Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun Cherry N10 tekniikoita?

Aloittaja sesami, tammikuu 28, 2008, 21:33:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sesami

Tulipas vihdoin ja viimein ostettua itselleen Datsun.

Datsun Cherry 1.0 -82  aj.129tkm.

Tiedustelisinkin minkälaisia koneita teiltä löytyy tuon korimallin Cherrystä ja minkälaisia tuohon vielä laillisesti saisi laitettua? Tuo litranenkin käy ja kukkuu ihan hyvin vielä mutta tulee varmasti aika eteen kun asialle pitää tehdä jotain. Jos saisi vinkkiä mihin suuntaan tuota olisi mahdollista viedä, niin olen kiinnostunut kuulemaan.

-Sami
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

AkiH

Eikös tämä ole jo E-sarjan moottorilla? Eikös sinne konehuoneen puolelle mene kohtuullisen helpolla mikä tahansa E-kone? Tuotahan on lisäksi saanut jo uutena E15-koneisena. Viisaammat saavat laittaa tarkempia tietoja.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Flame

#2
Litranen e-moottori sieltä löytyy hurjien 50 hevosvoiman saattelemana. 1.5 litranen e-kone sinne ainakin menee, mutta joutunee varmaankin vaihtamaan myös jarrut ja muun voimansiirron samalla. Samaan lohkoon pystyy laittamaan myös 1.6 moottorin sisuskalut ja kannen nokkineen, jolloin kone on hieman pirteämpi vielä. Leimallakaan tuo ei haittaa kun ei mainitse :)

Niin ja sopivan elintenluovuttajan löydät vaikkapa b11 sunnyna tai sitten tommosena cherrynä. En tiedä ripustuksien yms. yhteneväisyyksiä, mutta moottori/vaihdelaatikko-kombinaation saat suoraan b11-sunnysta.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

chery

Eikös E10-koneinen N10 ole melko harvinainen?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Flame

Harvinaisuudesta en tiiä, mutta tän linkin mukaan e-koneella sitä valmistettiin 1981-82 http://www.ajovalo.net/Historia/datsun_cherry_79.htm
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

sesami

Niin en ole kyllä varma mikä kone tuo sitten tarkalleen on. Valmistenumerossa puhutaan N10:stä mutta lienekkö sillä merkitystä. Joka tapauksessa kiireettömän ihmisen kone tuo litranen :D
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

BA

Cherryn korimalli on N10, moottorin malli E10. Joka muuten on ylivoimaisesti harvinaisin noissa. :P

sesami

Noh tämä harvinaisuus alkoi sitten savuttamaan. Ihmettelin kun töistä lähdin että hieman runsaampi on savutus, sitten tuli hieman sinistä lisäksi. Kotiin jaksoi ihan hyvin ja lämpimämpi kone ei niin pahasti tupsutellu enää mutta kuitenkin. Syylärin korkkia raotin, niin vaahtoa tuli :'( Olisiko kansipahvi mennyt..

Kestihän tuo 500km ja mittariin pyörähti 130tkm. Ei mitään merkkejä kaupanteko hetkellä. Aina ei voi voittaa.

Pitänee ruveta kaavailemaan joko koneremppaa tai kokonaan hieman isompaa konetta. Auto on muuten sen verta kuosissaan, ettei ihan romuksi kehtaa viedä. Joutuu ajamaan Ooppelilla töihin  ;D Voe tätä elämää.
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

eetu

Pitänee katsoa varastoja, kun muistelin että mulla pitäs olla jossakin tuollaseen E10 moottoriin tiivistesarja :o "harvinaista herkkua" ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

sesami

Tuli käytyä hieman tutkailemassa nyt kun on paineet laskeneet :D Tämä menee nyt tämmöiseksi teknisen tuen kerjäämiseksi.

Syylärissä ei hirviästi ollut nestettä. Siitä korkin juurelta lähtevä "ylivuotoletku" on viritetty arviolta 3litran pönttöön. Siinä ol noin litra suht normaalin näköistä jäähdytin nestettä. Sen tyhjentelin syyläriin ja nestepinta näyttäs olevan taas normaali. Lämpöjä kone ei nostanut ainakaan ylimäärästä kun töistä sillon kotiin ajelin. Öljyt tikusta ja täyttöaukosta tsekkailin, niin näytti ihan normaalilta. Kone kävi muutenkin ihan hyvin.

Voisiko olla joku oireyhtymä tuosta nesteen vähyydestä? Voisiko termostaatti reistailla ja aiheuttaa jotain tuommoista? Onko tuo ylivuotopönttö yksinkertaisesti viritelty koska tuottaa epänormaalisti paineita?

En ole vielä mikään Datsun expertti, joten jos joku viisaampi osaisi oikaista näitä minun teorioita ja vaikka kertoa vinkkiä mitä kannattaisi tarkastella ennen kuin purkaa koko koneen atomeiksi.
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

take

LainaaOnko tuo ylivuotopönttö yksinkertaisesti viritelty koska tuottaa epänormaalisti paineita?
Näitä joskus näkee. ::) Kovasti kansipahville vaikuttaa. Pitää muistaa kuitenkin että 0,9bar siellä pitää painetta olla ajolämpöisenä.

