää.
Em. koskee yleensä näitä "tietokonehärpäkkeitä" ja kokemusta Nissanin em. oireiluista ei ole, onneksi!  ::)

hiisipeikko

okei kuulostipa hankalalta

ehkä käyn lukemas uudestaa ku olen kunnolla heränny :D