Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Aina vaan sunny kolisee...?

Aloittaja gt primera, huhtikuu 08, 2008, 23:35:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gt primera

Kertokaas nyt joku missä vika kun etupäästä kuulu kunnon kolaus kun ajaa monttuun kohtuu jyrkästi käännettäessä, muuta ei suoraan ajaessa kolise yhtään vaikka olis millainen monttu??? Oon nyt vaihtanu alapallot ja kallistuksenvakaajan päät ja ilmeisesti turhaan, vaikka alapallot olikin aavistuksen väljät.. :-?

JacquelineVioletta

LainaaKertokaas nyt joku missä vika kun etupäästä kuulu kunnon kolaus kun ajaa monttuun kohtuu jyrkästi käännettäessä, muuta ei suoraan ajaessa kolise yhtään vaikka olis millainen monttu??? Oon nyt vaihtanu alapallot ja kallistuksenvakaajan päät ja ilmeisesti turhaan, vaikka alapallot olikin aavistuksen väljät.. :-?

iskareiden yläpään laakerit paskana.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Flame

Joo tähän lopputulokseen määkin oon päätynyt että noissa sen väljän on oltava. motonetissä 25e/kpl se lautanen sinne. Itteltä vaihtanu perästä kaikki puslat, iskarit ja jouset. Edelleen kolisee, mutta mulla vain kostealla säällä (kuten aina on tehnyt kun auto on mulla ollut). Jätin ne lautaset sinne vielä, joten vaihtoehdot jää aika vähiin pikkuhiljaa. Niin ja katsohan myös raidetangonpäät, niistä aiheutuu erinäisiä randomkolinoita, mutta pääsyyllinen se ei varmaan ole.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Primera00

Lainaaetupäästä kuulu kunnon kolaus kun ajaa monttuun kohtuu jyrkästi käännettäessä, muuta ei suoraan ajaessa kolise yhtään

Oletkos aksiaalinivelet tarkistanut..? :-?

Flame

kansankielellä vetonivelet kaiketi :P

BA

Ei vaan raidetangon sisäpäät.  ;)

Flame

se on hyvä kun ei oo kouluja käyny näihin hommiin niin aina oppii uutta :D

gt primera

LainaaEi vaan raidetangon sisäpäät.  ;)

No kuinkas nuio sisäpäät sitten oikein tarkastetaan? Ja onkos kellään hyvää vinkkiä siihen iskarin yläpään tarkastukseen?

take

Lainaa

No kuinkas nuio sisäpäät sitten oikein tarkastetaan? Ja onkos kellään hyvää vinkkiä siihen iskarin yläpään tarkastukseen?
Sisäpäät tarkastetaan niin että sen raidetangon suojakumin läpi tunnustellaan missä kohtaa se nivel on ja kun löytyy nivel niin kaveri heiluttaa pyörää ja toinen tunnustelee siitä sisemmästä nivelestä tuntuuko lonksumista.

Iskarin yläpää tarkastetaan ottamalla riuska ote jousesta ylhäältä ja rytkimällä. Jos kolahtelee niin löysää on. Vielä parempi jos saa kiinni iskarin männän varresta. Tukivarsien puslat lienee jo tarkistettu? Mulla on molemmissa N13 jo joutunu vaihtaa eteen puslat.

Iskari itsessään voi myös kolista jos on ihan paskana. Yleensä kyllä näkyy iso öljyvuoto iskarista silloin. Jos sitten ei ole niin vanha vika että olisi ehtinyt kuivuakin jo. Aina ne iskariviat ei näy katsastustestissä. ::)

Mites kallistuksenvakaajan kiinnitys auton koriin? Kumien varassa sekin on. Onko niitä kumeja tarkisteltu? Jos on kiinnityskumi rikki ja vakaaja ottaa suoraan auton pohjaan kiinni.