Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Bensapumppu ei pyöri Sunny GTI -88 KIIRE KIIRE

Aloittaja savage, maaliskuu 24, 2008, 13:17:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

savage

1.) Auto on Nissan Sunny -88 ja moottori on CA16DE.
Akku oli minulla irti, sitten aloin laittamaan sitä takaisin. Ensin laitoin plus kengän, mutta kun miinus kengällä kosketti akun napaa kuului toiselta puolelta konehuonetta joku releen naksutus. Laitoin kengän kuitenkin kiinni, menin starttaamaan.
Minulla on tapana aina laittaa virrat pälle ja odottaa niin kauan että pensapumppu on pumpannut tarpeeksi painetta ja pysähtynyt, ja aloittaa starttaaminen vasta sitten.
Tällä kertaa pumppu ei pyörinytkään ollenkaan!!
Sulakkeet ovat ehjiä, joku rele hajalla, muttta missä ja mikä??
Katsoin sähkökynällä että kulkeeko piuhoissa mitään virtaa pumpulle, yhdessä johdon kohdalla sähkökynän valo hehkui todella himmeästi(ei siis normaalia), pitäisikö sinne tulla virrat päällä useammalle kuin yhdelle johdolle virtaa?

Asiasta jotain tietävät voisivat mielellään kertoa miten lähden tätä ratkaisemaan! ::)

2.) Sitten tulee vielä toinen kysmys samaan asiaan viitaten:
Kai tässä autossa on joku bensapaineensäädin ja paluulinja? Jos vikaa ei löydy niin kytkisi pensapumpun pyörimään kokoajan kun virrat ovat päällä. Tälläisestä patentista ei ole mitään haittaa, koska auto on rokkiralli kilpuri.

M i g i

Lainaa1.) Auto on Nissan Sunny -88 ja moottori on CA16DE.
Akku oli minulla irti, sitten aloin laittamaan sitä takaisin. Ensin laitoin plus kengän, mutta kun miinus kengällä kosketti akun napaa kuului toiselta puolelta konehuonetta joku releen naksutus. Laitoin kengän kuitenkin kiinni, menin starttaamaan.
Minulla on tapana aina laittaa virrat pälle ja odottaa niin kauan että pensapumppu on pumpannut tarpeeksi painetta ja pysähtynyt, ja aloittaa starttaaminen vasta sitten.
Tällä kertaa pumppu ei pyörinytkään ollenkaan!!
Sulakkeet ovat ehjiä, joku rele hajalla, muttta missä ja mikä??
Katsoin sähkökynällä että kulkeeko piuhoissa mitään virtaa pumpulle, yhdessä johdon kohdalla sähkökynän valo hehkui todella himmeästi(ei siis normaalia), pitäisikö sinne tulla virrat päällä useammalle kuin yhdelle johdolle virtaa?

Asiasta jotain tietävät voisivat mielellään kertoa miten lähden tätä ratkaisemaan! ::)

2.) Sitten tulee vielä toinen kysmys samaan asiaan viitaten:
Kai tässä autossa on joku bensapaineensäädin ja paluulinja? Jos vikaa ei löydy niin kytkisi pensapumpun pyörimään kokoajan kun virrat ovat päällä. Tälläisestä patentista ei ole mitään haittaa, koska auto on rokkiralli kilpuri.
rele on sulakerasian yläpuolella..

savage

Ai niitä värikkäitä releitä? Mikäköhän niistä?

M i g i

LainaaAi niitä värikkäitä releitä? Mikäköhän niistä?
jep.. empä muista juuri.. täytyy käydä urkkimassa..

savage

savage

Auttakaahan nyt joku minua!
Osaatteko sanoa niistä tankille menevistä piuhoista että mitkä liittyvät pumppuun ja mitkä polttoainemittarin anturiin?

Olisiko pa pumppu mahdollista johdottaa kokonaan uusiksi jos löytäisi vaikka boksilta tulevan herätevirran?

savage

Mitkä releet/muut ovat konehuoneessa yhteydessä pensapumppuun?
Mikähän noista tankille menevistä piuhoista mahtaa olla mikäkin?
Tuo nuolella osoitettu keltainen on se jonka kohdalla sähkökynä hehkuu himmeästi.
Sähkökynä osoittaa auton peräpäätä kohti.

M i g i

LainaaMitkä releet/muut ovat konehuoneessa yhteydessä pensapumppuun?
Mikähän noista tankille menevistä piuhoista mahtaa olla mikäkin?
Tuo nuolella osoitettu keltainen on se jonka kohdalla sähkökynä hehkuu himmeästi.
Sähkökynä osoittaa auton peräpäätä kohti.

unos momento.. kipasen kattomaan
Edit: dodii
Sininen=pumpun -
valkoinen= pumpun +
keltainen= mittarin anturille (kuuluu hehkuakin himmeenä..)
vihr/kelt= mittarin anturille
musta=Maa

Moottori tilassa ei suoraan pumppuun vaikuttavaa ole kuin akku :) Mutta käy lankasulakkeet läpi vaikkahuvikseen jos on hapettumaa... ja nuo pumpun kannessa olevat liitokset vois kanssa tarkistaa tuo pumpun + näyttää aika heikolta ei välttämättä mene pumpulle asti sähkövä..

savage

Kiitosta Migille.
Koitin vetää suoraan virran siihen valkoiseen johtoon, ja pumppu käynnistyi. En kuitenkaan saanut autoa käyntiin, liekkö tankissa niin vähän ainetta ettei nouse, ääni ainakin muistutti sitä. Huomenna ostamaan ainetta ja kokeilee uudestaan, pitäisi saada ajettua takaisin talliin tuosta pihalta.

Vaihtelin niitä sulakerasian yläpuolella olevia releitä, mutta kyllä ne kaikki toimivat.
Sulakerasian sulakkeet olen myös käynyt läpi kahteen kertaan.

savage

:) Tankkasi ja auto pörähti käyntiin! Kyllä on niin makea mieli että, täytyy vielä yrittää saada toimimaan niinkuin sen pitäisikin.