Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunny N13 (GA16) nykii tasasella ajolla?

Aloittaja Terppi, kesäkuu 20, 2007, 22:36:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Terppi

LainaaTaitaa olla tuon auton ominaisuus. Itsellä ollut nyki myös tasakaasulla ajaessa. Kone käy todennäköisesti liian laihalla. Nostappa vähän bensapinnan tasoa.
Bensapinnan tason nostin tuossa muutamaa postausta aikaisemmin. :)
Sillä ei ollut vaikutusta. Samalla kävin seossäätöruuvin kimppuun silloin, eikä sekään tehnyt muutosta puol kierrosta suuntaan jos toiseen.. Nyt se on ~2kierrosta auki. Aikaisemmin oli 2,5kierrosta.. (Tosi insinöörimäisesti kerrottu,mut silti. :))

Tankki täynnä tai melkei tyhjä.. =sama homma, eli nykii. SUodatin on uus, mut pitänee tutkailla tuo viel, et millaista lillua siel tankis on.
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

seppo

LainaaTOsiaan.. Nyt on parisen päivää ollu _lähes_ nykimättä, eli jopa mukavaa.... Mut nyt kun tänne tuli sateita, niin eiköhä se #!@#¤% alkanu taas.. :|

Oisko tosta jotai vinkkiä tietävälle? Eli kostea ilma tekee .... mitä?
Jos silti rupeis hakemaa sitä vikaa sähkön puolelta?
moro !!!
kosteella ja viillellä ilmalla, ilma on "happi rikkaampaa" eli laiha seos  silloin nykii herkemmin !  ;)  
vialliset sähkölaitteet kostealla ilmalla temppuilee kun tulee virtavuotoja ja läpilyöntejä!
sähkölaitteet voi helposti testa suikuttamalla pumppupullolla vesisumua sähkölaitteiten päälle kun auto on käynnissä ( veden sekaan pari tippaa astianpeseainetta, veden pintajännite pienenee )  :)
kannataa myös tarkistaa vj-alipaine kalvon tiiveys !!
 
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

seppo

LainaaSaisko siis sytytyksen ennakkoa tjms. säätämällä nykimisen pois
GA14:ta koneella? Siis kun käyttää 95:ta
moi !!
jos suositus on 97 niin sytytys ennakkoa pienentämällä voidaan käyttää 95 oktaanista bensaa ! esim. t12 ei vasaavaa hyötyä! sytytys ennakkoa muuttamalla autosta tulee hieman laiskempi ja horpää pikkisen enempi bensaa !! ;)
merkkiliikkeestä löytyy sytytysennakon uudet säätöarvot jos haluu ajaa 95 bensalla !! 8-)  
sen minkä bensan hinnassa säästää niin kulutuksessa menettää  ;D   ;D  
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

Kristian

Lainaa
Bensapinnan tason nostin tuossa muutamaa postausta aikaisemmin. :)
Sillä ei ollut vaikutusta. Samalla kävin seossäätöruuvin kimppuun silloin, eikä sekään tehnyt muutosta puol kierrosta suuntaan jos toiseen.. Nyt se on ~2kierrosta auki. Aikaisemmin oli 2,5kierrosta.. (Tosi insinöörimäisesti kerrottu,mut silti. :))

Tankki täynnä tai melkei tyhjä.. =sama homma, eli nykii. SUodatin on uus, mut pitänee tutkailla tuo viel, et millaista lillua siel tankis on.

Joo niinpä olikin testattu. Puusilmät kun on niin jäi tuo eka sivu lukematta.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

valpas

Jokos se sytytyksen ohjausyksikkö on vaihdettu, tai ainakin kokeiltu toisella?

Terppi

#35
LainaaJokos se sytytyksen ohjausyksikkö on vaihdettu, tai ainakin kokeiltu toisella?
Sytkäyksikkö maksaa tohon Nissanilla 615e.. Ei ole ostettu kokeeks.
Motonetista saa jotain sytkäyksiköitä, mut ku ne ovat "u"-mallisia. Ja toi on pyöreä, jossa reikä keskellä. ELi tulee jakajan akselin "ympäri".. Tämä siis edellisen omistajan kertomana. Sen tiedän, että toi yksikkö tosiaan on pyöreä, jossa jakajan akseli läpitte. Mut ko.tarvikeosaa en ole nähny.

Jos joku tietää, että motonetissa on noit samoja noin 60e:n hintaan, ni haen sellaisen justiisa. Muistaakseni auton edellinen omistaja oli ottanu irti tuon nykyisen ja vertaillu noiihin tarvikeyksiköihin, eikä ollu samanlainen.

Mun mielestä toi on aika rankka hinta jopa merkkiliikkeestä moiselle osalle, mut voihan olla, et on ymmärretty väärin tms...
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

Terppi

Lainaa
moro !!!
kosteella ja viillellä ilmalla, ilma on "happi rikkaampaa" eli laiha seos  silloin nykii herkemmin !  ;)  
vialliset sähkölaitteet kostealla ilmalla temppuilee kun tulee virtavuotoja ja läpilyöntejä!
sähkölaitteet voi helposti testa suikuttamalla pumppupullolla vesisumua sähkölaitteiten päälle kun auto on käynnissä ( veden sekaan pari tippaa astianpeseainetta, veden pintajännite pienenee )  :)
kannataa myös tarkistaa vj-alipaine kalvon tiiveys !!
 
