Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

e13/15 kannen sopivuus

Aloittaja m.i.b, helmikuu 05, 2008, 19:12:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m.i.b

käytössäni on e13 koneella oleva 1.3dx van, ja varaosaautona sedan e15 koneella, olen ymmärtänyt että e15 koneen voi laittaa suoraan e13 tilalle, mutta,,, jos ei halua vaihtaa koko konetta,,käykö e15 koneen kansi suoraan e13 koneeseen :(

take

Kansi käy kyllä lohkoon suoraan. Mutta joutuu vaihtamaan myös imusarjan ja kaasarin ja pakosarjan E15 koneesta. On jääny itseltä kokeilematta mutta E15 koneen 15M ja 25M kansi ja oma imusarja on aika paljon avarampi kuin E13 41M kansi joten oletuksena voisi tulla pirtsakampi ajaakin. ;) Niin ja jakomerkit sitten E15 mukaan kohdilleen. Kumpikohan kansipahvi siihen sitten pitäisi laittaa? Voisi järkeillä ehkä niin että E15 kansipahvin laittaisi.

StanLaurel

LainaaKumpikohan kansipahvi siihen sitten pitäisi laittaa? Voisi järkeillä ehkä niin että E15 kansipahvin laittaisi.

Ihan sama kumman laittaa, kun molemmissa on sama sylinterin halkaisija (76.0 mm)  ;)
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

take

Mutta meinaan vesikanavien sopivuutta. Eikös noissa ollut eri varaosanumerolla kuitenkin pahvit? Vai muistanko väärin?

StanLaurel

LainaaMutta meinaan vesikanavien sopivuutta. Eikös noissa ollut eri varaosanumerolla kuitenkin pahvit? Vai muistanko väärin?

Samalla numerolla näyttäis olevan molempiin ja myös turboon, 11044-01M00/01M01/01M02.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

m.i.b

Kiitoksia tiedoista :D, taitaa sitten myös mennä vaihton pakoputken ensimmäinen pätkä, koska nykyisessä e13 lähtee sarjalta yhdellä, ja e15kahdella putkella.

PBI-tuning

mites puristuksien käy jos kannen vaihtaa? onko palotilat eri kokoiset? entäpä nokka?

take

Nokan speksit on samat. E15 on pienempi palotila joten puristussuhde nousee 9.0 -> 9,5-9,8 tasolle jota E15 koneessakin on. Eli periaatteessa vaatii sitä "yli 97" oktaanista bensaa mutta käytännössä yleensä menee 95 oktaanisella mukisematta. :)