Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cherry N12 korin vaihdelaatikot ja perät.

Aloittaja oivakyy, tammikuu 05, 2008, 18:40:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oivakyy

Löytyisikö linkkiä mistä selviäisi loorien ja perien välityssuhteita. 1,5 koneen 1000 kierrosta tekee noin 40km ehkä hiukan yli, 1,3 koneella sama kierrosmäärä tekee noin 37km. Tämä on hiukan epäortodoksi tapa tarkastella välityksiä mutta kätevä. Mikähän se on ollut siinä 1,7 dieselissä.

Vielä kysymys jarrulevyistä. Onko ne dieselin tuuletetut jarrulevyt ja satula  mahdollista vaihtaa tuulettamattomien tilalle.  

Tee_Koo

LainaaLöytyisikö linkkiä mistä selviäisi loorien ja perien välityssuhteita. 1,5 koneen 1000 kierrosta tekee noin 40km ehkä hiukan yli, 1,3 koneella sama kierrosmäärä tekee noin 37km. Tämä on hiukan epäortodoksi tapa tarkastella välityksiä mutta kätevä. Mikähän se on ollut siinä 1,7 dieselissä.
Laatikon välitykset:

1. vaihde 3,063:1
2. vaihde 1,826:1
3. vaihde 1,207:1
4. vaihde 0,902:1
5. vaihde 0,733:1
pakki 3,417:1

Perävälitys:
E13 koneella 3,895:1
E15 koneella 3,550:1, 3,789:1 tai 3,895:1

Dieselin välityksiä ei löydy manuaalista :-/



LainaaVielä kysymys jarrulevyistä. Onko ne dieselin tuuletetut jarrulevyt ja satula  mahdollista vaihtaa tuulettamattomien tilalle.  
On mahdollista, vaihdat vain satuloineen kaikkineen niin menee paikalleen sen kuin pulttaa kiinni :)
Cherry A12 -80, 280ZX L28E -81, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny E16 -87

Lisäksi Subaruja, Mazdoja ja kaksipyöräisiä.

StanLaurel

Lisäystä N12 Cherryn peränvälityksiin

E10    4,471
E13    3,895
E15    3,550 (3,789 vm. 85 alkaen)
E15T  3,550
CD17 3,789

Laatikoissa samat välitykset, E10 ja E13 nelivaihteisia.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

zedric

OT:meillä oli serry,oli 5 vaihteinen ja E13 koneella.
ei tietääkseni ollu jälkiasennus,hiukka liikaa se 5 vaihde 1,3:selle  ;D
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130x3-B10, ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

oivakyy

#4
LainaaLisäystä N12 Cherryn peränvälityksii

Laatikoissa samat välitykset, E10 ja E13 nelivaihteisia.

Kympistä en ole varma mutta E13 nelivaihteista ei ole osunut kohdalle. Pari ollut.
Nopeusarvio osui aika lähelle, Laskemalla 155 renkaalla 1,5 kulkee tuhannella 40,6km  ja 1,3 36,7km Jos dieselin vitosen välitys on sama niin vastaava arvo 37,987467851398659939359177514288
155 halkaisijana pidin 0,56m kehä>1,76 ungefär.
olisipa tuo 1,5 aika tykki jos siihen saisi tuollaisen 28km/1000r vitosella perän. Ei taida mahtua ratas. En ole koskaan avannut k.o. perää

take

Ei oo kyllä nelivaihteista E13 tullu vastaan ja on niitä sentään jokunen purettuna.

Helpoiten saat "kisasemman" välityksen N13 korimallista. E13 5-vaihteinen on 4.3 perällä ja E16 4.1 perällä. Sopii cherryyn melkein suoraan koko vaihteisto. Samantien heität E16 padan nokalle. Alkaa cherry poistua. 8-)

oivakyy

[quote Helpoiten saat "kisasemman" välityksen N13 korimallista. E13 5-vaihteinen on 4.3 perällä ja E16 4.1 perällä. Sopii cherryyn melkein suoraan koko vaihteisto. Samantien heität E16 padan nokalle. Alkaa cherry poistua. 8-)[/quote]
Nuo vaikuttavat mielenkiintoiselta. Cherryn looralla siitä tulisi vitosella 35 km ja 33 km.
6000 kierroksella tekisi nopeudeksi pienemmällä 201km  joka on vielä aivan liikaa. 5600r olisi 187km Kuriositeettinä voin kertoa että Loebin citikan kokonaisvälitys näyttää olevan n. 33km tuhannella. Kierräti sitä kerran 6300 kutosella Saksan rallissa. Silloin mentiin n 210 km/h
Mitenkähän siinä N13 on nuo pykälien välityssuhteet. Arvaan että pidemmät.

oivakyy

#7
[quote  Alkaa cherry poistua. 8-)[/quote]
Kyllä tämä nykyinenkin poistuu aivan riittävästi. Saa aikaan kammottavia reaktioita audi ja  mersumiehissä  kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ajelin viime kesänä saksan autobaanaa rauhallisella 4600 kierroksen gruisailunopeudella useimmiten vasenta ajokaistaa. Taivaat olivat mustana kun k.o vehkeissä lyötiin tallat tiskiin ja ohittamaan minua. Miksi en ajanut kovempaa kysyy tietenkin joku. Siksi että Cherryssä on automaattinen nopeudenrajoitin siinä  186km kohdalla. Mikä ihmeen nopeudenrajoitin kysyy toinen. No siinä kohtaa on trippimittatin nollaustappi johon nopeusmittarin neula törmää eikä voi ajaa kovempaa jollei halua katkaista neulaa. Niin hyvät kuulijat. Tämä tarina on tosi.

take

Lainaa
Mitenkähän siinä N13 on nuo pykälien välityssuhteet. Arvaan että pidemmät.
Samat on. 120 vauhdissa kone ulvoo selvästi ilkeemmin kuin Cherryn omalla perällä. Kiekkamittaria mulla ei noissa karvalakkimalleissa ole.