Tosin joskus joutuu mokomia virittelemään että pääsee radalle ajamaan. Joillakin on semmosia sääntöjä ettei edes sitä paria tippaa mitä ylivuotoletku normaalisti päästää saa laskea radalle vaan pitää olla ylivuotopönttö. Itselläkin semmonen on tuossa B11 coupessa aina radalla käydessä kiinni, ei muuten. Paitti täytön/ilmauksen yhteydessä laitan aina piripintaan ja ylimääräinen tulee sit astiaan. Toinen vaihtoehto olisi semmonen syyläri jossa mahdollisuus laittaa oikea paisuntasäiliö, mutta en jaksa viritellä.

zedric

löytyis mäntäsarjoja E10 moottoriin......
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130x3-B10, ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

StanLaurel

...ja mulla olis siihen kytkinpaketti.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

sesami

Lainaa
Näitä joskus näkee. ::) Kovasti kansipahville vaikuttaa. Pitää muistaa kuitenkin että 0,9bar siellä pitää painetta olla ajolämpöisenä.

Tosin joskus joutuu mokomia virittelemään että pääsee radalle ajamaan. Joillakin on semmosia sääntöjä ettei edes sitä paria tippaa mitä ylivuotoletku normaalisti päästää saa laskea radalle vaan pitää olla ylivuotopönttö. Itselläkin semmonen on tuossa B11 coupessa aina radalla käydessä kiinni, ei muuten. Paitti täytön/ilmauksen yhteydessä laitan aina piripintaan ja ylimääräinen tulee sit astiaan. Toinen vaihtoehto olisi semmonen syyläri jossa mahdollisuus laittaa oikea paisuntasäiliö, mutta en jaksa viritellä.


No tässä tapauksessa tuskin on radalla ajoa varten pönttöä viritelty.

Mutta pitänee miettiä mitä tuon kanssa tekee. Tiivisteitä tuntuu olevan todella niukasti markkinoilla. Pitää nyt laittaa nesteet kohdilleen ja lämmitellä kone. Näkeehän siitä sitten miten siellä syylärissä pulpattaa. Ja tuolla naapurin pihalla näyttäs kilvetön B11 sunny rötköttävän. Voisi käydä tarkastelemassa onko minkä kuntoinen ja ylipäätänsä mikä kone.
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

take

LainaaPitää nyt laittaa nesteet kohdilleen ja lämmitellä kone. Näkeehän siitä sitten miten siellä syylärissä pulpattaa.
Hajuaistia kannattaa hyödyntää parhaansa mukaan. Jos syylärissä haisee pakokaasu niin homma aika selvä.

E10 koneista ja niiden kansista mulla ei ole kokemusta mutta noin yleisesti nuo E-koneiden kannet tuntuu kestävän kyllä kiehautuksen mutta kuivaksi pääsy halkaisee kannen aika herkästi. Eli jos keittää niin heti pelit seis ja kone sammuksiin. Kansivikainen ei jäähdy tyhjäkäynnillä jos ei ajoviimakaan riitä jäähdyttämään koska nesteen määrä vähenee koko ajan. Tyhjäkäynnillä jos yrittää jäähdyttää niin se vaan kiehuu kuiviin ja kansi halkeaa.

sesami

Tuossa E10:ssä näyttää olevan peräti ohjaustehostimenpumpulle paikka. Liekkö kukaan N10:n rakentanut semmoista... :D
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

sesami

Osaako kukaan sanoa mitä kaikkea kuuluu GL-varustetasoon näissä N10:ssä? Pitäs semmonen varmaan tuolta lähimetsästä käydä hakemassa. Ainakin kiekkimittari on ja bensatankinluukun aukaisu vaijerilla. Mitä muuta?
B10 -70, B10 -??, B10 -??, E10 -75
-----------------------------------

chery

Kiekkamittari, bensa/takaluukun Avauskahva, pyyhkimien tihkusäätö...nuo ainakin. Kaippa siihen muutakin kuuluu. Ihan mielenkiinnosta et mitä kaikkia varustelutasoja on N10:iin saanut?
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

StanLaurel

DL-mallista puuttuu ainakin:
-tihkuasento pyyhkijöistä
-kierroslukumittari
-meikkipeili apparin häikäsysuojasta
-takalasin pesin ja pyyhin
-tartuntakahvat takana
-oviverhoilut ikkunaan asti
-2-osainen takapenkin selkänoja
-nukkamatto lattialla (DL boucle-matto)
-takakontin sivuverhoilut ja nukkamatto
-sisältä avattava bensaluukku
-takakontin valo
-tuuli- ja takalasin lista
Eipä noita varustelutasoja ole ollut kuin DL ja GL.
Lisärahalla on kyllä saanut kaikenlaista mm. automaattiloota ja ilmastointi.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

chery

Ei taida pahemmin Suomesta löytyä N10:ä automaattilootalla tai saatika sitten ilmastoinnilla...   ::)
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04