Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny GA14 tuuletin temppuilee... Apuva!

Aloittaja AnttiJL, maaliskuu 06, 2008, 16:10:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiJL

Joo, elikkäs alkoi silleen oirehtia että pätki tuo tuuletin aina välillä, mutta
nyttemmin loppui pyörintä tykkänään. Pieni paukautus lumiharjalla auttoi aluksi
mutta nyt ei pyöri lainkaan. Sain uudestaan pyörimään laittaessani lumiharjan
tuulettimen ja pelkääjän penkin puristuksiin. Mutta ajankanssa penkin pehmusteet antavat periksi ja
viritys ei enää toimi.

Aloitin vian etsinnän siinä uskossa että jokin mutteri olisi löysällä, kolmesta kiinnitysmutterista se takimmainen
olikin löysänä kiristin sen mutta ei toiminut, kiristin kaikki kolme mutta ei vieläkään toimi...
Kun työnnän tuosta virtaliittimen vierestä (mustaa muovisuojaa) kohti nokkaa alkaa puhaltamaan, mutta jos työnnän pelkkää virtaliitintä-> ei tulosta.

Kyseessä on siis tuulettimen asennon muutos joka saa sen taas käynnistymään, kyseessä ei ole kuitenkaan kuin noin 1-2mm:n liike maksimissaan. Vaikka löystin kaikkia kolmea ruuvia ja työnsin tuuletinta
niin että pyöri, niin eipä kiristämisen jälkeen enää pyörinyt vaikka pidin kiristämisen ajan siinä oikeassa asennossa.....

Osaakos kukaan auttaa saamaan tuo tuuletin taasen toimintaan???
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen :)

cedricfan

Millä nopeudella pätkii? Ja toimiiko täyden tejon asennossa?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AnttiJL

Ei toimi millään nopeudella. Ei siis vikaa tod.näk nopeuteen vaikuttavissa resistoreissa, joita kyllä itse
epäilin aluksi...

cedricfan

Pakko varmistaa ;)
Paljonko mittarissa, se lämppärin moottorikaan ei ole ikuinen ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Primera00

LainaaPieni paukautus lumiharjalla auttoi aluksi
mutta nyt ei pyöri lainkaan.

Viittaa kovasti hiiliin. Jos vastus paukahtaa niin toimii ainoastaan täydellä nopeudella. Eli ei muuta kun lämppärin moottori tilaukseen ellet pura ja vaihda hiiliä. Saattaa kyllä konnektoritkin olla tiensä päässä joten suosittelen hankkimaan koko moottorin. Hintaa about 50-80EUR, riippuu ottaako täydellisenä vai ei.

cedricfan

Siis kollektori. Se osa johon hiillet laahaavat. Ja 99% varmasti on yhtä kulunut kuin hiiletkin. Ne nimittäin tehdään parina kuluvaksi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Primera00

LainaaSiis kollektori. Se osa johon hiillet laahaavat. Ja 99% varmasti on yhtä kulunut kuin hiiletkin. Ne nimittäin tehdään parina kuluvaksi.

Juu, siis kollektorit... sanahärö...  :-[

AnttiJL

Joo-o voipi olla että koko tuuletin on tiensä päässä. Mittarissa on kuiteski jo yli 340 000km...
Kaipa noita saa ihan hessumobiilista elikkäs varakirista?
Mitään oleellista jota tulisi tietää irroittamisesta ja takaisin laitosta?

cedricfan

No noilla kilsoilla ei enää tarvi epäillä, motti vaihtoon!
Jos joudut ottamaan siivet vanhasta niin tue siipi peltilevyillä/vaneerilla ja napauta akselin päähän, niin motti kolahtaa lattialle. Kiskomalla siipihäkkyrä ei lähde ehjänä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

AnttiJL

no siivet tuli mukana ja tänään vaihdan k.o tuulettimen siipineen ;)