Pitänee koittaa ruiskuttamalla jotai vesilitkua tuonne ja kattoa..
:)
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

Kristian

Lainaa
moro !!!
kosteella ja viillellä ilmalla, ilma on "happi rikkaampaa" eli laiha seos  silloin nykii herkemmin !  ;)  

 

Taitaa kostealla ilmalla vesihöyryn takia ilmassa olla vähemmän happea suhteessa tilavuuteen verrattuna kuivaan ilmaan.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

Terppi

Palaan taas "vanhaan" aiheeseen..

Nykiminen oli tosiaan poissa jonkun aikaa, mut sitte tuli kovia sateita, jotka ei tuonut nykimistä suoraan mukanaan, mut sateiden jälkeen on ollu taas täys paska toi vehje.

Eli nykii ihan pirust taas.

Voisko toi puola olla syypää? Muut siin onkin jo vaihettu.. :)
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

AnttiJL

Kuulin yhdeltä kaverilta että sen auto (tosin fiat) nyki juuri kun
puola oli haljennut ja sen sisään päässyt kosteutta...

(Oma nykimiseni siis loppui kun vaihdoin 98-oktaaniseen)

Terppi

#40
Edellisestä postauksesta tähän onkin jo yli kk.

Vikoja hieman selvitelty..
Puristustestin mukaan ykköspytty ei oikee ollu vimpan pääl mukan. Jonka huomas kans siit, että vois ottaa ykköspytyn tulpanjohdon irti, eikä ollu mitään muutosta käynnissä. Syyks selvitettii pakoventtiilin vuoto. Eli kansiremppa.
Täs kohtaa jo oli hyvä fiilis, kun ties, että vihdoin saa nykimisen pois.
Rempaa tehtii, eli vaihettii se yks venttiili, tasohiottiin kansi, hiottiin venttiilit, putsattii kaikki tiivistepinnat jnejne...

Kansi kii ja hilut kii ja avot. Ei nykiny enää. Kunnes kerran ajoin töihi eestaas (n.70km yht), ni johan taas alkoi nykiminen. Siis voi #!@#¤%.

Tankissa on siis Tebbarin 98:a, sytkä on säädetty strobon kans, jokainen tulppa tekee työtään (vaikuttaa nyt, jos ottaa jonkun johdon irti...) Jokainen alipaineletku on kokeiltu ja varmistettu, että ei vuoda, eikä ole hapero tms. b-suodatin, jakajan kansi, pyörijä, tulpat, johdot, kaikki uutta. Poltan koht koko roskan. :(

Ainoa, mitä nyt ite oon miettiny, onko ne pari takaiskuventtiiliä kannen ja kaasarin välissä oikeinpäin? Ehjiä ne ainaki tuntuu olevan. Eli mitenpäin ne kuuluu olla? Onko kuvaa jollain tms...?
Entä onko kaasariin jotain nyrkkisääntöä, mite lähtee säätämään. Päästöt on ollu katsastuksessa ok. En muista lukemia..
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

Terppi

LainaaKuulin yhdeltä kaverilta että sen auto (tosin fiat) nyki juuri kun
puola oli haljennut ja sen sisään päässyt kosteutta...

(Oma nykimiseni siis loppui kun vaihdoin 98-oktaaniseen)
Oon koittanu toisel puolal. Ei vaikutusta.
Rojektit:
'69 B10, '68 B10
Käyttis: '92 Terrano
Myytyjä:
Patrol '81 pätkä 3,3D, Patrol '80 pitkä 3,3D, N14 HB 1,4@1,6

sunny_gt

LainaaTaitaa olla tuon auton ominaisuus. Itsellä ollut nyki myös tasakaasulla ajaessa. Kone käy todennäköisesti liian laihalla. Nostappa vähän bensapinnan tasoa.

Itsellä ainakin 98lla toimii paremmin mutta 95:kin riittää. ga14s taas on tehty valmistajan ohjeen perusteella toimimaan paremmin 95llä. (ei kyllä kokemusta itsellä). V-power on taas ylimainostettu! eroa 98 ei tule vapari autoissa vaan sen hyödyt on turbo koneissa. mutta vikaan palatakseni jos virran jakajassa ei ole hapettumaa tai tulpan johdot huonot niin kannattaa etsii vikaa sieltä tankista suodattimesta ja polttoaine pumpusta..

AnttiJL

Nyt sitten alko nykii enemmän kun on säädetty venttiilinvälykset.
Kahteen kertaan tarkastettiin, säädettiin tosin kylmänä (alle kädenlämpöisenä).
Pakkasten laskeminen pienemmäksi on myös asia jota on muuttunut...
Antaisko vinkkiä vikapaikasta? Siis jos olisikin jokin muu kuin alipaine-letkut?
Tarkoitus kyllä vaihtaa moiset uusiin jahka saan aikaiseksi...

Ykkösellä meinaa välillä valoissa "sammahtaa" jos ei paina oikein kunnolla kaasua lähdössä. Nykäisee siis sillätavalla ikävästi ennen kuin lähtee... Tasakaasulla nyintää
tapahtuupi alituiseen.