Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera p12 moottorin vikavalo

Aloittaja rimeralla, maaliskuu 03, 2017, 17:41:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rimeralla

No niin - jälleen autoilun ihanuutta.

Moottorin vikavalo syttyy aina silloin tällöin, (ja jää tietty palamaan) vikakoodia (joka on kyllä luettu) mutta en muista, sanallinen oli catalyst. Epäilimme jo kertaalleen kuulemma vaihdettua lambda-anturia (näyttää olevan käytetty sekin) joka on pakosarjan kohdalla. Onko jollakin muulla tullut samaa virhettä? Pitää taas jossain käydä lukemassa se koodi, koska omalla IKH:n mittarilla ei sitä saanut luettua. Katsastustodistuksen mukaan pakokaasupäästöt on kyllä erittäin hyvät, joten tuskin katalysaattori on rikki.

Ja autohan on edelleen se Primera p12 1.8 farmari.
日産プリメーラ 2003 1.8l

datsunpower

Kokeilitko lukea IKH:lla koodit auton käydessä vai sytytysvirrat päällä?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - maaliskuu 03, 2017, 18:34:30
Kokeilitko lukea IKH:lla koodit auton käydessä vai sytytysvirrat päällä?

Sekä että - sen mukaan ei ole vikakoodeja. To IKH:n mittari on ehkä reilut 3v vanha
日産プリメーラ 2003 1.8l

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: rimeralla - maaliskuu 03, 2017, 18:51:56
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - maaliskuu 03, 2017, 18:34:30
Kokeilitko lukea IKH:lla koodit auton käydessä vai sytytysvirrat päällä?

Sekä että - sen mukaan ei ole vikakoodeja. To IKH:n mittari on ehkä reilut 3v vanha

Tilasin sitten Kiinasta uuden lukijan, jonka pitäisi lukea myös NIssanin koodit - aika näyttää miten tässä käy ;)
日産プリメーラ 2003 1.8l

Nugetti

Jos oli P0420 tms. (catalyst efficiency below threshold) se viittailee juurikin jälkimmäiseen lambdaan, jonka mielestä katti ei puhdista tarpeeksi. Ei siis siihen mikä on pakosarjassa.

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - maaliskuu 05, 2017, 16:38:01
Jos oli P0420 tms. (catalyst efficiency below threshold) se viittailee juurikin jälkimmäiseen lambdaan, jonka mielestä katti ei puhdista tarpeeksi. Ei siis siihen mikä on pakosarjassa.

Kiitos infosta. Kaveri lähti tietty juuri lomalle (ettäs kehtasi :p) joten nyt ei vikakoodeja lueta. Kokeilen vielä huomenna tuota IKH:N lukijaa, mutta eipä kait se sitä lue.
Autossa oli viimevuoden pakokaasupäästö sekä OBD mittalappu mukana, ja ainakin sen mukaan itse katalysaattori toimii. Motonetin sivuilla oli, että nuo anturit kestävät noin 160tkm.
Josko se olisi sitten se. Kiinasta tosiaan on tulossa lukija, mutta siinä saattaa mennä pitkäkin tovi ennekuin sitä pääsee käpistelemään. PItää vaan sietää tuota vikavaloa nyt tovin.
日産プリメーラ 2003 1.8l

mcgangsta

Jos on intoa, niin P12 osaa kertoa vikakoodin ilman lukijaakin, mutta vaatii tarkkuutta ja ehkä vähän paperia ja kynää :-)

Obtaining ECU Engine Codes

make sure your foot is off the accelerator pedal
twist ignition key to engine on (but don't actually start engine)
wait 3 seconds
press the accelerator pedal to the floor and all the way back up 5 times in quick succession
wait 7 seconds
push pedal to the floor, count to 10 (by the time you get to 10 the engine light should come on), release the pedal when you see the engine light on the dash
The engine light will communicate error codes. It will flash n times for a digit of n (10 times for a zero). The slow flashes indicate the first digit. The rapid flashes will be for the 2nd, 3rd, and 4th digits of a code.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: McGangsta - maaliskuu 05, 2017, 21:30:57
Jos on intoa, niin P12 osaa kertoa vikakoodin ilman lukijaakin, mutta vaatii tarkkuutta ja ehkä vähän paperia ja kynää :-)