Ei se cherry kuitenkaan sitä 180 kulje kuin myötätuuleen alamäkeen ilman kartturia. Toisekseen ei ne välitykset kerro mitä se ottaa huippuja. Voima loppuu siinä 4200-4300rpm eikä siitä kovempaa mene vaikka mitä tekis. Mihinkään rallivehkeisiin ei voi edes verrata kun koneet aivan eri maailmasta. Lisää huippunopeutta saa siirtämällä vääntö/tehokäyrää ylemmäs. Jolloin taas ajettavuus kärsii. Ei kukaan maailmassa usko että 75hv tehoilla ajettais 200km/h ;D N13 mallille luvataan huippuja noilla välityksillä ja E16 koneella 175km/h. E16 koneessa 84hv. Toki mittarin saa tappiin, mutta ei se mitään kerro. Ei näiden mittareiden tarkkuuksilla.

oivakyy

Lainaa
Samat on. 120 vauhdissa kone ulvoo selvästi ilkeemmin kuin Cherryn omalla perällä. Kiekkamittaria mulla ei noissa karvalakkimalleissa ole.

Ei se cherry kuitenkaan sitä 180 kulje kuin myötätuuleen alamäkeen ilman kartturia. Toisekseen ei ne välitykset kerro mitä se ottaa huippuja. Voima loppuu siinä 4200-4300rpm eikä siitä kovempaa mene vaikka mitä tekis. Mihinkään rallivehkeisiin ei voi edes verrata kun koneet aivan eri maailmasta. Lisää huippunopeutta saa siirtämällä vääntö/tehokäyrää ylemmäs.
Jos sulla on se tiheämpi niin 3600 ja sillä toisella 3400 ja jos on 60 tai 70 sarjan rinkulat niin siitä hiukan lisää.

Niin toisilta loppuu voima ja toisilta ei. Kyllä se tuossa pihalla on kokeiltavana.

Ei varmaan kuljekkaan mutta kulkisi enemmän jos sitä tappia ei olisi. Kyllä siinä cherryssä mittari heittää noin 11% normaalirenkaalla, joka on melko paljon mutta se on heittänyt saman kaikissa minulla olleissa cherryissä. Ei niistä muista mikään ole kulkenut lähelläkään tämän veroisesti. Niin ja heittää se nopeusmittari muissakin autoissa.

Ei ollut tarkoituskaan verrata vaan havainnollistaa sitä miten hirvittävän pitkä se 3.550 on.

Tuo ei pidä tarkkaanottaen paikkaansa. Riippuu täysin max väännön kierrosluvusta. Tässä autossa max väännön kierroslukua  on laskettu pienentämällä reilusti sytytysennakkoa. Ei nopeuden vuoksi vaan siksi että se mahdollistaa 95 pensan käytön. 95 oktaanisella se ei kyllä kulje kuin 174 mittarinopeutta.

cb125twin

LainaaEi oo kyllä nelivaihteista E13 tullu vastaan ja on niitä sentään jokunen purettuna.

Helpoiten saat "kisasemman" välityksen N13 korimallista. E13 5-vaihteinen on 4.3 perällä ja E16 4.1 perällä. Sopii cherryyn melkein suoraan koko vaihteisto. Samantien heität E16 padan nokalle. Alkaa cherry poistua. 8-)


b11 van mallissa on alunperin ollu 4 vaihteinen omaan on tosin vaihdettu 5v turha vitonen

Tonde79

LainaaEi oo kyllä nelivaihteista E13 tullu vastaan ja on niitä sentään jokunen purettuna.
esimerkiksi mulla oli se punanen kolaroitu N13 E13 koneella ja 4-lovisella looralla... varustelutaso oli L eli karvalakkien karvalakki ;)
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

AkiH

Lainaa
b11 van mallissa on alunperin ollu 4 vaihteinen omaan on tosin vaihdettu 5v turha vitonen

Lainaa
esimerkiksi mulla oli se punanen kolaroitu N13 E13 koneella ja 4-lovisella looralla... varustelutaso oli L eli karvalakkien karvalakki ;)

Olisiko take tarkoittanut, että nelivaihteista Cherryä ei ole tullut vastaan?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

take

Lainaa
Olisiko take tarkoittanut, että nelivaihteista Cherryä ei ole tullut vastaan?
Justiinkin. Ainoastaan B11 van ja L-mallin N13 E13 koneella on nähty 4-vaihteisina. Onhan cherry ollut myös E10 koneella vain nelivaihteisena mutta lienee melko harvinaisuus. Ei ole tullut vastaan edes myytävänä.