Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

P12 Primera ja vikakoodi P0420

Aloittaja Gere, lokakuu 28, 2013, 18:52:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gere

Moi, löytyskö asiantuntemusta aiheesta P0420?

Auto on -04 Primera Traveller, 2.0. Autossahan ei siis varsinaisesti ole mitään vikaa, tuo kyseinen koodi vaan ilmantuu aina välillä, kuitenkin nyt toistuvasti. Saattaa välillä mennä useampi satakin kilometriä, välillä alle sata. Auton toiminnassa en ole huomannut mitään vikaa, kulutus on suht. sama kuin ennenkin ja tehotki on tallessa. Oon kuitannut lukijalla pois aina tullessa, kun kerran eteenpäin kulkee..

Desperate child

Tuo vissii viittaa pakosarjassa olevan katalysaattorin heikkotehoisuuteen, mutta voi johtua myös kait monesta muustakin asiasta (esim. pakoputken ilmavuoto, imuvuoto ym...) muuten en kyllä osaa auttaa..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Gere

Joo eiköhän tuo katsastuksessa selviä kun päästöt mitataan..  ::)

Alppu

#3
LainaaJoo eiköhän tuo katsastuksessa selviä kun päästöt mitataan..  ::)

No katsastusta se ei läpäise jos vika on päällä tai muistissa, vaikka mitatut päästöt olisivatkin sallitun rajoissa.

Korjatkaa toki..




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Mitenkä on jos nollaa vikakoodit katsastusaseman pihassa ja ajaa katsastukseen, niin meneekö läpi?

Kyse siis OBD autosta.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Gere

LainaaMitenkä on jos nollaa vikakoodit katsastusaseman pihassa ja ajaa katsastukseen, niin meneekö läpi?

Kyse siis OBD autosta.


Tällanen oli suunnitelma, muakin kiinnostaa? ELM327 ja Torque on millä oon tota nollaillu..

Alppu


Ihan mutulla laitan kun jossain olen kuullut, että jos nollaksen jälkeen ei ole ajanut tarpeeksi ja vaihtelevissa olosuhteissa,

dataa ei ole kertynyt riittävästi ja testistä tulee hylkäys?

Tarkentakaa joku..




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Scally

juu vaatii jonkun verran ajoa ja starttailu kertoja. mutta eipähän mulle maininneet vaikka nollasin torquella aseman pihalla vikakoodit.