Obtaining ECU Engine Codes

make sure your foot is off the accelerator pedal
twist ignition key to engine on (but don't actually start engine)
wait 3 seconds
press the accelerator pedal to the floor and all the way back up 5 times in quick succession
wait 7 seconds
push pedal to the floor, count to 10 (by the time you get to 10 the engine light should come on), release the pedal when you see the engine light on the dash
The engine light will communicate error codes. It will flash n times for a digit of n (10 times for a zero). The slow flashes indicate the first digit. The rapid flashes will be for the 2nd, 3rd, and 4th digits of a code.

Hah...jopas oli mielenkiintoinen juttu. Varmaan ihan piruuuttaan tehty, vaikka tuossa on iso näyttö, missä sen voisi esittää, mutta sittenhän korjaamot ei voi laskuttaa tuosta lukemisesta ;)
Kokeilin IKH:n lukijaa uudestaan, edelleen ei virheitä, mutta vikavalon se osasi sammuttaa :D Katsotaan olisko nuo Kiinan lukijat parempia ;) Otin mittarin autoon mukaan, niin sitä voi sammutella aikansa kuluksi, ja pitää toivoa, että ei tule uusia virheitä jotka vaan kuittaan pois....
日産プリメーラ 2003 1.8l

mcgangsta

Joo, no vikakoodia tolla polkimen painelulla ei saa poistettua, mutta voi sen koodin kaivella ilman korjaamolle ajoa sentäs :-)

Se valohan sammuu x km jälkeen, jos vikatilanne ei toistu :-)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: McGangsta - maaliskuu 06, 2017, 18:31:19
Joo, no vikakoodia tolla polkimen painelulla ei saa poistettua, mutta voi sen koodin kaivella ilman korjaamolle ajoa sentäs :-)

- Hieman haastava tapa, mutta varmaankin toimiva jos jaksaa skarpata ;)

Se valohan sammuu x km jälkeen, jos vikatilanne ei toistu :-)

- OK - tuota en tiennyt. Mun ajot on niin vähäisiä, että voi mennä kuukausi, ennenkuin se sammuu
日産プリメーラ 2003 1.8l

Desperate child

Saa sen vikakoodin pois polkimella, silloin kun on vikakoodin lukutilassa ja moottorin vikavalo vilkuttaa vikakoodeja, painaa kaasupolkimen yli 10 sekunniks pohjaan jolloin kaikki muistissa olevat vikakoodit häviää. Ne on sitten vaan syytä ottaa ylös kaikki vikakoodit mitä se vilkuttaa ennenkun nollaa, helpottaa kun tietää mitä se on herjannut.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mies51

-Syttyykö se, kun tulet sivutieltä päätielle ja isket tallan pohjaan?
- Tyntuuko kone tukkoiselta, ei jaksa vetää kunnolla isolla vaihteella?
Jos noin, voi olla etummainen KAT tukossa. Tällöin moottorinohjaus ihmettelee, miksi ennen KATia ja jälkeen
KATin olevien lambdojen välillä on suuri ero. ECU siis on ymmällä ja sytyttää vikavalon.

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - maaliskuu 06, 2017, 23:00:55
Saa sen vikakoodin pois polkimella, silloin kun on vikakoodin lukutilassa ja moottorin vikavalo vilkuttaa vikakoodeja, painaa kaasupolkimen yli 10 sekunniks pohjaan jolloin kaikki muistissa olevat vikakoodit häviää. Ne on sitten vaan syytä ottaa ylös kaikki vikakoodit mitä se vilkuttaa ennenkun nollaa, helpottaa kun tietää mitä se on herjannut.

Niinhän se olikin, kyllähän mie itsekin sen joskus sammutin tuolla tavalla, mutta ei jaksanut enää muistaa :) Pika googletuksella osui silmään vain, että tarvii lukijan nollausta varten, mutta nyt kun otit asian puheeksi, niin kyllähän se noin on, kuten asian ilmaisit :-)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

#13
Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 07, 2017, 00:01:31
-Syttyykö se, kun tulet sivutieltä päätielle ja isket tallan pohjaan?
*Tänään tehdyn testin mukaan ei syty

Lainaa- Tyntuuko kone tukkoiselta, ei jaksa vetää kunnolla isolla vaihteella?
*ei tunnu tukkoiseltakaan, tosin entisen 2litraisen jälkeen tuo on "tukkoinen" mutta ihan hyvin mielestäni jaksa vetää
Viimeksi valo syttyi ihan 50km/h tuntivauhdisa ja tasaisella tiellä

Muokkasin hieman lainauksia selkeyden vuoksi. Jos haluaa vastata useampaan kohtaan ja haluaa sisällyttää vastattavat kohdat mukaan omaan viestiin, kannattaa laittaa jokainen kohta erilliseksi lainaukseksi. Tämä on selkeämpää kuin vastauksen laittaminen lainatun kohdan sisään. -AkiH-
日産プリメーラ 2003 1.8l

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: rimeralla - maaliskuu 07, 2017, 19:18:21
Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 07, 2017, 00:01:31
-Syttyykö se, kun tulet sivutieltä päätielle ja isket tallan pohjaan?
*Tänään tehdyn testin mukaan ei syty

Lainaa- Tyntuuko kone tukkoiselta, ei jaksa vetää kunnolla isolla vaihteella?
*ei tunnu tukkoiseltakaan, tosin entisen 2litraisen jälkeen tuo on "tukkoinen" mutta ihan hyvin mielestäni jaksa vetää
Viimeksi valo syttyi ihan 50km/h tuntivauhdisa ja tasaisella tiellä

LainaaMuokkasin hieman lainauksia selkeyden vuoksi. Jos haluaa vastata useampaan kohtaan ja haluaa sisällyttää vastattavat kohdat mukaan omaan viestiin, kannattaa laittaa jokainen kohta erilliseksi lainaukseksi. Tämä on selkeämpää kuin vastauksen laittaminen lainatun kohdan sisään. -AkiH-

Totta - koitan tehdä näin seuraavaksi :)
日産プリメーラ 2003 1.8l

AkiH

Hienoa. :) Toivotaan, että Primeran vika vielä selviää.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jepukka

Lainaus käyttäjältä: rimeralla - maaliskuu 05, 2017, 16:15:09
Lainaus käyttäjältä: rimeralla - maaliskuu 03, 2017, 18:51:56
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - maaliskuu 03, 2017, 18:34:30
Kokeilitko lukea IKH:lla koodit auton käydessä vai sytytysvirrat päällä?

Sekä että - sen mukaan ei ole vikakoodeja. To IKH:n mittari on ehkä reilut 3v vanha

Tilasin sitten Kiinasta uuden lukijan, jonka pitäisi lukea myös NIssanin koodit - aika näyttää miten tässä käy ;)

Minkä laitteen tilasit?
-------
Erinlaisia bensiinillä/dieselillä käyviä vekottimia jo kolme vuosikymmentä.

Nissan Primera 1.6. 2007 P12 "PanzerWagon"

rimeralla

Laitoin elämän "risaiseksi" ja tilasin kaksi lukijaa:

http://www.ebay.com/itm/401057043068?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
ja
http://www.ebay.com/itm/111424697529?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Molempien pitäisi lukea Nissania...kuka tietää etukäteen ;) Kokemuksia kenelläkään?

Vikavalo onneksi loistaa poissaolollaan :D
日産プリメーラ 2003 1.8l

jepukka

Tuo elm327 on ihan perus odb lukija. Sillä saa jotain live dataakin, mutta joitain toimintoja ei osaa. Esim airbagit jne jää pois kokonaan. Tuosta toisesta en tiedä, ainakin väittää pääsevänsä dtc dataan käsiksi.
Moottorin peruskoodit tuo selvittää kyllä. Onko muuten nissanissa Boschin ohjauselektroniikkaa? 
-------
Erinlaisia bensiinillä/dieselillä käyviä vekottimia jo kolme vuosikymmentä.

Nissan Primera 1.6. 2007 P12 "PanzerWagon"

datsunpower

#19
Lainaus käyttäjältä: jepukka - maaliskuu 09, 2017, 21:03:21
Tuo elm327 on ihan perus odb lukija. Sillä saa jotain live dataakin, mutta joitain toimintoja ei osaa. Esim airbagit jne jää pois kokonaan. Tuosta toisesta en tiedä, ainakin väittää pääsevänsä dtc dataan käsiksi.
Moottorin peruskoodit tuo selvittää kyllä. Onko muuten nissanissa Boschin ohjauselektroniikkaa?

Bentziinissä kyllä, 1.9 Dieselissä kyllä ja 2.2 Dieselissä ehkä.. 2.2 Dieselissä Denso käsittääkseni todennäköisempi ja yhteydenpidoltaan hankalampi tapaus.. Omassa 2.2 dCi:ssä menossa ohjelman vaihto sekä ajoneston "koulutus", mutta tuskaista meinaa olla  :P



EDIT: Onnistuihan se viimeinkin... eli nyt siis onnistuu pelkän ECU:n vaihto autosta toiseen, ei tarvitse vaihtaa avaimia, sirulukijaa ja soitinta ECU:n mukana  8)
Itse asiassa myös pelkän soittimen vaihto autosta toiseen taitaa onnistua myös..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rimeralla

Vikakoodi selkisi. P0420
Löytyi vanha ketju asiasta:
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=14932.0
Mutta ei ratkaisua siihen. Mikä neuvoksi?

PS. Turhaan mollasin IKH:n lukijaa, tänään oli planeettojen asennot oikeat ja se luki tuon koodin, myös nollasi :D
日産プリメーラ 2003 1.8l

rimeralla

Lainaus käyttäjältä: rimeralla - maaliskuu 09, 2017, 20:11:49
Laitoin elämän "risaiseksi" ja tilasin kaksi lukijaa:

http://www.ebay.com/itm/401057043068?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
ja
http://www.ebay.com/itm/111424697529?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
LainaaAinakin tämä mittari lukee Nissanin koodia. Kun vielä se lopullinen syy selviäisi.

Molempien pitäisi lukea Nissania...kuka tietää etukäteen ;) Kokemuksia kenelläkään?

Vikavalo onneksi loistaa poissaolollaan :D
日産プリメーラ 2003 1.8l

Voit-niss

Tuli ostettua Primera 2005 1,6 farkku. Moottorin vikavalo siinäkin paloi kun ostin, kaverilla on mittari millä tutkimme ja antoi viaksi kampiakselin asennontunnistin, nollattiin mutta uusiutui n. 250km ajon jälkeen. Pitääkö luottaa koodiin ja vaihtaa asennon tunnistin, siinäpä pulma. Kun olen lukenut näitä vikakoodi juttuja ???

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: Voit-niss - huhtikuu 23, 2017, 13:11:11
Tuli ostettua Primera 2005 1,6 farkku. Moottorin vikavalo siinäkin paloi kun ostin, kaverilla on mittari millä tutkimme ja antoi viaksi kampiakselin asennontunnistin, nollattiin mutta uusiutui n. 250km ajon jälkeen. Pitääkö luottaa koodiin ja vaihtaa asennon tunnistin, siinäpä pulma. Kun olen lukenut näitä vikakoodi juttuja ???

Kannattaa tarkistaa ketjun tilanne ennen anturin vaihtoa :-)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Voit-niss

Nyt vaihdoin kampiakselin tunnistimen, ja auto pelaa hyvin sen huomasi, kun kävin koeajolla. Oli muuten kiva vaihtaa, kun se pitää yhdellä kädellä tehdä, ei sinne toista mahdu :( Onneksi on talli missä voi tehdä kaikki korjaukset, ja itse ne myös teen.